Wie is er klaar met het virus? Niet het verzamelvirus!!

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

schoute

27 aug 2020, 21:57

mthecatlover schreef: 26 aug 2020, 22:37 [Edit door moderatoren]

https://www.youtube.com/watch?v=uR2ADf11YhI
Volgens mij hebben sommige mensen teveel sciencefiction films gekeken. Het complotdenken van dit soort figuren neemt zulke ridicule vormen aan dat je ze daardoor niet serieus meer kunt nemen. Er is best wel wat kritiek op sommige maatregelen en geldende denkwijzen van instanties als het RIVM te bedenken maar deze idioten slaan een beetje (veel) door.... :doh:
O.a. 2 paar RH532, FB563, FA880 DFA888, CD850, CD834, FT880, FT980, FC870, DCC600, AF667, GA212, AH280, AH305, N4520 en nog wat spul van andere merken...
mthecatlover
Donateur
Contacteer:

04 sep 2020, 00:32

Afbeelding
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
nijhuisr

04 sep 2020, 16:48

"nee joh. harstikke gaaf" :lol:
Denon pre-amp DAP2500A 2xDenon 720A CD60 SL1200mkII
MFB 4x541 4x532 4x544 2x587 2x585 2x545 2xF9638 F9414
Zelfbouw A20 box uit het groene 1971 boekje met AD1256 W8
Zelfbouw box 4 weg met de 12100
cyrano

09 sep 2020, 21:21

Ah, de Hollandse Nigel Farage. Altijd amusant. :D

Is dat ook een afval baron?
PaulPhilips

15 sep 2020, 17:27

alleen typisch Nederlands dat Grappenhuis na zijn huwelijks-debacle nog op zijn post zit en een cafe wat iemand teveel binnen heeft gelijk een maand dicht moet...
Philips 900 serie 8) 8)
schoute

15 sep 2020, 21:07

Grabberhuis is volgens ingewijden voor het eerst in decennia een minister die het Ministerie van Justitie en Veiligheid goed leidt in tegenstelling tot al zijn voorgangers die vroegtijdig hun biezen moesten pakken, maar het maakt de overheid en het Coronabeleid inderdaad niet echt geloofwaardiger dat publieke figuren als hij en Halsema gewoon mogen blijven zitten...
O.a. 2 paar RH532, FB563, FA880 DFA888, CD850, CD834, FT880, FT980, FC870, DCC600, AF667, GA212, AH280, AH305, N4520 en nog wat spul van andere merken...
mae
Donateur

16 sep 2020, 13:44

En hij heeft zelfs wel eens een opmerking gemaakt waardoor ik even geloofde dat hij ergens iets van ethiek/rechtsgevoel en van de werking van de trias had meegekregen. Misschien is hij inderdaad wel bovengemiddeld...

Door het stof gaan en burgers die voor hetzelfde vergrijp soms buitenproportioneel gestraft zijn, persoonlijk excuses en kwijtschelding van hun straf aanbieden zou kunnen volstaan, het probleem is een beetje dat de lat voor aftreden normaal veel lager ligt.
mthecatlover
Donateur
Contacteer:

03 okt 2020, 21:17

Weer eens een filmpje...zal wel weer ge edit worden.... :mrgreen:

"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
mae
Donateur

04 okt 2020, 01:03

Lijkt mij een vrij redelijk verslag en zeker niet omstreden, hoewel je er zoals bij bijna alles wel kritische vragen bij kunt stellen. Er is niet maar 1 vaccinfabriek op de hele wereld, dus als je de licenties op orde maakt kun je veel logistiek vermijden (bijvoorbeeld India kan voor een groot deel van Azië produceren, is nu al een van de grootste medische producenten op dat gebied) en de last mile wordt hier bijvoorbeeld al gebruikt voor griepvaccinaties (hoewel terecht wordt opgemerkt dat het met testen nog niet helemaal lekker loopt). Dat de logistiek in Duitsland tot in de puntjes op orde is, verbaast me niets. De artsdichtheid is daar erg hoog, ze hebben de zorg nooit afgebroken zoals hier en de mensen zijn ook relatief meer gericht op het onderhoud van hun lichaam (algemene checkups die hier min of meer verboden zijn, zijn daar gewoon standaard).

En een grote vraag is het enthousiaste vertrouwen op vaccins, die zonder meer nuttig zullen zijn maar tegelijk ook van het kaliber "als je daar nou op moet gaan zitten wachten". Haastwerk kan slecht uitpakken.

Ik riep al eerder eens met zoveel woorden, iedereen aan 1000IU vitamine D (zeker nu de R weer in de maand is, die leefregel komt nog uit de tijd dat je dan van je ouders levertraan naar binnen gelepeld kreeg), aangevuld met een multivitaminepil voor o.a. vitamine K en diverse mineralen en natuurlijk ook gewoon gezond eten/leven om het immuunsysteem te onderhouden, dat is net zo nuttig als social distancing en maskertjes dragen - alle 3 doen is natuurlijk het beste maar kan niet altijd. Uiteindelijk zul je dat vaccin wel nodig hebben om het virus uit te roeien of op zijn minst klein te houden, maar je wilt ook de economische en sociale schade tot die tijd zo klein mogelijk houden. De protesten daartegen zijn qua invulling soms op zijn minst zwaar ondoordacht (viruswaanzin en consorten), maar de gedachte erachter lijkt me niet helemaal onterecht.

Er zal dus ook meer geld in overheidsregelingen voor kleine bedrijven (alleen die, die gewoon belasting betalen en het niet nog maanden kunnen uitzingen - iemand als Gordon kan dat gewoon en bedrijven als IKEA en Philips ook) en personeel (tijdelijk thuiszitten met een uitkering) gepompt moeten worden. Ik neem aan dat RTL Z daar als zakelijk kanaal ook aandacht aan besteedt. Zo niet, dan mogen ze dat best eens gaan doen.
Marcel_Hilversum

22 okt 2020, 13:12

Ik geloof dat er veel niet waar is van wat de overheid zegt. Maar goed... ik ben in de minderheid merk ik om me heen en logisch naar de cijfers kijken zoal Maurice de hond wel doet word als complot denken gezien. Ook het feit dat er volgens WHO 10% van de wereldbevolking besmet is geweest wat dus een sterftecijfer van 0,14% geeft word massaal genegeerd of recht gepraat. 1 miljoen doden. Volgens oude artikelen VOOR corona gaan er in een heftig griepjaar tot 1 miljoen mensen dood aan virussen. Dus dit virus is niet dodelijker dan een stevig griepjaar.

Artsen die op YouTube hun mening plaatsen uit praktijk ERVARING worden ook gewist. Maar ook dat is complot denken. Ja, Lange Frans gaat wat ver met zijn graancirkels enzo... geen fan van voordat we die erbij betrekken en ik geloof ook niet dat de aarde plat is. Wat wel een feit is is dat de mondkapjes in ieder geval NIETS helpen en we met zijn allen onszelf voor gek zetten:

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... niet-tegen

Het KAN gewoon niet dat de overheid dit niet weet. Elke kleine beslissing die de overheid in normale omstandigheden maakt word zwaar tot in detail onderzocht met veel belastinggeld en met corona lijken ze de logica los te laten.

En voor alle mensen die denken dat alle artsen achter de overheid staan:
https://www.artsenkrant.com/actueel/naa ... 1602019216
mae
Donateur

22 okt 2020, 14:01

Tsja, die mondkapjes... Dat was in Nederland onmiddelijk een politiek thema en dan doet het er niet meer toe of het wel of niet werkt. In het buitenland dragen ze waarschijnlijk bij aan het verminderen van verspreiding en hier niet. Zou dat nou zijn omdat de natuurwetten in Nederland anders zijn of omdat de kwaliteit van de politici en onderzoekers beter of slechter is dan in de rest van de wereld? Dit is juist een voorbeeld van een punt waar je zelf op onderzoek uit kunt gaan en niet klakkeloos aannemen wat de op dat moment favoriete politicus of nieuwsbron zegt. Als ik de tijd kan vinden wil ik wel eens zien of ik het beruchte onderzoek van Kassa kan reviewen. Daar staan dan weer diverse onderzoeken en het beredeneren van het werkingsprincipe tegenover die het zeer aannemelijk maken dat gezichtsmaskertjes op zijn minst enig nut hebben.

Maar in het algemeen. Er wordt hier en daar gigantisch geklooid, maar om in te schatten wat intentioneel is en met welke intentie, of wat gewoon hopeloos geklooi is (overschat de kennis en kunde van politici en medisch adviseurs niet, ze zitten vaak op die plek omdat ze niets anders kunnen,en het medisch systeem is in Nederland sowieso al aardig afgebroken en uitgekleed) doe je er goed aan om buitenlandse ontwikkelingen te volgen als referentiepunt, beginnend bij buurlanden, eindigend bij de WHO en China. China volgde ik toch al regelmatig. Als ik geen tijd heb om verder te graven, kijk ik naar Dr. John Campbell voor medische en medische beleidsaspecten. Hij was ook verbaasd over het geklooi van Nederland. Met de politieke kant moet je wat meer uitkijken omdat geen enkel kanaal echt objectief is.

Het probleem van sommige critici is dat ze het verschil tussen objectieve kritiek en complotdenken zelf soms een beetje kwijt zijn, of dat ze hiaten in hun kennis hebben. Ik heb de Hond ook wel eens dingen horen zeggen waar de honden geen brood van lusten. Dan is men in het algemeen alweer minder geneigd om naar zo iemand te luisteren ondanks goede punten.

Zo'n probleem doet zich in extreme vorm voor bij Trump. Omdat hij veel onzin spuit en, is het 'politiek correct' om van alles dat hij zegt automatisch het omgekeerde aan te nemen. Dit was een van de factoren die je bij het afserveren van hydroxychloroquine als mogelijk medicijn zag.

En om toch met iets politieks te eindigen... We waren nooit in de huidige situatie geweest (afgebroken voorzieningen, wantrouwen van het volk) als er niet de laatste paar verkiezingen tegen beter weten in op de VVD en specifiek op archetypes zoals huisjesmelkers, tweedehandsautoverkopers en teflon gecoate boerenlullen gestemd was.
Will
Contacteer:

22 okt 2020, 15:40

Marcel_Hilversum schreef: 22 okt 2020, 13:12 ....Maar goed... ik ben in de minderheid merk ik om me heen en logisch naar de cijfers kijken....

.... Dus dit virus is niet dodelijker dan een stevig griepjaar....
Dan ken je vast deze site wel:

klik
mae
Donateur

23 okt 2020, 16:02

Over gezichtsmaskers nog https://www.iflscience.com/health-and-m ... -covid-19/ dus ook een soort kassatest, maar met de conclusie dat er maar een paar bedekkingen zijn die je echt moet vermijden. Ik denk dat een vergelijking met de kassatest wel te doen is. Tussen de andere activiteiten door.
Marcel_Hilversum schreef: 22 okt 2020, 13:12 Ik geloof dat er veel niet waar is van wat de overheid zegt. Maar goed... ik ben in de minderheid merk ik om me heen en logisch naar de cijfers kijken
Logisch naar de cijfers kijken, was ik nog niet op ingegaan, heb ik vorige week nog even zitten doen. Puur vanwege de vergelijking met de griep en de bewering die ergens gedaan werd (wappie die niet verder kijkt, of clikbait met een agenda, geen idee) dat er door de griep gemiddeld 6000 doden per jaar vielen en nu opeens helemaal geen.

Ik moet het even uit het hoofd reproduceren, maar de cijfers van het RIVM wijzen uit dat die 6000 een erg (on)zorgvuldig gekozen gemiddelde is waarbij de griepepidemie van 2017/2018 zorgt voor een zeer sterke verhoging van het gemiddelde. In normale griepseizoenen zit het sterftecijfer tussen de 0 en de 2000. De 450 griepdoden die genoemd werden voorafgaand aan het coronaseizoen, zijn dus niet onverwacht weinig.

De griep van 2017/2018 zat ergens tussen de 9000 en 10.000 in een seizoen van 19 weken, en dat was verreweg de ergste in jaren. De eerste coronagolf van 2019/2020 bijna 10.000 doden maar dan in 10 weken waarbij het seizoen duidelijk verkort is door de lockdown. Zonder lockdown zou de groei in de weken erna logistisch geweest zijn, dus nog een stukje exponentieel en daarna een afvlakking. Uit de losse pols zou je dan alsnog op minstens het dubbele uitkomen. "minstens twee keer zo dodelijk dan een stevige griepepidemie" zou voor mij dus realistischer klinken dan "het is maar een griepje".

Dan over de dodelijkheid in verhouding tot de besmettingen. Even los van dat je aan griep nauwelijks permanente schade overhoudt en die kans bij covid aanzienlijk groter is, lijkt de case fatality rate van covid tot nu toe in de tweede golf, mee te vallen met ergens tussen een kwart en een half procent. Dat dan weer wel. In de eerste golf was die zeer waarschijnlijk tot een ordegrootte hoger, zelfs als je rekent dat er toen minder getest kon worden.

Ik denk niet dat het probleem van de overheid zit in de cijfers. Meer in de besluitvorming en het ontbreken van wetenschappelijke staf, visie en leiderschap. Die laatste twee kloppen dan weer prima met een president die zijn tefloncoating heeft getraind ten koste van het tientallen jaren vervuilen van zijn omgeving met pfma's (om maar even in de teflon-analogie te blijven, ik bedoel onder andere de schade die hij als simpel politicus in zijn vroegere jaren al heeft achtergelaten op OCW enzo).
Karsten

24 okt 2020, 15:59

Interessant: Lübach op zondag van 18-10-2020 met o.a. de invloed van de Ubuis-algoritmen op de opinievorming, complottheorieën e.d. :
https://www.npostart.nl/zondag-met-luba ... ON_1314457
Meten is weten en weten wat je meet.
schoute

24 okt 2020, 17:58

Marcel_Hilversum schreef: 22 okt 2020, 13:12 Ik geloof dat er veel niet waar is van wat de overheid zegt.........Wat wel een feit is is dat de mondkapjes in ieder geval NIETS helpen en we met zijn allen onszelf voor gek zetten:

https://www.bnnvara.nl/kassa/artikelen/ ... niet-tegen

Het KAN gewoon niet dat de overheid dit niet weet......
Hier maak je al een denkfout. De overheid WEET inderdaad dat de simpele mondkapjes niet of nauwelijks helpen. Dat is ook de reden dat de regering (in kielzog van het RIVM) maandenlang niet heeft geadviseerd om mondkapjes te dragen. Alleen door de aanhoudende maatschappelijke en politieke druk is de regering (voor de vorm en met tegenzin) overstag gegaan. Overigens is de conclusie dat mondkapjes totaal niet zouden helpen te kort door de bocht. Tegen aërosolen hebben de simpele mondkapjes inderdaad weinig zin. Voor grotere druppels echter wel en ze hebben daardoor toch enige meerwaarde. Helaas zitten we nu in een fase dat alle beetjes helpen.

De mensen die steeds naar de griep verwijzen om aan te geven dat Corona niet zo erg is vergeten steeds dat het (veronderstelde) feit (?) dat aan een normale griep evenveel mensen sterven als aan Corona juist komt door de maatregelen die getroffen worden. De sterftecijfers wanneer we het virus helemaal niet proberen in te perken, zouden veel hoger liggen dan nu het geval is (juist door de maatregelen). Dat is hetzelfde als zeggen dat autogordels en airbags onzin zijn omdat er tegenwoordig (met deze beschermingsmiddelen) maar weinig mensen door de voorruit vliegen... :doh:
Daarnaast is niet het sterftecijfer waar de maatregelen in eerste instantie op gericht zijn maar op de druk die door Corona ontstaat op ons gezondheidzorgstelsel. Bij de jaarlijkse griepgolf is de situatie over het algemeen niet zo dat de andere zorg in het gedrang komt. Dit is nu met Corona nu juist wel het geval. DAT is de hoofdreden dat de overheid noodgedwongen maatregelen neemt om de verspreiding in te perken !!!

Dee laatste tijd hoor je in de media ook steeds kritiek op de onduidelijke koers die de regering zou hebben. Dit is natuurlijk ook de grootste onzin. Het overheidsbeleid was over de tijd op zich redelijk consequent (los van of deze altijd juist was). De onduidelijkheid voor het grote publiek is ontstaan door de vele "deskundigen" die in alle talkshows dagelijks mogen/mochten aanschuiven om hun mening te verkondigen. De onduidelijkheid is dan ook voornamelijk door juist de media ontstaan.
Plaats reactie