Sanyo VTC-6500 / 6510 bediening.

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Marcel1968
Contacteer:

27 jun 2020, 21:10

Vandaag deze Sanyo weer tot leven gewekt.
Helaas is het bediening gaar, is een plastieken gedrukte folie.

Denk wel dat met moderne technieken dit wel na te maken is, scannen en laten printen?
Heeft er iemand hier een mooie oplossing voor, of dit kan printen? misschien een bedrijf die zoiets kan?
Ik weet dat er meer apparatuur zijn gemaakt met dit gammele bediening.
Heb er ook een afstandsbediening bij deze recorder, dus kan nog gewoon bedienen, maar voor het oog zou het mooier mogen zijn.
Bijlagen
Sanyo vtc-6500 01.jpg
Sanyo vtc-6500 02.jpg
Sanyo vtc-6500 03.jpg
http://www.marcelstvmuseum.com/ MFB's 532, 541, 567, 545 en F9638
Will
Contacteer:

27 jun 2020, 22:33

Is het alleen een folie die over mechanische schakelaars ligt?
Dan zijn er drie oplossingen: begin met een scan of foto van het origineel en werk dat bij op de computer.
Methode 1: stuur dit naar een fotoafdrukservice zoals bijvoorbeeld Hema, Kruidvat, etc. En laat het op een passende grootte afdrukken.
Methode 2: Print het op een doorzichtige folie (liefst spiegelverkeerd)
Methode 3: Print het op een wat dikker papier (100gr) en leg of plak er doorzichtige folie overheen.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Marcel1968
Contacteer:

28 jun 2020, 10:08

Methode 1 is een mogelijkheid, maar hoe krijg je dat precies op maat, is op een halve millimeter nauwkeurig.
Foto's kan je in diverse formaten laten afdrukken en dan moet je wel een basis hebben als je met Photoshop gaat bewerken.
Denk ook wel dat iedere fotocentrale niet gelijk zijn met afmetingen, dus dat gaat moeilijk worden.

Methode 2 op folie, helaas geen printer die dat kan, verder ook geen printers meer in huis staan. De laatste opgeruimd omdat
de ink steeds opdroogde na weinig te gebruiken. Wel kan je met printers nauwkeurig op de millimeter werken.
http://www.marcelstvmuseum.com/ MFB's 532, 541, 567, 545 en F9638
gromsound
Contacteer:

28 jun 2020, 10:29

kheb ook zon ding, al jaren terug gewoon plakband overheengeplakt. De werkelijke knoppies zitten er gewoon onder. een AB heb ik niet.

Op het werk staat een kleuren laserprinter die perfect afdrukt op copyproof overheadsheet. Daar maak ik al jaren opschriften mee. Inderdaad eenmalig zeer precies een word file maken met de juiste maten (testen op gewoon papier) en dan draaien maar. Als basis zou ik een flatbed scan nemen dus front eraf en scannen, dan in paintshop oid de opschriften restaureren, dan naar Word importeren en op de mm precies scalen.

viewtopic.php?p=49537#p49537
viewtopic.php?p=165946#p165946

Alleen zal een laserprinter nooit dekkend kleur opbrengen, je moet er naderhand een basiskleur achterop schilderen. dus voor alukisten de wielenzilverspray eroverheen. Bij die popkleurtjes van de ONYAS zal je met modelbouwverf de achterkant moeten kleuren, de logos en de rode balkjes staan dan geprint voorop. Of in spiegelbeeld achterop dan slijt het niet meer.

Veel werk voor een onboeiend ''no-style'' japanozending, ik was allang blij dat ik hem aan de gang kreeg voor die paar beeeehta teeps die hier aanspoelden. Ellendige frontloaderbreekliftmeuk, bah doe mij maar een toploader.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door gromsound op 28 jun 2020, 10:42, 5 keer totaal gewijzigd.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
MGf
Donateur

28 jun 2020, 10:33

Misschien kan je iets met een flex-pcb zelf ontwerpen. Het pcb schema deel heb je dan niet nodig.
Die kan je dan zeker op 0.1mm precies krijgen.
Zal wel een duur en tijdrovend iets worden.

Er zijn ook folie toetsenborden die je custom kan laten maken. Misschien dat er daar ook mogelijkheden zijn zonder de tactile switches erin.
~ Mark ~
Will
Contacteer:

28 jun 2020, 10:58

Marcel1968 schreef:
28 jun 2020, 10:08
Methode 1 is een mogelijkheid, maar hoe krijg je dat precies op maat, is op een halve millimeter nauwkeurig.
Foto's kan je in diverse formaten laten afdrukken en dan moet je wel een basis hebben als je met Photoshop gaat bewerken.
Denk ook wel dat iedere fotocentrale niet gelijk zijn met afmetingen, dus dat gaat moeilijk worden.
Het hoeft niet met Photoshop, je kan elk willekeurig programma gebruiken dat "foto's" kan bewerken. Je kan ook een tekenprogramma gebruiken en dan vanaf nul alles zelf tekenen. Dat lijkt moeilijker dan het is hoor.

Het nauwkeurig op maat afdrukken valt tegenwoordig wel mee. Als het de eerste keer mislukt dan schaal je de foto naar de juiste verhouding en stuurt een nieuwe opdracht.

Gezien de vorm kun je er ook twee aparte foto's van maken, dan is de maatvoering ook minder kritisch.

Er zijn niet veel fotocentrales meer. De verschillende aanbieders komen vaak bij dezelfde centrale terecht.
Veel werken met printtechniek, niet meer met fotopapier.
Laatst gewijzigd door Will op 28 jun 2020, 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
gromsound
Contacteer:

28 jun 2020, 11:04

nou, die kleurenlaserprinter op het werk was wel een hele grote stap voorwaarts in de hobby :lol:
in de pauze effe ''beunen'' niemand die er meer van opkijkt.

Als Marcel een goed gescand origineel stuurt en de exacte buitenmaten dan draai ik er wel een spiegelbeeld sheet van. Ik sta nog 1520x in het krijt bij je he :lol:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Karsten

28 jun 2020, 13:42

Als je het origineel inscant met millimeterpapier als achtergrond dan is het op schaal brengen van de afdruk wellicht wat gemakkelijker... :think:
Meten is weten en weten wat je meet.
Plaats reactie