Moderator: Moderators
Ah ja, weer die eigen gecreëerde verwachting die je parten speeltDeev Eedeez schreef: ↑13 jan 2021, 12:46
Als de vraagprijs 10 euro is in de advertentie en die wordt geboden, dan verwacht ik een deal als ik de eerste was? De rest is greed, of zet het anders op een echte veilingsite?
Ik zit ook meestal op de iPhone, gaat prima hoor. Kost iets meer tijd, maar maakt het lezen door iedereen zoveel prettiger.
Jazeker, als iemand een vraagprijs neerzet wekt dat bij mij de verwachting dat als je dat biedt de verkoper tevreden is. Een andere interpretatie vind ik inderdaad onlogisch. Redeneer anders vanuit t ongerijmde: wat is de functie en bedoeling van een concreet bedrag vermelden? Alleen een lokkertje?JP2011 schreef: ↑13 jan 2021, 17:30Ah ja, weer die eigen gecreëerde verwachting die je parten speeltDeev Eedeez schreef: ↑13 jan 2021, 12:46
Als de vraagprijs 10 euro is in de advertentie en die wordt geboden, dan verwacht ik een deal als ik de eerste was? De rest is greed, of zet het anders op een echte veilingsite?![]()
Yeap, alleen een lokkertje. Heb dat al meerdere keren gezien. Vraagprijs is opvallend laag om de aandacht te trekken maar de bedoeling is om te gaan bieden. Sommigen zetten dat dan ook nog in de tekst. Ik hou er niet van om er zo "ingeluisd" te worden en ga bij voorbaat al niet op zo'n advertentie in omdat het fout voelt.Deev Eedeez schreef: ↑13 jan 2021, 18:40 Redeneer anders vanuit t ongerijmde: wat is de functie en bedoeling van een concreet bedrag vermelden? Alleen een lokkertje?
Ik vind de redenatie niet vreemd. Als jij een miniumbod vraagt en dat komt na langere tijd niet, dan ligt het voor de hand dat iemand je toch op de hoogte brengt van een lager bod. Niet iedere verkoper heeft de tijd en de ruimte om een apparaat te laten staan tot de gangbare waarde overeenkomt met de vraagprijs of er iemand langskomt die het alsnog graag wil hebben (wat de gek ervoor geeft).
PatrickVB schreef: ↑12 jan 2021, 12:37 Philips Match Line LDP600WS Laserdisc speler
https://link.marktplaats.nl/m1651875831
Philips Laser vision LV-10CD Japans 110v
https://link.marktplaats.nl/m1651870982
Mmm, ik wist niet ze ook al huizen verkochten op MP... wat heeft een makelaar hier nu mee te maken eigenlijk?ChromeMaximaII schreef: ↑13 jan 2021, 19:38 Semantisch of niet, als ik bij een makelaar aanklop met een bedrag in handen gelijk aan de vraagprijs van een aangeboden object, dan zal die in het gunstigste geval een kopje koffie aanbieden om een volgend bod van je te vernemen. Ik begrijp die hele opwinding niet over Marktplaats. De verkoper bepaalt of en aan wie hij verkoopt. Zelfs als het gratis is.