Wat voor motor rijden MFB-freaks ???

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
movieman
Berichten: 12532
Lid geworden op: 17 mar 2008, 22:42
Locatie: Zuid-Limburg

21 nov 2017, 21:22

Lijkt op een jasje van de Politie... Het is trouwens een zwarte jas met gele reflecterende "ornamenten".
mikey
Berichten: 1753
Lid geworden op: 07 aug 2016, 08:32
Locatie: Regio Roermond

22 nov 2017, 00:20

movieman schreef:Zeg zeg niet mijn boodschappenkistje bang maken hè... Hij is helemaal van streek! :(

@ Karsten: remmen op de autosnelweg zonder geldige reden is inderdaad verboden in Nederland, sterker nog te langzaam rijden ook je brengt dan namelijk andere verkeersdeelnemers in gevaar.

In Duitsland gaan ze bij ieder (snelheids)bordje vol op de rem (zonder een blik in hun achteruitkijkspiegel). Knal jij achterop dan ben jij schuld, in NL heb je dan geluk of inderdaad artikel 5. Het staat volgens mij niet letterlijk in de wet maar het zogenaamde "uitrollen" is een algemeen geldende regel.

misschien is dit iets ipv van remmen of dergelijke :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=ND5F8cQAeBM[/youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=ND5F8cQAeBM
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Gezocht AH495 , F9416 luidsprekers ,F610 meubel
Karsten
Berichten: 6227
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:07
Locatie: Bakermatregio van ons geliefde merk.

22 nov 2017, 17:19

Leuke gadget maar mijn ervaring is dat je beter helemaal niet kunt reageren als iemand anders zich ergens druk over maakt want dan loopt het binnen de kortste keren uit de hand. :roll:
Meten is weten en weten wat je meet.
-Ruben-
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2016, 12:10

23 nov 2017, 21:11

HermanH schreef:Zondag nog een uitje gehad. Herman is herkenbaar aan de gele reflecterende jas.



De rest van de week spierpijn. Ook nog een paar blauwe plekken.
Gaaf! staat ook nog op mijn verlanglijstje. Ik heb een jaar of 15 terug eens een paar rondjes op een echt cross circuit gemaakt met een 500 twee tact. Als ik er aan denk moet ik alweer aan de zuurstof, wat was dat zwaar! :roll:

Ik heb eind mei m’n VT1100 met een dubbel gevoel de deur uitgedaan, ik kon hem zonder hulp niet meer uit de schuur krijgen en was dus het hele seizoen 2016 niet buiten geweest. Gelukkig kon ik hem voor een zeer acceptabele prijs kwijt, dat verzachtte het leed nog een beetje.

Er moest natuurlijk wel wat anders komen, ik vermaak mij prima met de CB500 maar het blijft wel lekker om iets meer power te hebben. Na een aantal 600’s zoals de hornet en de bandit te hebben geprobeerd vielen die af, ik mis het koppel teveel om daar lekker mee te rijden. Uiteindelijk wees een kameraad mij op de Fazer 1000, met z’n kuipje niet helemaal een echte naked maar hij voldeed verder wel aan mijn eisen. Na een aantal exemplaren op MP te hebben bekeken liep ik tegen een super net exemplaar uit 2002 aan, van de tweede eigenaar, net geen 23.000km op de teller, de complete onderhoudsgeschiedenis erbij en ook nog eens voorzien van vers setje Pirelli Angel GT’s.

Inmiddels zijn we aan elkaar gewend en ben ik blij dat ik de VT1100 toch de deur uit heb gedaan. Het enige probleem waar ik tegenaanloop is dat het soms te snel te hard gaat, we rijden dus steeds vaker in Duitsland, daar zijn de boetes nog enigszins betaalbaar :shhh:

Afbeelding
Philips - Marantz - Harman Kardon - B&W
Gebruikersavatar
HermanH
Berichten: 3683
Lid geworden op: 22 mei 2015, 20:39
Locatie: Omgeving Breda

23 nov 2017, 22:16

-Ruben- schreef:... Fazer 1000, met z’n kuipje niet helemaal een echte naked maar hij voldeed verder wel aan mijn eisen.
Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat het soms te snel te hard gaat, we rijden dus steeds vaker in Duitsland, daar zijn de boetes nog enigszins betaalbaar :shhh:
Mooie machine. Typenaam Fazer bestaat al lang, in de jaren 90 was er al een FZS. Dat was toen een wat relaxtere uitvoering van de FZ sportmachines.
En die snelheid, daar hebben mevrouw Herman en ik niet zo veel last meer van.
Binnenkort uitverkoop
-Ruben-
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2016, 12:10

23 nov 2017, 22:29

Dat principe hanteren ze nog steeds, het blok komt van de “oer R1”, daar hebben ze een iets andere nokkenas ingelegd, hij mist daardoor 7pk ten opzichte van z’n sportievere broer. Het mooie is dat daardoor al 80% van z’n koppel beschikbaar is bij 3000 toeren. De remmerij komt daar ook vandaan.

Hij leent zich daardoor prima voor schakel-lui cruisen maar kan ook probleemloos meekomen tussen de sportieve jongens. Of zoals een Engels magazine het een beetje bot omschreef: ‘s ochtends rustig cruisen met de oudjes en ‘s middags naar het circuit.
Philips - Marantz - Harman Kardon - B&W
Gebruikersavatar
Henk Ockers
Berichten: 2570
Lid geworden op: 24 feb 2013, 21:49
Locatie: zuid Limburg

24 nov 2017, 00:27

Mooie motor Ruben. Proficiat. :clap: Een 2002 met 23.000 op de teller is ook gaaf. Mooi model zo'n Fazer 1000. Kun je lekker mee toeren maar ook stevig doorrijden. Het gewicht is vaak een probleem met "rangeren". Als het eenmaal rolt speelt het meestal geen rol meer. Merk het ook wel eens bij mijn motor een Triumph Explorer. Die weegt 260 kg. Met twee personen en bagage ben je al gauw met 450 kg. op pad. Tijdens de laatste beurt had ik een leen motor meegekregen van de dealer, een Triumph Bonneville. een heel stuk lichter, een stuk minder vermogen en een veel lagere zit. Maar ik moet zeggen, het beviel wel goed. Heb er die middag ruim 150 km. mee gereden. Het was even wennen want het is een compleet andere motor maar wel relaxed rijden. Och ja, wie weet. :mrgreen:

Ik wens je mooie en veilige kilometers toe met je nieuwe aanwinst. :dance:
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 8673
Lid geworden op: 10 okt 2014, 14:12
Locatie: Veghel
Contacteer:

24 nov 2017, 00:45

Mooie machine Ruben. Daar kun je heerlijke kilometers op maken. Het blok van mijn Yamaha FJR1300 is ook gebaseerd op het blok van de R1. 145 trappelende paarden in het vooronder. Zeer wendbare machine en altijd power genoeg. Dat zal bij de Fazer niet anders zijn. Sterker nog, die zal nog lichtvoetiger zijn door lager gewicht. :D
Erres SX5685 SX6290 SX6393 SX6194 SR3390 - Aristona AR8530 SG1408 CD1202 - Philips GF403 AG2230 GA160 GA202 GA212 RH423 RH426 RH532MFB CD104 CD303 CD950 N2221 en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl
Harrie
Berichten: 9432
Lid geworden op: 25 dec 2011, 11:24
Locatie: Geldersche Achterhoek
Contacteer:

29 nov 2017, 22:49

inderdaad een heel mooie machine, laatst in het echt gezien.
Daar heb je een pleziermachine mee gekocht Ruben.
F7215,AH103,AH109+209+309,AH305,AH306,N5431,N2554,N5846,N7300,EW5506,N6330,22AH109,
CD104,CD204,RH831,RH732,RH720,AH794,VR2340,VR600,CD670,CD582,CDR760,CD930,CD100,
DCC951,DCC900,CDi210,VLP720, 2xAH489, 2xJBLG7, 4xAH492H, 2xMFB 587, 4xMFB544, 4xMFB541
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 jul 2010, 15:42
Locatie: Drenthe
Contacteer:

27 dec 2017, 12:41

sinds juni dit jaar voor het eerst van mn leven een Yamaha model R1 bouwjaar 1999 met carbs, stuurt als een 600 met altijd ruim voldoende vermogen.......


Afbeelding

hiervoor gehad:
Aprillia RSV1000
Kawasaki ZX6R 636
Kawasaki ZX7R
Kawasaki ZXR750 model 93
Kawasaki ZXR750RR Model 91

inmiddels veel kilometers gemaakt sinds 1995 toen ik mn roze papiertje mocht ophalen; Duitsland, Belgie, OostenRijk, Zwitserland en Italie.
en een paar keer op het TT Circuit gereden!
Gebruikersavatar
Henk Ockers
Berichten: 2570
Lid geworden op: 24 feb 2013, 21:49
Locatie: zuid Limburg

27 dec 2017, 19:43

Geweldige motor Wim de R1. :auto-dirtbike: Super racer van Yamaha, vooral de wat "oudere" modellen. Maar dat vind ik van alle merken racers. Ze worden me wat te spits allemaal maar dat is persoonlijk. Gaaf mij maar zo'n Kawasaki ZXR 750 uit je lijstje. Zooooo'n mooie machine. Heb zelf vanaf 2004 een Kawasaki GPZ 900 gehad. Was toen al een belegen motor maar geweldig om te rijden. Maar gezien mijn leeftijd :character-oldtimer: houd ik het tegenwoordig maar meer bij allroad modellen. Zit voor lange toeren toch wat comfortabeler.
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Berichten: 8673
Lid geworden op: 10 okt 2014, 14:12
Locatie: Veghel
Contacteer:

27 dec 2017, 20:33

Ja, dat is een kanon, zo'n R1. 149 pk bij 10.000 toeren. Volgens mij is het blok van mijn FJR1300 gebaseerd op het blok van de R1. Natuurlijk anders getuned want het is een toermoter ( :lol: :mrgreen: :liar: ) maar met een zeer sportief hart. :D
Erres SX5685 SX6290 SX6393 SX6194 SR3390 - Aristona AR8530 SG1408 CD1202 - Philips GF403 AG2230 GA160 GA202 GA212 RH423 RH426 RH532MFB CD104 CD303 CD950 N2221 en veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl
Gebruikersavatar
wim
Berichten: 376
Lid geworden op: 15 jul 2010, 15:42
Locatie: Drenthe
Contacteer:

27 dec 2017, 21:23

ja hij heeft vermogen zat! :shock: :shock:

maar wat mij vooral opviel direct al tijdens een uitgebreide proefrit het gemak van het sturen, lijkt qua sturen echt op een 600 maar dan met lekker veel vermogen en betere remmen!

ik kan er veel meer mee dan mn vorige motor de RSV1000, ik kon niet wennen aan dat ding, deze R1 is na een RSV1000 echt een verademing...... :clap:

het eerst model uit 1998 is erg zenuwachtig en is schadevrij bijna niet te vinden, model 99 zoals deze is op redelijk veel punten verbeterd en een stuk beter te berijden maar nog altijd met respect want hij is en blijft je de baas!
-Ruben-
Berichten: 325
Lid geworden op: 05 feb 2016, 12:10

27 dec 2017, 23:01

Puike fietsen zijn het, ik was helemaal geen fan van de 4 cilinders tot ik op de Fazer 1000 stapte, die heeft hetzelfde blok maar iets andere nokkenassen waardoor hij 5/6 pk mist maar een iets eerder oppakt en een wat geleidelijker vermogensafgifte heeft. Ook de remmerij is een verademing als je altijd oudere motoren hebt gereden, het klokkenspel moest daar wel even aan wennen.

Wat wel een puntje van aandacht is bij deze blokken is de exup klep in de uitlaat, als je onderin de toeren koppel mist of een heel nadrukkelijk uit-aan effect voelt ergens tussen de 5000 en 7000 toeren beweegt de exup klep mogelijk niet meer helemaal lekker. Preventief onderhoud (reinigen en invetten met keramisch vet) kan een een hoop ellende voorkomen, ik heb het de eerste keer laten doen, als de boel gangbaar is zijn ze binnen het uur klaar en kost het je niet al teveel.
Philips - Marantz - Harman Kardon - B&W
Gebruikersavatar
Henk Ockers
Berichten: 2570
Lid geworden op: 24 feb 2013, 21:49
Locatie: zuid Limburg

28 dec 2017, 00:15

Ik weet niet hoe een R1 rijd. Heb niet de gelegenheid gehad om erop te rijden. Wel een keer op een Suzuki Hayabusa. Ik kwam bij een bikertreff in Duitsland aan de praat met een eigenaar van zo'n Japanse valk. Hij zei dat je dat ding bij wijze van spreken als lesmotor kon gebruiken zo soepel kon je ermee rijden met lage snelheid. Ik natuurlijk lachen. Hier rij maar zei hij en dat liet ik me geen twee keer zeggen. En inderdaad, als je wat rustig aan het gas draaide liep hij zo soepel en voorspelbaar. En dan te bedenken dat de regering zich er al mee wou gaan bemoeien toen die op de markt kwam omdat diezelfde motor met gemak boven de driehonderd grens ging. Kon het toen toch niet laten om het gas even wat verder open te trekken en toen brak de hel los. Ben maar weer terug gereden in de "lesmodus" :lol:
Tussen ijskast en bed is nog plaats genoeg. :text-+1:
Plaats reactie