zoemend Met 22ah567 als uitzet verstreker

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Philipsrh532

10 jan 2021, 19:44

hallo en bedankt voor het verwelkomen van je site, ik heb een probleem met mijn 22ah567. Geïnstalleerd op mijn hifi-systeem, Scott-versterker, werkt alles, maar als ik de versterker uitzet, hoor ik een brom door de luidsprekers, vergelijkbaar met het aanraken van het grootste deel van het signaal met mijn handen. op een andere installatie, geen zorgen. Ik specificeer dat mijn kabels met mijn elektrische kabels in de muur zijn verwerkt. dit is het enige paar mfb's dat dit bij mij doet, voorheen een paar 22ah587 en er is geen probleem als de versterker is uitgeschakeld. de 567 gevoeliger zou zijn voor parasieten? Sorry voor de fouten, vertaald met google translate.
snameroc
Donateur

10 jan 2021, 22:04

Heb je ground en signaal niet verwisseld?
Philipsrh532

10 jan 2021, 22:32

hallo, bedankt voor het reactieglas. nee, signaal en massa zijn correct. Het slaat nergens op. als ik de kabels losmaak, maken de dozen geen geluid meer, alles is ok. Ik zal testen met andere kabels om te zien of het niet mijn kabels zijn die in de muur zijn ingebed die het geluid veroorzaken. Dank u
David
Contacteer:

11 jan 2021, 00:28

Ik denk dat een relais in de versterker de uitgangen los koppelt, maar maar aan 1 kant.

De snoeren naar de MFB's zijn dan "open" en pikken tov de huis installatie die brom op.

Probeer eens om aan de versterker kant wat 100Ohm weerstanden aan te sluiten als "afsluiting".

Tussen de + en de - van de versterker uitgang dus, parallel aan het snoer naar de MFB. Zodat, als de versterker uit is, de kabels niet open zijn.

Voor L en R heb je er dus elk een nodig. 100Ohm is niet kritisch ik denk dat alles tussen 47 en 470Ohm wel werkt.

Ga je lager dan 47 Ohm dan werkt het ook, maar dan gaat de versterker als die aan staat wel vermogen leveren in die weerstand en die moet daar dan wel tegen kunnen.

Kan je het antwoord volgen? Of heb je liever in het Engels een reaktie?

Ik lees graag,

Succes!

Groet,
David
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
gromsound
Contacteer:

13 jan 2021, 18:37

Het slaat nergens op. als ik de kabels losmaak, maken de dozen geen geluid meer,
= ''it makes no sense, if i disconnect the cables, the boxes make no more sound''.?
ik tip op engels :lol:

remember Madonna: ''iek ben droevikk'' = NOT ''i am sorry''
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Philipsrh532

14 jan 2021, 16:34

hallo David, en heel erg bedankt voor je oplossing. Het werkt, ik heb een weerstand van 220 ohm 1w parallel geplaatst en geen ruis of gezoem, heel erg bedankt.
David
Contacteer:

14 jan 2021, 21:03

Fijn dat het werkt, en dank je wel voor je feedback.

Zo hebben ook anderen met dit probleem hier wat aan.

En vraag ik me niet steeds af of het opgelost is :think:

Groet,
David
MFB Collectie: Aanwezig...
Overige hobby's: flipperkasten, auto's, watersport, aquaria, zendamateur
Plaats reactie