Nieuwe domeinnaam

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

cyrano

05 mar 2020, 00:22

snameroc schreef: 04 mar 2020, 23:10Is dat niet net zo iets als mfb boxen nog gebruiken er zijn inmiddels veel betere :D
MFB's zijn veel minder gevaarlijk, voor iedereen.
Exact bijvoorbeeld
Exact werkt anders prima met alle andere bekende browsers. Een uitvlucht van de maker misschien?

De beste van de support de laatste dagen voor nog zo'n draak die ik mag auditen, "Je gaat veel te snel". Dat is een .asp die niet eens kan tellen. Resultaten verschillen naargelang je de verschillende velden in de "juiste" volgorde invult of niet. O wee als je terug gaat. Data verlies onvermijdelijk. Daar was de eerste uitvlucht ook dat het best werkte met Explorer. Het hoofd van hun support was redelijk van z'n stuk gebracht toen ik begon te lachen...
snameroc
Donateur

05 mar 2020, 06:33

Met alle recpect ik snap niet wat je met dat laatste bedoelt.

Als explorer er niet op staat laat exact zich niet installeren. Daarna kun je gebruiken wat je wil.
Neem van mij aan als er 10 medewerkers hebt die niet kunnen werken dat je blij bent met het support die het bied als het niet werkt. En kom niet met exact online want daar heb je geen drol aan met een adsl lijn op een industrieterrein.
Dat het niet helemaal modern is weet ik ook wel maar ik werdt getriggerd door dat het aan het explorer zou liggen dat het forum niet werkte en daar is het afgelopen jaar teveel krediet voor verloren.

Nogmaals microsoft stopt het nier voor niets nog steeds erin.
mae
Donateur

05 mar 2020, 11:59

Ik lees nergens dat iemand beweert dat Internet Explorer iets te maken heeft met het niet werken van het forum, als ik het goed heb gaat het om het llinkje op de main site dat omwille van responsiveness browsergevoelig was. Dat is inderdaad onder andere de schuld van Internet Explorer,daar kom je objectief niet omheen. Als de ene browser zich anders (afwijkend) gedraagt dan de ander, dan krijg je websites die van geklooi aanelkaar hangen, zelfs topsites van de beste bouwers.

Wat Cyrano hierboven schrijft in zijn eigen relaas was dat Internet Explorer werd gebruikt als excuus voor slecht programmeerwerk van de webapplicatieprogrammeur, dat is nog weer eens een ander kaliber ellende.

Hoewel er software is die erop vertrouwt omdat het er gewoon altijd is, is het technisch gezien een kreng. Wel langzamerhand beter geworden,dus een deel van het krengerige was ook reputatie of het feit dat je op een oudere Windows geen nieuwere browser kon installeren en rekening moest houden met oude versies die je site bezoeken. De opvolger Edge was ooit veelbelovend, nu hoop ik dat het vooral een tactisch stuk software is om chromium om zeep te helpen, maar dat is een ander verhaal.
snameroc
Donateur

05 mar 2020, 12:33

Volgens mij was :

als ik het goed heb gaat het om het llinkje op de main site dat omwille van responsiveness browsergevoelig was.

Heel anders namelijk op de pc werkte het wel zowel met explorer alschrome en edge maar niet op een mobiel apparaat met android of ios.

Maar goed ik vind vond de opmerking kwetsend en niets met het probleem te maken hebben. We hebben hier op het werk diverse hardware gerelateerde software die nu eenmaal niet zonder explorer werken of zich laten installeren. Een deel van die systemen hangt ook helemaal niet aan internet. Denk aan plc gerelateerd enzovoort. Die plcs zitten in machines van soms wel een miljoen en die gooi je niet weg. Ook bijvoorbeeld de voorloper van obd2 van bijvoorbeeld mg draait niet op een modern systeem terwijl die autos Nog gewoon rondrijden.

Zoveel mensen zoveel inzichten en of meningen
mae
Donateur

05 mar 2020, 12:47

Geen IE maar mobiele browsers. Mogelijk twee kanten van hetzelfde probleem, mogelijk losstaand. Mooi dat IE daar niet gelijk de schuld treft ;) Dan heb ik gemist waarom IE er als voorbeeld bij werd gehaald, maar het is objectief een kreng, dat door MS ook niet voor niets vervangen is, en historisch wel degelijk verantwoordelijk voor veel slecht werkende sites. De reden dat het er nog steeds inzit is dat veel 3rd party software erop leunt omdat het de enige browser is waarvan je zeker weet dat hij erin zit.

Absoluut niets persoonlijks, maar dingen als "kwetsend" worden tegenwoordig wel heel snel gebruikt. IE is een levenloos voorwerp en kan zelf niet gekwetst worden. Een vastgestelde ICT situatie is een objectief feit en kan ook niet gekwetst worden. Als gebruiker moet je je de kritiek op de situatie niet aantrekken tenzij iemand jou zelf incompetent noemt terwijl jij niet degene bent die over de ICT gaat (letterlijk iemand incompetent noemen is natuurlijk ook niet aan te raden ook al is hij verantwoordelijk, maar bij een opeenstapeling van fouten zoals in geval van Rudie is die verleiding groot).

Het woordje "mening" wordt vaak op dezelfde manier misbruikt als "kwetsend", maar daar geef ik je wel gelijk; Als Cyrano zegt dat er geen enkele goede reden is om legacy software te gebruiken, is dat een mening en geen objectief vastgesteld feit (om het als feit vast te stellen moet je de gehele situatie kennen en evalueren). In geval van de combinatie IE en Exact weet ik het zelf niet zeker want ik weet ook dat in de tijd dat ik nog met Exact te maken had het een nogal kieskeurig pakket was - het zou me niet verbazen als er problemen van komen als je het niet exact (..) gebruikt zoals de helpdesk aangeeft dat je het moet gebruiken.

Ik ben het dus volledig met je eens dat Cyrano kort door de bocht ging omdat er soms goede redenen zijn om legacy te blijven ondersteunen (zoals jij al zegt, maar zijn voorbeeld was van een erg slechte reden- daar gaat zelfs de meest mildgestemde ICT'er nog van steigeren), maar ik zie geen persoonlijke opmerkingen behalve een heel korte over de ICT-verantwoordelijke (en die zijn wel gewend om kritiek in ontvangst te nemen en kunnen hopelijk hun beslissingen uitleggen als de kritiek van een eigen gebruiker of auditor komt).
Plaats reactie