Zo gezegd zo gediggidaan, 832 uit het museum getakeld, 3 pluggen erin en luisteren maar.
De YNOS demoplaat is een bekende, die had oom Johan ook al een keer aangedragen en die stond al
lang in de poule. De nieuwe LP is echter vrijwel puntgaaf, bijna geen tikje gehoord.
Prima effecten, kortom een welkome vervanging voor die krasplaat van eerst.
DSOTM op duitsch vinyl dan. Ik heb de 832 hierboven toch tekort gedaan, wat een geweldig
omspoelend geluid komt eruit als de bron deugt (en toevallig alle contacten in serie goed werken).
Ook deze LP is wonderwel gaaf, soms zit het mee. Met plezier weer helemaal uitgeluisterd.
Toen de twee versies uit de poule ermee vergeleken.
De downmixed ''ultimate DTS5.1 versie'' klinkt hierme vergeleken als een natte krant.
Waardeloos, vlak, veel te weinig ruimtelijkheid. Ik denk door een amerikaanse hobbybob met
een nachtje draaien in adobe audition tot SQ geperst. het klinkt echt niet, zeker niet als je
de originele bedoeling van de artiesten en soundengineer hebt gehoord (op een originele LP dus).
DTS maar beter gewoon op surroundspul afspelen daar is het voor.
(de twee nieuwe SQ platen van Moody Blues op de server blijken ook nep, DTS downmixed met zelfs een volle
track static noise dus programmeerfoutje... zangstem haast niet meer te horen kortom snel vergeten).
De andere DSOTM in de poule is een 4CH discrete tape die naar SQ is vertaald. Ik vermoed wel met een analoge
SQ encoder want die klinkt net zo als bovengenoemde originele LP. Minus die paar tikjes en de
grondruis van de LP groef dan

Er zit iets meer hoog in dan in de LP, misschien een kwestie van toonregeling bij opname, ik luisterde
met alles op de 832 in neutraal.
Aandragers bedankt!