22RH832

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
tzon

22 jun 2022, 22:57

Hoi,

Ik ben bezig met het opknappen van een 22RH832 (king fish eye) en dat is aardig gelukt maar hij heeft nog een probleem.

Bij FM geeft hij een behoorlijke brom. Het gekke is dat hij dat dus alleen bij FM heeft en niet op andere kanalen.

Ik heb hier en daar al gemeten maar het is nog niet helemaal duidelijk waar het nou vandaan komt. Zit het probleem is het voedingsdeel omdat hij het alleen bij FM heeft?

misschien herkend iemand het probleem en heeft de goude tip? :D

alvast bedankt. Gr, Tim
Het begon allemaal met dat 5 euro projectje... :whistle:
tzon

25 jun 2022, 11:10

Ik zal (hopelijk) dit weekend mijn meetgegevens delen.
Hopelijk kunnen jullie me dan helpen?
Het begon allemaal met dat 5 euro projectje... :whistle:
snameroc
Donateur

25 jun 2022, 11:46

Met een scoop de rimpel op de voedingspanningen meten
sjonny

26 jun 2022, 15:50

Alleen fm?
Meteen brom of wat later?
Bij manueel Tuning of ook bij de pre set ?
Idd wat johan zegt de rimpel.
Maar bij het indrukken van de fm toets kan ook een slechte massa wat roet in t eten gooien.
En die zitten er veel die massa punten.
Door voorzichtig op de printen te drukken met vinger of iets niet geleidend heb je wel eens kans dat t weg is en na los laten weer terug komt .
Zo heb ik er een weekje naar gezocht.
Suc7
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
gromsound
Contacteer:

26 jun 2022, 19:18

ja dat klopt de massa van de tuner gaat via een enorm avontuurlijk omweg door diverse modules heen. na gewoon slecht werkende units los aarden met een extra draad naar t chassis was ik destijds de problemen kwijt.

overigens is het kreng inmiddels weer museumplankvoer, eerst 1 kanaal uitval door gare schuifpotmeterprint en tijdens poging tot reparatie piepte de rest er ook uit inclusief de voeding van de PU versterker en de FM. :(
lamaar ik heb de 521G voor 4kanaals weergave die blijft het tenminste doen. neemt ook beduidend minder plek in op de woonkamerplank.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
snameroc
Donateur

26 jun 2022, 20:51

En hoe zit het dan met de AMHD?

Ps had de vraag in het verkeerde topic gesteld
gromsound
Contacteer:

27 jun 2022, 16:34

ah vandaar dat eenzame stipje :D

sommige dingen zijn blijkbaar te slecht voor AMHD en op de regel moet ook een uitzondering zijn anders is het een wet. ik heb het serieus geprobeerd maar kom er niet uit. geldt ook voor een rippe 621 tuner overigens, ik kan het niet vinden. dus dan gaan ze terug de bult in tot latere inspiratie (of niet).

keizer visoog (koning was de 720 al) is een designschoonheid (vond de bovenmeester ook), en je weet het -naar analogie van voetballersvrouwen- als je er zo uit ziet hoef je niet te werken :lol:
maar het neemt in beide gevallen wel onmeunig veel nutteloze plek in....

misschien moet ik maar weer een alternatief binnenleven construeren in het ding, het is toch MFB only, de FM is in onbruik dus een nieuwe placeholder print tbv de schuifregelaars, twee universele voorversterkers (koptelefoon van PF recorder bv) en de originele SQ decoder (of het alternatief in chipvorm). maar gewoon verpatsen aan de volgende optimist is wellicht beter, ik had hem niet al te duur destijds dankzij een snelle actie van een audiovriend in drenthe.

als iemand nog een incomplete sloper heeft kan ik nog een mixpoging wagen, is die modulaire opbouw nog ergens goed voor geweest. het gaat mn om de schuivenprint en evt de voeding.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie