Na een aantal uur tevreden luisteren is me in de rechterspeaker 1 ding opgevallen.
Dit is me ook door de vorige eigenaar beschreven dat er in een ver verleden aan de betreffende box een keer onderhoud is gedaan.
In de vraagprijs is hier door de vorige eigenaar ook rekening mee gehouden en die adviseerde me al een recap te laten doen.
Heel af en toe valt het midden ineens weg, Daar het bloed kruipt waar het niet gaan kan en met een recap in het achterhoofd,
zojuist de luidspreker voorzichtig uit elkaar gehaald om het filter te bekijken,
Het in een ver verleden er aan gedane is zo te zien, onder meer een 3 standenschakelaar opnieuw gesoldeerd (denk na een schoonmaak beurt aan de krassen erop te zien)
Ook heb ik een vermoeden er in dit filter een slechte condensator(?) zit aangezien er wat sporen te zien erop als enige en er een kleine breuklijn zichtbaar is bovenop.
Ik heb gezien dat bij falco electronics een setje voor de filters te recappen verkrijgbaar is, die volgens de beschrijving de juiste vervangers moeten zijn, zodat ik ze eventueel kan (laten) recappen tevens ben ik in overweging om de 3 standen schakelaars te (laten) vervangen als dit nodig blijkt.
Hierbij dan ook gelijk de vraag of hier iemand zin en tijd heeft om de filters te recappen en de 3 standen schakelaars te controleren.
Ik zal straks als ik thuis ben foto,s knippen van het filters, en de luidsprekers waarmee deze kast is opgebouwd.