Iemand nog een mening over Pinokkio?

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

mae
Donateur

06 apr 2021, 16:03

David schreef: 06 apr 2021, 09:51
mae schreef: 05 apr 2021, 20:53 Het is van deze man bekend dat hij liegt en draait.
Kom eens met een lijstje feiten die dit onderbouwen? Ben ik erg benieuwd naar.
Als je deze laatste keer niet meetelt dan denk ik aan de toeslagenaffaire, maar ook aan dat hij recent aangaf het nooit over groepsimmuniteit gehad te hebben (daar zijn echter bewegende beelden van, van ongeveer een jaar geleden). Ik verwacht dat er wel anderen zijn die mijn huiswerk gedaan hebben dus ik kan wel even voor je gaan zoeken. Ik heb het zelf gewoon onthouden op het moment dat ik het hoorde en sla in mijn achterhoofd alleen op dat het opvallend vaak voorkwam, vaker dan door toevallige foutjes of overwerktheid. Dat heet denk ik: "Ik heb er passieve herinnering aan dat hij loog en draaide". Je hoort het ook aan het taalgebruik. Iemand die niet draait zal nooit zeggen "daar heb ik geen actieve herinnering aan". Ik heb gemerkt dat hij dingen zo zei dat het letterlijk eigenlijk alleen op manier A uitgelegd kon worden en dat hij achteraf zei dat de toehoorders dat toch echt verkeerd begrepen hadden want dat hij B had bedoeld (B kwam achteraf handiger uit en je zou het uit de tekst kunnen halen als je hem minder logisch opvat). Dat stukje 'letterlijk' is denk ik waarom veel mensen het niet onmiddelijk zien, ik analyseer automatisch tekst en structuren zoals ik codenummers analyseer. Ik denk dat dat ook iets te maken heeft met de "teflon" reputatie. Je krijgt er niet altijd een vinger achter.
mthecatlover
Donateur
Contacteer:

06 apr 2021, 20:12

David schreef: 06 apr 2021, 09:51 Kom eens met een lijstje feiten die dit onderbouwen? Ben ik erg benieuwd naar.
Toeslagenaffaire, €1000,- voor elke werkende Nederlander, Halbe Zijlstra, dividentbelasting, geen cent meer naar Griekenland, Teeven deal, Referendum Oekraïne, Nederland stemt tegen veranderd dan maar de regels, Pieter Omtzigt...Via via, maar zeg niet wie...Ben ik nog iets vergeten?....Kan zijn dat ik er geen effectieve/aktieve herinnering aan heb... :doh: Stoep dat maar eens...Nuff said... :shock:
Een foute herinnering is de nieuwe vorm van liegen...

ik heb naar eer en geweten de pers te woord gestaan ... van Mark Rutte ..
klinkt als ..." I did not have a sexual relationship with that women" van Bill Clinton...
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
schoute

06 apr 2021, 21:37

Toch wel opvallend dat voor bijna alles wat er de afgelopen 10 jaar fout gegaan is de schuld aan Rutte wordt gegeven. Ook fouten die verantwoordelijke ministers die 80 uur in de week werken, niet hebben (kunnen) voorkomen of zaken waar zij niet van op de hoogte waren. Natuurlijk is hij het politieke hoofd van de regering maar je kunt toch niet verwachten dat hij van de zaken die onder ALLE ministeries vallen wel alles afweet. Hij heeft de afgelopen 10 jaar voor veel fouten van anderen de klappen opgevangen. Daaronder ook fouten van diverse bewindslieden van coalitiepartners (PvdA, D666, CDA, CU). Je zou dan ook iets meer steun van die kant verwachten... Ook worden onzinnige zaken genoemd zoals bijvoorbeeld de dividentbelasting. Dat hebben de linkse partijen met onjuiste beeldvorming weten tegen te houden. Dat het vertrek van het hoofdkantoor van Unilever ons uiteindelijk meer belastinginkomsten kost dan wat we aan die verlaging van de dividentbelasting kwijt waren geweest, vergeet iedereen voor het gemak maar even. Uiteindelijk zijn we als burgers dus slechter af...
De heftige kritiek is verder overdreven en bijzonder hypocriet. In de dagen rond het bewuste gesprek met de informateurs heeft hij naar alle waarschijnlijkheid tientallen gesprekken met diverse mensen gehad over allerlei zaken rond de gevolgen van de verkiezingen en de formatie waaronder een mogelijke positie van Omzigt in een volgend kabinet. Iets wat Omzigt overigens niet door Rutte door de strot geduwd zou kunnen worden als hij dat niet zou willen, de keuze om wel of niet op zo'n aanbod in te gaan ligt nog altijd bij de persoon Omzigt zelf. Een mogelijke uitspraak van Rutte hierover is dan ook niks schandelijks aan en geen enkele reden om bewust over te liegen. Overigens kon zelfs D666 minister Ollongren het zich niet herinneren dat in dat specifieke gesprek het over Omzigt was gegaan, dus dat hij zich er niet bewust was dat in dat specifieke gesprek het onderwerp Omzigt aan de orde was gekomen is niet onvoorstelbaar). Ook het feit dat iemand hem voor de vrijgave van de notulen gebeld had en dat hij dat niet achterhield maar gewoon eerlijk vertelde (terwijl hij niet om die informatie gevraagd had en hij ook wist dat het feit dat hij dat bekend maakte extra stampij zou veroorzaken) pleit alleen maar voor hem. Verder is hier toch niemand die serieus denkt dat al de andere politici die in Den Haag rondlopen nooit een onwaarheid hebben gesproken??? Ze zien hier gewoon de kans schoon een concurrent die iedere keer (ten koste van hun) de verkiezingen wint, weg te werken. De haagse politiek laat zich hier van een zeer slechte kant zien (en daar is Rutte maar voor een klein deel schuldig aan)...

Voor de VVD zou dit overigens juist een ideaal moment zijn om een andere politiek leider/minister-president naar voren te schuiven. Immers die persoon heeft een betere kans bij de volgende verkiezingen goed te scoren dan wanneer Rutte nog doorgaat en pas vlak voor de volgende verkiezingen een nieuwe leider naar voren wordt geschoven. De andere partijen snijden zichzelf dus alleen maar in het eigen vlees met dit achterbakse gedoe.

Veel partijen denken overigens dat de oplossing voor de fouten/schandalen van de afgelopen tijd is een zogenaamde "sterkere overheid" is. Dat houdt bij velen in (nog) meer ambtenaren, terwijl de vele stroperige lagen ambtenaren juist een belangrijke reden is gebleken waardoor problemen de politieke top vaak geeneens bereiken. Dat belooft dus niet veel goeds voor de toekomst...
O.a. 2 paar RH532, FB563, FA880 DFA888, CD850, CD834, FT880, FT980, FC870, DCC600, AF667, GA212, AH280, AH305, N4520 en nog wat spul van andere merken...
ChromeMaximaII
Donateur

06 apr 2021, 22:24

bramjacobse
Donateur
Contacteer:

06 apr 2021, 22:27

9d8ddeea-608c-41b2-adb0-9aad7683a290.jpg
JP2011
Donateur

06 apr 2021, 22:36

Ik moet zeggen, het 'telefoontje van via via om half 8 sochtends' was wel heel goed bedacht. Dat rutte het over omtzigt heeft gehad zou die dag uitkomen en het 'telefoontje' gaf hem een uitweg hierin.
Echt een man met 2 gezichten.
Albert900

06 apr 2021, 23:26

schoute schreef: 06 apr 2021, 21:37 Toch wel opvallend dat voor bijna alles wat er de afgelopen 10 jaar fout gegaan is de schuld aan Rutte wordt gegeven.
Ja, en dat houdt pas op als onweerlegbaar bewezen is dat hij in hoogsteigen persoon degene was die in 2019 op een markt in Wuhan een vleermuis heeft gekocht die besmet was met........ :D :D :D

Of was 't nou verkocht? Ik eis een parlementair onderzoek!
CD304,FA920,FT930,FT950,FV930,CD931,CD940,CD950,FC931,FC950,DCC900,DCC951,DSC950,
DSS930,CDI220,CD753,DCC730,FC870,EQ670,SX6090/190/290/390/5877,AH489,CD614,AF977,
DAT850 (en z'n JVC halfbroer). 4x RH541,2 xRH544/00R,2xRH544/78R,2xAH586 en 2xAH587.
Batavia

07 apr 2021, 19:43

Zet z'n achternaam in reverse en de oppositie bedoelt dan opRutte
.--. .- .---- .- -. -..
schoute

07 apr 2021, 21:08

JP2011 schreef: 06 apr 2021, 22:36 Ik moet zeggen, het 'telefoontje van via via om half 8 sochtends' was wel heel goed bedacht. Dat rutte het over omtzigt heeft gehad zou die dag uitkomen en het 'telefoontje' gaf hem een uitweg hierin.
Ik neem aan dat je het debat niet echt gevolgd hebt. Toen Rutte dat bekend maakte brak juist de hel los en werd hij nog veel heftiger aangevallen. Als hij dat feit (dat bij niemand anders dan de betreffende beller) helemaal niet ter sprake had gebracht, had hij veel minder in de problemen gekomen maar hij koos ervoor om dat gewoon eerlijk te vertellen. Dat hij dat telefoontje mogelijk verzonnen zou hebben als uitweg is echt de meest belachelijke suggestie die je kunt bedenken.

Dat sommige mensen een hekel aan hem hebben (is anders dan je misschien op basis van bovenstaande zou denken ook niet op wie ik gestemd heb), kan ik nog wel begrijpen maar ik kan me toch wel ergeren aan allerlei onzinverhalen die nergens op slaan.

In een eerdere post werd het Rutte zelfs verweten dat Halbe Zijlstra een wel heel levendige fantasie heeft. :doh:
O.a. 2 paar RH532, FB563, FA880 DFA888, CD850, CD834, FT880, FT980, FC870, DCC600, AF667, GA212, AH280, AH305, N4520 en nog wat spul van andere merken...
schoute

07 apr 2021, 21:12

Albert900 schreef: 06 apr 2021, 23:26 Ja, en dat houdt pas op als onweerlegbaar bewezen is dat hij in hoogsteigen persoon degene was die in 2019 op een markt in Wuhan een vleermuis heeft gekocht die besmet was met........ :D :D :D

Of was 't nou verkocht? Ik eis een parlementair onderzoek!
Gelukkig hebben diegenen die Rutte vanalles verwijten al eerder vastgesteld dat Corona door de 5G-masten komt :mrgreen:
JP2011
Donateur

07 apr 2021, 22:27

schoute schreef: 07 apr 2021, 21:08
JP2011 schreef: 06 apr 2021, 22:36 Ik moet zeggen, het 'telefoontje van via via om half 8 sochtends' was wel heel goed bedacht. Dat rutte het over omtzigt heeft gehad zou die dag uitkomen en het 'telefoontje' gaf hem een uitweg hierin.
Ik neem aan dat je het debat niet echt gevolgd hebt. Toen Rutte dat bekend maakte brak juist de hel los en werd hij nog veel heftiger aangevallen. Als hij dat feit (dat bij niemand anders dan de betreffende beller) helemaal niet ter sprake had gebracht, had hij veel minder in de problemen gekomen maar hij koos ervoor om dat gewoon eerlijk te vertellen. Dat hij dat telefoontje mogelijk verzonnen zou hebben als uitweg is echt de meest belachelijke suggestie die je kunt bedenken.

Dat sommige mensen een hekel aan hem hebben (is anders dan je misschien op basis van bovenstaande zou denken ook niet op wie ik gestemd heb), kan ik nog wel begrijpen maar ik kan me toch wel ergeren aan allerlei onzinverhalen die nergens op slaan.

In een eerdere post werd het Rutte zelfs verweten dat Halbe Zijlstra een wel heel levendige fantasie heeft. :doh:
Ik heb het debat gevolgd, van begin tot eind, live. Ik heb het moment dat rutte over het 'via via telefoontje' verteld live gezien.
Ik heb daarna dat gedeelte een aantal maal teruggekeken.

De kamer zou hoe dan ook erachter komen (uit de handgeschreven notities, uit de door de ambtenaren genotuleerde notities) dat jorritsma het met rutte op meerdere momenten over omtzigt heeft gehad.

De handgeschreven notitie:
AJ: vzTK-PO/CDA?
AJ = Annemarie Jorritsma opperde dat PO = Pieter Omtzigt (CDA) vzTK moest worden gemaakt. Voorzitter van de Tweede Kamer dus.

Dus als je (als rutte zijnde) weet dat die kamer op een bepaald moment erachter gaat komen dat wat je een aantal dagen hebt geroepen (dat je het niet met de verkenners over omtzigt hebt gehad) niet klopt, dan weet je dat je op een bepaald moment een groot probleem zult hebben.
Wat doe je dan? Je laat de zaken zn beloop met als gevolg dat je je voor je leugens zult moeten verantwoorden, of je neemt de regie in handen en zorgt ervoor dat je een verklaring hebt die ervoor zorgt dat mensen niet kunnen zeggen dat je hebt gelogen. De leugen is namelijk erger dan de verontwaardiging van een kamer op een 'via via' telefoontje. Dàt is wat rutte heeft ingecalculeerd en zo heeft rutte het gespeeld. Hij heeft de verontwaardiging van de kamer op een telefoontje als een minder groot risico ingeschat dan de verontwaardiging van de kamer op een liegende (demissionaire) premier. En gelijk heeft ie, want dat laatste zou hem direct de kop kosten.

Bovendien drukt de verontwaardiging over 'een via via telefoontje' de verontwaardiging over het feit dat rutte het over een minister heeft tijdens verkennende gesprekken (iets wat op meerdere vlakken not done is) op de achtergrond.

En het mooie hieraan is: hij heeft zelfs de mogelijkheid om te besluiten de bron niet te onthullen. Die keuze heeft hij -zoals hij zelf zegt- weloverwogen gemaakt, Daarmee haalt hij meteen de mogelijkheid weg te verifieren of dit telefonich contact echt heeft plaatsgevonden. Dat is iets waar hij zich op dat moment uit moet zien te lullen, maar dat is een koud kunstje voor rutte ;)

Oja, nog 1 ding wat hier knap aan is: het 'via via' gedeelte. 'Via via' geeft aan dat het in ieder geval al nirt rechtstreeks was, dus geen direct betrokkene. Nog lastiger om dit te kunne verifieren, mocht je uberhaubt erachter willen komen wie er achter dit telefoontje zit. Aan alle kanten dichtgespijkerd dus.

Nogmaals, erg knap bedacht!
David
Contacteer:

07 apr 2021, 23:14

JP2011 schreef: 07 apr 2021, 22:27 iets wat op meerdere vlakken not done is
In welke wereld leef jij?
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
mae
Donateur

07 apr 2021, 23:35

Of het echt not done is weet ik niet (de informatiefase was altijd geheim), maar het is wel de omgekeerde en onlogische volgorde (een cosultant, reparateur of troubleshooter herkent dat - in een vroeg stadium focusseren op een te gebruiken gereedschap of oplossingsmethode in plaats van op het vaststellen van het probleem). Doet me ook een beetje denken aan een of andere jongen van de straat die mij als klein hummeltje wel wilde helpen een mooie sneeuwpop te bouwen. Eerst moest ik aan m'n ouders de neus gaan vragen, een stukje 5/8". Ik had nog niet door dat dat een vuurwerkbom of blaaspijpje moest worden, m'n ouders natuurlijk wel.

En ja, ik kan me opzich wel voorstellen dat je ergens wat personen en functies in je achterhoofd houdt nog voordat je weet welke partijen het zouden kunnen worden, maar een achterhoofd is wat anders dan papier en het blijft natuurljk dat ze dingen ingefluisterd kregen die op dat moment geen rol moeten spelen.

Maar hoe dan ook, men was er wat Omtzigt betreft kennelijk nog niet uit. Jorritsma dacht kennelijk aan vzTK, maar anderen dachten aan andere minder specifieke dingen, anders had er niet 'functie elders' gestaan in de gelekte aantekening. Er hangt een gigantisch zweem van (im)plausible deniability rond die hele zaak wat mij betreft. Op een gegeven moment telt dat op.
David
Contacteer:

08 apr 2021, 00:01

In tegenstelling tot die troubleshooter voor wie een probleem nieuw is, denk ik dat wel degelijk het doel bij iedereen duidelijk is tijdens een formatie (of voorstadium van), iedereen wil wat halen en wat brengen, en de besprekingen zullen alle kanten op moeten kunnen om tot overeenstemming te kunnen komen. Een groot deel is aftasten, en dat kan niet als dingen onbespreekbaar of onbenoembaar zijn. Zo iets gaat in het bedrijfsleven echt niet heel anders, en dat snappen veel mensen kennelijk niet.

Dit hele zootje had door D66 zorgvuldig moeten worden behandeld, en dat is het niet, dat vind ik eigenlijk veel kwalijker dan alles wat erna is voorgevallen. Behalve dan hoe sommige politici zich vervolgens hebben misdragen. Maar, Schouten heeft dat al goed verwoord, hoef ik niet nog een keer te doen :)

We zeggen of iig bedoelen denk ik op hoofdlijnen hetzelfde.
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
mae
Donateur

08 apr 2021, 01:36

In het bedrijfsleven komt er soms ook gezeik van ;-)

Maar inderdaad, er zijn geen onschuldige deelnemers aan dit debacle. Ollongren en Jorritsma hadden dat gelukkig wel erg snel door.
Gesloten