en wat heb je vandaag gedaan?
Moderator: Moderators
- mthecatlover
- Donateur
- Contacteer:
Die is er niet L/V/R/B eventueel onder is 1 geheel. Maar de folie zal wel niet breed genoeg zijn denk ik.
There is no love so honest and true as the love an animal gives to you.
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: Katten en muziek".
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: Katten en muziek".
- marcrolfes
- Donateur
Mooi hoor Remi.
Ik vraag me af, als je de de hoek vouwt, dus van de zijkant het fineer naar de bovenkant vouwt, breekt het fineer dan niet op de vouwrand? Ik heb dus echt nog nooit met fineer gewerkt dus wellicht stel ik wel een hele domme vraag.

FA569 FA579 FA860 FA880 FA890 FA960 DFA888 FR675 FR780 FT880 FT890 FT990 FC870 FC880 DCC600 DAT850 DAC960 CD100 CD104 CD150 CD303 CD473 CD650 CD850 CD850MkII CDC875 CD880 CDR880 CDD882 AG2230 GA202 GA222 FB815 FB820 MFB532 MFB541 MFB585 F9819
- mthecatlover
- Donateur
- Contacteer:
Inderdaad, want het is ''plakhout''. 

Een nadeel van plakfolie: ik kan me herinneren van lang geleden dat folie op den duur krimpt. Oorspronkelijk precies-pas, maar na verloop van tijd toch te klein. Kan zijn dat mijn moeder (want die was het) niet zo zorgvuldig was met meten en aanbrengen in de keukenkastjes, maar de herinnering aan de aanblik doet me nog steeds rillen. Kastje stond niet in de zon, trouwens, die kan ook een rol spelen.
Misschien is er inmiddels minder krimpende folie. Je bent vast zorgvuldiger geweest dan zij, want ze was niet heel handig.
Dirk
Misschien is er inmiddels minder krimpende folie. Je bent vast zorgvuldiger geweest dan zij, want ze was niet heel handig.
Dirk
- Will
- Donateur
- Contacteer:
Precies!mthecatlover schreef: ↑17 aug 2022, 11:02 Die is er niet L/V/R/B eventueel onder is 1 geheel. Maar de folie zal wel niet breed genoeg zijn denk ik.
Bovendien -als je al heel brede folie zou kopen- loopt dan de houtnerf boven van voor naar achter ipv links-rechts. Dat ziet er niet uit.
En als je de lengte ruim pakt zodat je L of R boven kunt plakken heb je nog een naad.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Es ‘t good is moste ‘t good laote.
- mthecatlover
- Donateur
- Contacteer:
Nee, die loopt van L naar R...dus goed.
- Will
- Donateur
- Contacteer:
Die ervaring heb ik ook.
Je kan het wel voor het grootste deel voorkomen door de folie met een doek heel krachtig op te wrijven. Dan plakt hij beter.
- mthecatlover
- Donateur
- Contacteer:
Nee, als het breed genoeg zou zijn plak je de voorkant aan de bovenkant naar achter. Nog steeds 1 geheel. Heb je alleen boven l/r 2 naadjes.
- Will
- Donateur
- Contacteer:
Als je de voorkant boven laat doorlopen en van voor naar achter plakt loopt de nerf verkeerd.
Zijkanten: van boven naar beneden.
Boven: van voor naar achter.
Zijkanten: van boven naar beneden.
Boven: van voor naar achter.
ik vond mijn methode daarom ook mooier én gemakkelijker. Ik heb ooit eens met stijgende verbazing naar een tapijtlegger gekeken die ogenschijnlijk lukraak aan een draad in het tapijt trok. zo had hij een lijn en sneed het tapijt daar door. liet hem los en viel precies pas op de plaats.
Als je die techniek van weten waar je knipt en hoever goed beheerst kan je wel leuke dingen doen in verstek. maar dat heb ik niet en is voor mij zoals ik gegaan ben de weg
en inderdaad Will, als je de schutfolie losmaakt staan je de haren op de armen rechtop van de statische lading
Als je die techniek van weten waar je knipt en hoever goed beheerst kan je wel leuke dingen doen in verstek. maar dat heb ik niet en is voor mij zoals ik gegaan ben de weg

en inderdaad Will, als je de schutfolie losmaakt staan je de haren op de armen rechtop van de statische lading
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
een gouden tip Henk! dankjewelHenk Ockers schreef: ↑17 aug 2022, 06:54 ....Als ik iets van folie of stickers moet verwijderen verwarm ik het eerst met een haarföhn zodat de lijm wat zachter word en trek dan voorzichtig in een zo klein mogelijke hoek het spul eraf.....

De föhn kon ik nergens meer vinden maar ik bedacht dat ik nog een gloednieuw hetelucht soldeerstation had waar ik eerder nog niet aan toe was gekomen om die daadwerkelijk te gebruiken.
Even zoeken naar een werkbare temperatuur, 300 graden was te veel, trok het kapot maar met 245 (kwam ik op terecht, zo gelaten) ging het heel prima. Het meeste in één stuk er nu af en amper hout meegetrokken dus dat is fijn.
Maar nu wel weer meer lijmresten, kijken hoe dat gaat straks.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
- mthecatlover
- Donateur
- Contacteer:
Hé, posso's.