Koppendeksel n4511

De compact cassette was een schitterende uitvinding van Philips en werd een wereldwijd succes. Ook bandrecorders blijken een tijdloos populair medium.Kun jij ook geen genoeg krijgen van die sfeervol draaiende spoelen? Deel hier je magnetische passie!

Moderator: Moderators

mthecatlover
Donateur
Contacteer:

13 sep 2021, 21:45

sjonny schreef: 13 sep 2021, 21:20 maak me gek...
:mrgreen: Android speelt ook niet... :mrgreen:
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Afbeelding =^..^= Afbeelding
sjonny

13 sep 2021, 21:49

Even je koekjes en geschiedenis wissen ?

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
mthecatlover
Donateur
Contacteer:

13 sep 2021, 22:01

Nope, als op PC en mobiel niks te zien is jammer dan. Zeker als alles verder gewoon wel werkt...
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: katten en muziek".
Will
Donateur
Contacteer:

13 sep 2021, 22:10

is gewoon zichtbaar, ook in Safari.
Alleen in die drive zo retetraag dat je beter voor downloaden kunt kiezen en vijf minuten later, als het filmpje op je pc/tablet staat, kijken.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Will
Donateur
Contacteer:

13 sep 2021, 22:17

Na het bekijken van filmpje twee:
ik denk dat de messing stang te lang is afgesteld. Onderste ding dat in de solonoid haakt een stukje naar beneden stellen en daarna de moertjes van het bovenste deel (boven de veer) opnieuw afstellen.

Verder lijkt het of de draad van de veer dunner is dan de veer in mijn recorder. Is dit wel de originele veer? Want om 1300 gram kracht te krijgen heb je een redelijke veer nodig.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
mthecatlover
Donateur
Contacteer:

13 sep 2021, 22:17

Cookies wegflikkeren helpt ook niks...dus jammer...
Manlo

13 sep 2021, 22:21

John,
nu krijg ik je 2e video wel te zien.

Ik heb de video enkele keren stilgezet, zo te zien staat je capstan-as nog recht.

Het lijkt alsof je aandrukrol stroef loopt; maar als je deze met je vinger heel licht kan ronddraaien dan is deze oke.

Wat ook nog aan de hand kan zijn is stroeve scharnierpunten van de aandrukrol-arm (hevel). In de video lijkt het alsof daar oud vet zit.
De hevel losmaken en er nieuw vet aan doen kan nog 'n verbetering geven (let wel op met de klemveertjes, die kunnen makkelijk wegspringen).
sjonny

13 sep 2021, 22:59

Is toch wat filmpjes delen :whistle:

Voor degene die hebben gekeken alles is nog orgineel.
Het enigste wat ik gedaan heb (omdat deze er zo goed uitzag ook mechanisch met alle stel delen afgelakt zeg maar),is de dropveters weg gehaald alle belangrijke scharnier draaipunten gereinigd/gesmeerd enz.
De capstan motor was defect heb deze open gekregen en de draad was los van de aansluiting in de motor.
Daarna speelde hij met dit euvel.
Inmiddels nog de viltjes vervangen andere spoelsnaren geprobeerd (die iets dunner en langer waren, geen effect.
Toen die trekkracht vd arm gemeten die niet hoger als 800gr komt (sm staat 1,3kg).
Voedingsspanning klopt afh van de 240 of 220 instelling ,zoals in de sm staat geen tension printen .
De 2 elco's op t loopw verv ondanks dat deze niet erg verhoogd waren in capaciteit.
Ik heb vanavond nog eens in het schema gekeken en zie dat die bd transistors de wikkelmotoren sturen en aan het loopwerk chassis hangen ding hangt in kunstof behuizing zal eens de massa meten of hier geen slecht contact zit of overgangsweerstand .
Het lijkt meer op mechanisch dan Electronisch probleem.

John
sjonny

14 sep 2021, 21:37

De koppendeksel vandaag ook ontvangen,dankje ron

Toch eerst even dat massa gebeuren gecheckt dat is ook oké
Toch maar eens met die trekkracht aan de gang wat mij opviel is is dat de bus bij die veer zoals het nu zat eigenlijk niks doet die trekstang moet die veer wat in drukken anders hebben de stel moertjes boven geen nut (alleen op z'n plaats houden)
Dus de onderste een slag of 4 naar beneden gedraaid.
Gevolg is dat de trekkracht kracht groter wordt en 'n haal ik vlot 1,3kg netjes nagespeeld met de moertjes boven.
Nu zie je ook dat de messing schuifbus zichtbaar wordt en de trekkracht regelbaar is.
Gevolg is dat hij nu dezelfde banden compleet afspeelt en de snelheid is ook correct .
n4511versteld.jpg
Ben altijd huiverig om aan dat afgelakt spul te draaien maar nu was t niet anders.
Hij speelt u weer prima dus nog even in elkaar zetten

John
Remi
Donateur

14 sep 2021, 22:15

nou mooi dat hij het weer doet John, hehe :mrgreen: :wink:
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Plaats reactie