Herstellen 22RH720

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Mr-cool

04 jun 2021, 15:38

Onlangs van mede forumlid Plips een 720 gekregen om te herstellen. Hier was al iemand mee bezig geweest. Afstemknop draait niet lekker, na onderzoek blijkt dat de snaar niet over een geleide wiel gaat maar achter een draadbeugel van de verlichting. Omdat de snaar op die manier te lang is is deze over een ander wieltje maar dubbel opgelegd. Na dit weer opgelost draait de afstemknop weer mooi licht. De FM ontvangst is zeer slecht qua geluid. AM bereiken helemaal geen geluid. Nu blijkt dat er wel goed geluid de stereo decoder ingaat, maar er niet meer uitgaat. De ingang ervan doorgelust naar de beide uitgangen en er is weer prima geluid. Dit laat ik natuurlijk niet zo. Ik heb nog een losse stereodecoder liggen met de TDA1005 welke ik na kleine aanpassing erin zet. Aangezien ik de 720 grondig na zou kijken ga ik alle elco`s vervangen. Ook zitten er zwart pootjes in en slechte condensatoren welke ik ook ga vervangen. In de SM staan ook diverse aanpassingen, maar die zijn al doorgevoerd hierin. Toch ga ik nog wel diverse eigen aanpassingen doorvoeren in de voeding en mbt de verlichting. Hier zouden steeklampjes in zitten gezien de fittingen, maar zijn vervangen door draadlampjes. Ook maar nieuwe voor besteld. Voor de 3 indicatie lampjes heb ik nog mooie ledjes liggen welke de zelfde afmetingen hebben als de rode en groene glaasjes. Foto`s volgen
RH541-RH544-FC566-GA222-FT561-NL6923 pre amp - NL312H - FM16
Will
Donateur
Contacteer:

04 jun 2021, 15:41

De draadlampjes ipv steeklampjes komt wel meer voor, dat is al in de fabriek gedaan.
In de steekfittingen zijn de draadjes gewoon langs de contacten gestoken en gesoldeerd.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Regenpak
Contacteer:

04 jun 2021, 19:08

Van de AM zal de afstem-C wel helemaal aan gort zijn. De folie tussen de platen vergaat en dan is het einde oefening. De FM zou het wel moeten doen, misschien ergens slecht contact.

Tjerk
Will
Donateur
Contacteer:

04 jun 2021, 19:39

In de 720 zit een platencondensator voor de AM, zonder folie: luchtisolatie/dielectricum
FM is met een varicap. Potmeter zit aan de zijkant van de afstemcondensator. (en nog een raffel voorkeuzepotmeters onder het klepje).

AM loopt ook via de stereodecoder, dus als die rot is heb je ook geen fatsoenlijke AM.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Regenpak
Contacteer:

04 jun 2021, 20:59

Will schreef: 04 jun 2021, 19:39 In de 720 zit een platencondensator voor de AM, zonder folie: luchtisolatie/dielectricum
Dat is ook zo! Ben in de war met mijn 732...

Tjerk
Mr-cool

12 jun 2021, 19:45

Inmiddels alle elco`s en overige slechte componenten vervangen. Ook de stereo decoder vervangen door een Philips bouwpakket NL 1303 welke ik nog had liggen. Hierop wel enige aanpassing gemaakt. Modificaties in de voeding gemaakt. Voor de 17volt wordt deze via een weerstand van de 45 volt afgetapt. Nu heb ik de 2 weerstanden R 1431,1433 en C 1412 verwijderd en is de Collector van TS1381 nu via een weerstand verbonden met aansluiting 7 op de voeding trafo. Ook is er een elco van 1000UF /35V aan de C van TS1381 en massa geplaatst. Verder heb ik schakeling met de zeners voor de indicatie lampjes gewijzigd. Ik heb hier een simpele voeding van 6 volt gemaakt welke op de wikkeling voor de verlichting is aangesloten. Dit zit ook in de RH651. Indicatie lampjes zijn vervangen door leds met voorschakel weerstandjes. Stereo FM ontvangst is na ijking van de zenderschaal weer prima. Alleen de AM werkt nog niet. Oscillator werkt wel en als ik er een meetzender op aan sluit ontvangt hij wel. De meter slaat hierbij nauwelijks uit. Het lijkt erop dat het in het ingangs deel zit. Schakelaars heb ik al schoongemaakt en de diverse spanningen gecontroleerd, die zijn allen goed.
Stereo leds
Stereo leds
Stereo decoder
Stereo decoder
RH541-RH544-FC566-GA222-FT561-NL6923 pre amp - NL312H - FM16
Plaats reactie