TV Tip

Wat beluister jij graag op je MFB's? Toevallig een geweldige oude of nieuwe artiest ontdekt? Deel hem hier!

Moderator: Moderators

Henk Ockers
Donateur

30 mei 2020, 20:30

Vanavond NPO 2. 22.25. Uur van de Wolf. Suzie Quatro.
Tussen ijskast en bed was ooit plaats genoeg. :confusion-confused:
Henk Ockers
Donateur

06 jun 2020, 18:17

Vanavond BBC 2. 22.15 - 00.20 Eric clapton. Life in 12 Bars
Daarna Guitar heroes at the BBC.
Henk Ockers
Donateur

10 aug 2020, 16:13

NPO 2 Maandag 10 augustus om 22:05 - 00:00 @ Doc. Klanken van oorsprong

Het verhaal van diverse artiesten met een Nederlands-Indische achtergrond. Samen met meer dan 350.000 andere Indische Nederlanders moesten zij tussen 1945 en 1962 gedwongen terug naar hun oorspronkelijke vaderland: Nederland. Deze artiesten met een Nederlands-Indische achtergrond hebben een belangrijke rol gespeeld in de Nederlandse popmuziek.
Will
Donateur
Contacteer:

05 sep 2020, 19:36

Voor de fans van Ron(nie) Wood is er vanavond een documentaire op NPO 2 om 23:15
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Will
Donateur
Contacteer:

24 sep 2020, 20:48

Vanavond op Canvas 23:15
Simon and Garfunkel: The Harmony Game

Documentaire over het ontstaan van het album Bridge over Troubled Water
Henk Ockers
Donateur

28 nov 2020, 19:32

Vanavond NPO 3 23.45 The Beatles. Eight Days A week.
Henk Ockers
Donateur

12 dec 2020, 16:31

Vanavond NPO3 23.30 The Doors.
gromsound
Contacteer:

15 dec 2020, 16:35

kijk dat is nou ook toevallig, hadden we het net over:

vanavond 20.15u op ZDF: frueher war alles besser, oder? ''waren gebruiksvoorwerpen vroeger echt duurzamer en gingen ze langer mee dan tegenwoordig of lijkt dat maar zo en houdt ons geheugen ons voor de gek? Experts gaan op onderzoek uit.'' (VPRO gids)

nou ik ben benieuwd hoe ze dat gaan aanvliegen. ''experts'' klinkt alvast hoopvol op gedegen inhoud.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
mikey

16 dec 2020, 10:38

gromsound schreef: 15 dec 2020, 16:35 kijk dat is nou ook toevallig, hadden we het net over:

vanavond 20.15u op ZDF: frueher war alles besser, oder? ''waren gebruiksvoorwerpen vroeger echt duurzamer en gingen ze langer mee dan tegenwoordig of lijkt dat maar zo en houdt ons geheugen ons voor de gek? Experts gaan op onderzoek uit.'' (VPRO gids)

nou ik ben benieuwd hoe ze dat gaan aanvliegen. ''experts'' klinkt alvast hoopvol op gedegen inhoud.
Hmm verpast und war alles besser damals grom?
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Gezocht AH495 , F9416 luidsprekers ,F610 meubel
gromsound
Contacteer:

16 dec 2020, 12:17

Ach So! nou het was toch wel een redelijke uitzending. Met praktijkgetuigenissen van oa een wasmachinereparateur (over 35 jaar statistiek) en een meteoroloog met boeken die teruggingen tot voor 1900 (ivm de ''nooit meer een witte kerst''). De rest ging vooral over maatschappelijke zaken zoals saamhorigheid (een DDR specialiteit), normaal menselijk contact (de zwaaifoongekte - inderdaad zelfs op verjaarpartijtjes ik weet er nog alles van :( ) etc.

Nieuw was voor mij een berekening hoelang een normale arbeider moest werken voor een wasmachine: 28 dagen! Tegen anderhalf nu. Omgerekend naar nu kostte een nieuwe wasautomaat (500 eu) -hou je vast- 4,5 k!!!
Ja dan mag je ook wel verwachten dat zon ding meer dan tien jaar meegaat. Zou je dat nu neertellen voor zon ding? Niet voor een moderne die 3 a 4 jaar draait en dan de stort in kan (volgens de praktijkdeskundige). En elektronica wordt volgens het programma werkend weggegooid omdat het na hooguit 3 jaar ''verouderd'' is.

Het is dus de keuze van de consument zelf. De fabrikant bedient ons op onze wenken. De consequenties (laatste paar jaar +75% toename bij het afvalstortpunt, vooral elektronica zei de man) zijn voor je nageslacht.

Kortom frueher war nicht alles besser, het is ongeveer half om half. en uitdrukkelijk geldt dat dus WEL voor gewone huishoudelijke gebruiksvoorwerpen en daar schaar ik AV spul zelf ook onder, werd helaas niet behandeld. maar goed daar zijn we hier zelf ervaringsdeskundigen in, inmiddels voldoende bewijslast lijkt me zo.
Will
Donateur
Contacteer:

16 dec 2020, 12:35

Ik moet de MAZ nog kijken.

Wat je schrijft laat me denken aan een uitzending op de MDR over DDR spullen en vormgeving.
Door de schaarste en omdat arbeid daar zgn niets kostte (iedereen moest werk hebben) waren daar inderdaad vroeger heel veel spullen beter.

En gelukkig werden daar nu ook de nodige kanttekeningen bij gezet.
De MDR is nu nog sterk Oost-Duits gericht.
gromsound
Contacteer:

16 dec 2020, 16:15

ja die heb ik ook gezien. zelfs in de USA waren ze lyrisch over de tijdloze vormgeving van die 70s spullen...
door de mangelwirtschaft in de DDR hadden ze daar natuurlijk ook niet de luxe om iets af te schrijven wegens ''uit de tijd'' zijn. het moest tijdloos zijn en blijven werken, en daarna te repareren zijn. Daar werd echt bewust op geconstrueerd zag ik in die docu (oud-ingenieurs met de originele tekeningen op tafel). dat kan ook best alleen het kost uiteraard meer dan ramsjmassaproductie. net wat je wilt.
gromsound
Contacteer:

21 dec 2020, 11:09

vanavond op NL1 een lange ''uur van de wolf'' doc over gert en hermien! daar hadden we het laatst over in een ander topic.
viewtopic.php?p=283048#p283048
Tout Twente kijkt, dat weet ik zeker. het wordt alleen heel wat anders dan ''voor alle fans'' van de tros...

[EDIT he bout, uitzending geschrapt zonder mededelingen, ook niet op teletext. er was een 1 vandaag voor in de plaats gezet]
Plaats reactie