Defecte eindversterker Philips 22AH380

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

Vuursteen
Donateur

21 jun 2022, 11:43

Batavia schreef: 21 jun 2022, 11:34 Zo zie je maar weer dat het geen los contact was,maar wel een halfgeleider
die uiteindelijk de klacht veroorzaakte,zoals ik eerder aangaf.
Dat het resultaat blijvend mag zijn.
And
De versterker doet het uitstekend, maar helaas is de garantietermijn verstreken :mrgreen: Voor mij een groot leermoment en ook een trigger om dit soort puzzels te gaan oplossen. Vandaag net een mooie Sigslet multimeter ontvangen, wat het allemaal net even iets leuker maakt. :roll:
Kennis is macht, kennis delen is kracht
Regenpak
Contacteer:

21 jun 2022, 12:55

Batavia schreef: 21 jun 2022, 11:34Zo zie je maar weer dat het geen los contact was, maar wel een halfgeleider
Een los contact in die halfgeleider. Heb daar Marantzen vol mee gehad.

Tjerk
Batavia

21 jun 2022, 13:26

Daar zocht jij het niet,maar in een slecht soldeercontact.En zo'n fout in een halfgeleider is ook te meten.
Daarom verwees ik naar de vriesspray,als een halfgeleider opwarmt kan zo'n fout zomaar ontstaan is mijn ervaring.
Met zulke fouten moet er soms ook een portie geluk bij.
And
.--. .- .---- .- -. -..
Regenpak
Contacteer:

21 jun 2022, 15:09

Batavia schreef: 21 jun 2022, 13:26Daarom verwees ik naar de vriesspray
Dat is een keuze. Ik heb nog nooit freezer spray gebruikt. Meer iets voor ongeduldige mensen. Heeft hier overigens ook geeneens gewerkt. En ja, het is te meten maar dat is vaak lastig. Kijk naar de tijdbasis:
2SC945_crackle_test2.png
Ik bedoel, een 2SC945 gaat nóóit stuk. Dus.

Tjerk
Batavia

21 jun 2022, 20:02

Dat vriesspray iets voor ongeduldige mensen zou zijn bestrijd ik,deze reparatie heeft in totaal bijna twee maanden geduurd.
In een reparatie afdeling had je dan al vele telefoontjes van de ongeduldig geworden klant moeten beantwoorden.
Op de diverse TD's is het een onmisbaar middel.Dat het hier niet gewerkt heeft is de bekende uitzondering die de regel bevestigt.
Dat TS er maar een betrouwbaar werkend apparaat aan mag overhouden.
vr grt An3s
.--. .- .---- .- -. -..
Regenpak
Contacteer:

21 jun 2022, 20:22

Batavia schreef: 21 jun 2022, 20:02 Dat vriesspray iets voor ongeduldige mensen zou zijn bestrijd ik, deze reparatie heeft in totaal bijna twee maanden geduurd.
In een reparatie afdeling had je dan al vele telefoontjes van de ongeduldig geworden klant moeten beantwoorden.
a. Het is een hobbyproject.
2. Dit is de eerste versterker die meneer Vuursteen onder handen heeft gehad. Dan is twee maanden nog snel. Vinnik. Hier liggen nog wel langere reparaties op inspiratie te wachten (DCC!).
iii. Reparatie-afdeling? Wazda?

Laten we het erover eens zijn dat we het niet eens gaan worden 8-)

Tjerk
BTPaul
Donateur

21 jun 2022, 23:16

Met alle hulp hier had deze ook een doorlooptijd van 4 mnd: https://forum-mfbfreaks.nl/viewtopic.php?t=15300

Ik ben alleen maar blij geweest met alle hulp bij de hobby. Daarnaast ook veel geleerd. En wat is een reparatieafdeling tegenwoordig? Bestaan die nog? Echt een lachertje als er überhaupt nog wat gerepareerd wordt.. :o

Het is hobby. Vuursteen heeft het 'm mooi geflikt met hulp van allen hier. ! :dance:

Edit: de goede(n) (éénpitters) daargelaten. Ik wil niet iedereen over één kam scheren... just my 2 cts
Vuursteen
Donateur

26 jun 2022, 07:23

Batavia schreef: 21 jun 2022, 20:02 Dat vriesspray iets voor ongeduldige mensen zou zijn bestrijd ik,deze reparatie heeft in totaal bijna twee maanden geduurd.
Gelukkig is het voor mij een hobby en hoef ik geen verantwoording af te leggen aan klanten of aan een chef. Als dat wel zo was dan was de lol er zo van af. Daarnaast heb ik ook nog wat andere hobby's en een baan waarmee ik deze bekostig :mrgreen:
Regenpak schreef: 21 jun 2022, 20:22 a. Het is een hobbyproject.
2. Dit is de eerste versterker die meneer Vuursteen onder handen heeft gehad.
Niet helemaal, ik ben al een tijdje bezig maar dit is wel het meest serieuze versterkerproject waar ik mee bezig ben geweest. Daarnaast heb ik al diverse platenspelers onder de loep genomen, maar dat is weer meer mechanica en tribologie :mrgreen: En houtbewerking aangezien ik al diverse kasten heb gemaakt voor platenspelers (hobbymatig).
BTPaul schreef: 21 jun 2022, 23:16 Ik ben alleen maar blij geweest met alle hulp bij de hobby. Daarnaast ook veel geleerd. En wat is een reparatieafdeling tegenwoordig? Bestaan die nog? Echt een lachertje als er überhaupt nog wat gerepareerd wordt.. :o
Daar kan ik over meepraten. Daarom wil ik zo veel mogelijk zelf doen. Dit geldt voor heel veel dingen. Echte vakmensen zijn moeilijk te vinden. Serieuze amateurs zijn vaak beter :whistle:

Gr Jürgen
Kennis is macht, kennis delen is kracht
Plaats reactie