EV-S9000E V8 geluid vervormd, Hi8 geluid prima

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

BenM

07 dec 2021, 10:04

Ik ben bezig een aantal Video 8 en Hi8 bandjes voor een kennis te digitaliseren. Zowel V8 als Hi8 bandjes gaven prima geluid totdat van het ene op het andere moment het geluid van de V8 bandjes erg luid, vervormd en ruiserig begon te klinken. Het geluid van de Hi8 klinkt nog prima. Ook V8 bandjes, die eerst goed geluid gaven, laten nu ook dat vervormde geluid horen. Ik heb de kop al een keer schoongemaakt, maar dat heeft nog geen resultaat opgeleverd. Heeft één van jullie dit probleem ook al 's gehad met deze of een andere V8/Hi8 recorder?

Update : Zowel V8 als Hi8 gebruiken het HiFi Stereo kanaal voor audio (AFM). En ik ruik nu een soort "vislucht". Mogelijk een Elco?

Update 8-12-2021 : Als ik het audio geluid van een V8 opname bekijk/beluister, vermoed ik dat het een mono signaal is dat door de videorecorder ten onrechte voor een Stereo signaal wordt aangezien (het Stereo lampje brandt dan ook). Dat zou kunnen duiden op een foutje in de logica, die moet detecteren of het om een mono of stereo signaal gaat. Ik ga verder zoeken.

Update 2 8-12-2021 : Ik heb nu weer normaal geluid bij het afspelen van mono Video 8 bandjes. En wat heb ik gedaan om dat voor elkaar te krijgen? Ik speel de bandjes nu af met ingeschoven Operation Panel. Het lijkt erop dat het openen van het Operations Panel ergens wat verziekt. Wat dat is? Schiet mij maar lek :lol:

Groeten

Ben
Plaats reactie