woofer probleem 567

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Mandretti

29 apr 2016, 21:21

Ben nu toch wel echt benieuwd of de woofer is gerepareerd?
Is de spreekspoel vervangen?

mvg Mandretti
Raf

01 mei 2016, 17:54

Ik ook. vorige week gebeld, was nog niet klaar. Updates volgen als ik 'm terug heb.
Raf

12 mei 2016, 13:16

OK, ik was jullie nog een update en wat 'visual candy' schuldig.

Speaker ondertussen opgehaald. Had ik de slechte niet gemarkeerd had ik niet geweten aan welke gewerkt was. geen verschil merkbaar. zeer degelijk aangepakt. vergeten foto van te nemen, te gebrand om 'm eindelijk in orde te zetten.
woofer aangesloten ruststromen en mfb afgesteld. aan de 551 gehangen, die ondertussen ook nog wat detailwerk kreeg (zie topic onder voorversterkers), en hup we waren vertrokken. opstelling geïnstalleerd op een tijdelijk ikea kastje zonder de platendraaier (209s ligt momenteel ondersteboven te wachten op snaren. zwartpoottorren en elco's zijn ondertussen vervangen)

foto1.jpg
foto2.jpg
De Sony staat daar een beetje out of place maar die is onmisbaar om mijn goede installatie. In de jaren 90 volledig opgegaan in de MiniDisc hype (had zelfs een autoradio met MD) en heb nog wat muziek op die kleine schijfjes liggen.

als de 209s klaar is komt ie er nog tussen. Al lijkt me dat niet ideaal zo vlak naast een woofer...

meubel is tijdelijk. puur visueel had ik graag de speakers op de grond met een kastje even hoog als de speakers er strak tussen maar voor de geluidskwaliteit lijkt dit minder. inspiratie opgedaan op deze foto maar is niet erg praktisch (veel te weinig plaats voor appartuur en lp's) maar hou wel van de manier hoe speakers en meubel samen vallen.
foto3.jpg
't zal toch niet voor direct zijn. crisis in Raf city (toch voor grote aankopen). roeien met de riemen hé...
Plaats reactie