Verschillende 532 Pl's in 1 verpakking.

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Josbourne
Contacteer:

15 sep 2007, 20:27

Mijn ouders letten altijd op de kleinste dingen bij aanschaf van nieuwe apparatuur, behalve die ene keer bij de aanschaf van de 532 set.

Het klank- en kleurverschil was mijn ouders wel opgevallen maar ze hebben er nooit een probleem van gemaakt. Op de achterkant van één box staat een stickertje, met daarop vermeld dat het PL 13 is. De andere box heeft geen stickertje meer, maar op de printplaat kan ik zien dat wijziging PL 14 is doorgevoerd. De beide boxen hebben daarnaast een kleur en textuurverschil in het fineer.

Kwam deze afwijking vaker voor, of hebben mijn ouders per ongeluk een setje gekocht waarvan de een al was teruggebracht voor reparatie? Op marktplaats stond van de week een foto van een set met hetzelfde kleurverschil. Voor ik kon bellen om te vragen om meer info waren ze helaas al verkocht en was de advertentie verdwenen. De advertentie was van iemand uit Enschede.

Iemand meer info?
Thomas
Site Admin
Contacteer:

17 sep 2007, 14:42

Hallo Josborne,

Ten eerste, welkom op MFBfreaks.com, het kloppend hart van de e-Motionele Feedback :). Leuk, dit verhaal over de details van de 532 van je ouders. Wat misschien handig is om te weten, is dat deze boxen PER STUK gekocht werden en dus ook los verpakt waren. Het kan dus best zijn dat er bij de aanschaf in de winkel niet goed is opgelet door de winkelbediende, en dat er twee boxen (eentje die misschien al een tijdje stond en een nieuwere die net binnen was) samen zijn meegegeven. Dit resulteert inderdaad in een klankkleurverschil, aangezien PL14 uit mijn hoofd een wijziging in het midhoog filter inhoudt. Je kunt echter de PL13 gemakkelijk upgraden naar de PL14 met behulp van de Service Updates.

Succes!
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Josbourne
Contacteer:

17 sep 2007, 22:46

Hey Thomas, bedankt voor je antwoord. Uiteraard zal binnen nu en heel binnenkort een weerstandje en een condensator de ene box een paar gram zwaarder maken :wink: Daarnaast ben ik op dit moment onderdelen aan het uitzoeken om alle electronica te vervangen. Geen gekke dingen als ultra-high end, maar ik vind het leuk om te doen dus daarom zal geen onderdeeltje origineel blijven.

Het automatisch-inschakelsysteem zal ik weglaten, evenals de kanaalselectie omdat volgens mij geen van beide true-bypass is. Het weglaten van deze onderdelen kan dus alleen maar voordeel opleveren lijkt me..

Naja, zodra ik aan de operatie begin, ik denk over een paar maanden pas, zal ik alles uitgebreid hier beschrijven met foto's enzo. Is er een manier om thuis een frequentieanalyse te doen zodat ik voor en na zou kunnen laten zien?
Plaats reactie