GEZOCHT: woofer(s) tbv DSS940

Ik wil meer, méér, MEER!!!

Moderator: Moderators

Remi

15 feb 2018, 22:54

Wim, zit er misschien nog ruimte achter de overgang van de conus naar de foamrand waar onvoldoende lijm zit? Kan je nergens de rand zo indrukken dat er open ruimte tussen de conus en de rand zichtbaar wordt? Ik ben daar altijd minutieus plekjes aan 't vullen om juist daar geen resonantiepunten te laten ontstaan. De conus klappert anders overdreven gezegd tegen de foamrand.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
j-rune

19 feb 2018, 08:27

Bedankt allemaal voor de tips! Eén van mijn DSS940 speakers daar had ik een soortgelijk iets mee wat Wim ook heeft (had). Ik had het idee dat deze ergens lucht lekte. Het leek bij de woofer vandaan te koen. Refaomen was prima overal lijm en geen loszittende rand. Wat bleek, de ronde opening vanuit de kast gezien waar je de woofer weer tegenaan schroeft, daar kwam lucht langs de woofer. Goed, woofer gedemonteerd en de kast bekeken. De zou denken dat het "rondje" overal even vlak is, helaas niet. Op een bepaald gedeelte was er een "dal" van een paar cm in breedte. De nieuwe foamranden zijn niet dik genoeg dit op de laten vangen als je de woofer er tegenaan schroeft. Dus m.b.v. de speakerlijm dit vlak geprobeerd te maken. Twee heel dunne laagjes aangebracht. Dat heeft een aantal uur gedroogd en daarna woofer er weer tegenaan. Probleem opgelost :D
Remi

19 feb 2018, 21:12

bijzonder verhaal, die rand wordt m.i. vlak geslepen. Maar misschien heb je pech dat deze dat net niet heeft gehad?
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Plaats reactie