Heeft iemand het cassettedeck in deze soundbox al eens onder handen gehad? Ik heb er een ter reparatie aangeboden gekregen, met een probleem in het cassette loopwerk. De capstan draait wel maar het rechter opspoel wieltje niet goed. Ik denk dat de snaar niet goed meer is.
Dus even hier in de webshop gekeken en er is een snarenset beschikbaar. Daarin zitten 2 snaren terwijl mijn deck maar 1 snaar heeft.
Ik heb de D6550/00, zonder telwerk. Er is nog een versie, de D6550/30, die heeft wél een bandteller.
De /00 heeft cassette loopwerk RTS-1, de /30 een RN8. Heeft iemand ervaring met die loopwerken en de capstan snaren?
Groeten, Ron.
D6550 Cassette recorder amplifier
Moderator: Moderators
na 1975 = gloeiende gele tandwielpest, lees maar eens bovenaan deze afdeling. Openmaken, kijken wat er in zit aan geel gruis en indien al beschikbaar nabestellen. of anders nog even geduld we zijn ermee bezig...De capstan draait wel maar het rechter opspoel wieltje niet goed.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Hmmm. Ik had vlug even gekeken bij het gloeiendetanwielenpesttopic maar zag er dit deck niet tussen staan dus ik had hoop.
Er staat nu een combimagnetron in de weg. Die moet eerst gerepareerd worden anders heb ik geen plaats.
Ik ga zo snel mogelijk kijken naar de staat van de tandwielen.
Groeten, Ron.
Er staat nu een combimagnetron in de weg. Die moet eerst gerepareerd worden anders heb ik geen plaats.
Ik ga zo snel mogelijk kijken naar de staat van de tandwielen.
Groeten, Ron.
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
is een project in progress, elke keer dat iemand zoals jij een nog onbekend apparaat opentrekt en fotografeert kan er weer wat worden toegevoegd. Al die radiorecorders opsommen is geen doen, het gaat maar een paar basis deckjes die overal in zaten. je herkent ze meteen van de foto en soms kan je het al van buiten af aan de loopwerkknoppen zien (N2206-7-8 bv).maar zag er dit deck niet tussen staan
we zijn benieuwd!
PS uit de manual (Nostatech), geen bekend deckie zo te zien. Misschien dat veelpleger Snameroc hem kent van de tekening?
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Het is het RTS-7 deckje:
Geen gele tandwielen zo te zien, ik heb het deckje nog niet uit elkaar gehaald, maar dat wil niet zeggen dat het deckje niet ziek is natuurlijk. Het feit alleen al dat er tandwielen worden aangeboden zegt al iets. Groeten, Ron.
Geen gele tandwielen zo te zien, ik heb het deckje nog niet uit elkaar gehaald, maar dat wil niet zeggen dat het deckje niet ziek is natuurlijk. Het feit alleen al dat er tandwielen worden aangeboden zegt al iets. Groeten, Ron.