DCC 300 1 track opname storing

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Blink

08 feb 2021, 10:35

Mijn eerste DCC deck speelt goed, heeft nieuwe snaar tray maar af en toe ‘cassette blocked’, opname is slecht op 1 track (waarschijnlijk track 0) i.i.g. een buitenste. Afspelen van de opname op een ander deck geeft vrijwel constant een ‘1’ bij error weergave in het service menu. Weergave op een ander deck is luisterbaar zolang de overige sporen ‘0’ zijn. Weergave op deze DCC 300 is niet luisterbaar want drop-outs voortdurend: blijkens service menu op dit deck storen alle sporen dus i.t.t. dat op een ander deck. Hoe en waar naar te kijken om dit aan te pakken, iemand een inkijk?
snameroc
Donateur

08 feb 2021, 18:18

Zijn de rolletjes goed? En kopje schoonmaken.
Blink

09 feb 2021, 11:18

Kopje is denk ik wel schoon rollertjes moeilijk te zien of ze 100 % zijn maar gereinigd en afspelen gaat goed. Ik vermoed een verder liggende oorzaak, moet wat uit elkaar halen en testen?

Iemand een idee betreffende ‘cassette blocked’ nog? Aanbieder op mp zei dat hij zoiets gefixed had, maar wilde na bericht niet precies vertellen in detail waar de oorzaak lag, ligt in de buurt van de strip met tanden onderkant lade?!
jac_goudsmit

22 feb 2021, 07:43

Blink schreef: 09 feb 2021, 11:18 Kopje is denk ik wel schoon rollertjes moeilijk te zien of ze 100 % zijn maar gereinigd en afspelen gaat goed. Ik vermoed een verder liggende oorzaak, moet wat uit elkaar halen en testen?
Als je op 7 sporen geen fouten ziet en op 1 spoor wel, dan ligt het niet aan de aandrukrollen. Mogelijk is de kop vuil (soms is een stofje op een DCC kop verbazend hardnekkig, in dat geval even schrobben met een wattenstaafje en isopropanol alcohol. Een vergrootglas kan helpen).
Iemand een idee betreffende ‘cassette blocked’ nog? Aanbieder op mp zei dat hij zoiets gefixed had, maar wilde na bericht niet precies vertellen in detail waar de oorzaak lag, ligt in de buurt van de strip met tanden onderkant lade?!
Mijn 300 heeft dat ook. Het is gewoon een mechanisch probleem: het riempje van de lade moet vervangen worden en misschien moet er een druppeltje olie in de motor. Mogelijk ook een likje molykote in het mechanisme waar nodig.

===Jac
Plaats reactie