FP 146 arm verplaatst sneller dan de plaat

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
rmvanderspek

26 jul 2022, 13:15

Goedemiddag,

Ik heb een Philips FP 146 die het uitstekend deed, totdat vorige week de snaar knapte die de arm horizontaal mee laat bewegen. Via de webshop heb ik hiervoor een nieuwe aangeschaft. Hoewel deze wat dikker lijkt dan de originele snaar, was de diameter (op het oog) wel gelijk. Ik heb de snaar vervangen en deze lijkt goed te pakken.

Het probleem wat ik nu echter heb, is dat de arm sneller over de plaat beweegt dan zou moeten. Na een minuut of twee blijft de plaat hangen en als ik dan de arm omhoog breng (met de 'left' of 'right' knoppen) dan verspringt de arm ook een stuk terug.

Kan ik dit op de 1 of andere manier bijstellen? Of moet ik gewoon een nieuwe snaar kopen? (Zo ja, waar zou ik een geschikte snaar kunnen vinden als die hier al niet verkrijgbaar is :o ).

Alvast bedankt voor de hulp!
rmvanderspek

02 aug 2022, 16:06

Tamelijk onconventioneel opgelost: de gebroken snaar heb ik aan elkaar gelijmd. Het is natuurlijk de vraag hoe lang dit houdt, maar het is in ieder geval wel een bevestiging dat de onjuiste loopsnelheid van de arm veroorzaakt werd door de nieuwe snaar. Met de oude (gelijmde) snaar werkt hij naar behoren. Ben nog op zoek naar een geschikte vervanging van de snaar.
pjottr

02 aug 2022, 16:09

Waar is die snaar besteld ?
rmvanderspek

02 aug 2022, 16:40

De eerste snaar die ik bestelde was in de webshop hier besteld, maar die was te dik en iets te klein. De volgende snaar heb ik via bol.com bij Eds Audioaccesoires besteld. Gezien ik niet precies de maat weet (meten van zo'n ding, blijkt niet zo eenvoudig), heb ik nu al twee verkeerde maten ontvangen, maar we komen steeds dichterbij. Hij stuurt steeds kosteloos een ander op. Zeer nette service, moet ik zeggen.
Will
Donateur
Contacteer:

02 aug 2022, 18:03

Ik heb goede ervaringen met electro-Andijk. Die is behoorlijk precies met zijn snaren.

https://www.electro-andijk.nl/index.php ... aar-detail

Weet niet of dit de plateausnaar of de armsnaar is.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
rmvanderspek

02 aug 2022, 19:48

Bedankt voor de tip, mocht ik er met Ed niet uitkomen, dan zal ik daar kijken. Het gaat om de armsnaar.
Plaats reactie