Philips 777: kortsluiting in het tunercircuit?

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

Regenpak
Donateur
Contacteer:

JanJ schreef: 29 nov 2022, 20:38Dan moet +2 maar onder handen genomen gaan worden. Hoe kan ik dat het beste aanpakken?
Eerst maar eens verifiëren dat het daaraan ligt. Scoop op emitter Q7708 en provoceren tot je storing hebt. Op de scoop moet dat te zien zijn als een puls op de +41 V. Als dat zo is C van 100 µF/100 V van collector Q7707 naar massa en dan nogeens kijken en luisteren.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
JanJ

Helaas geen scoop tot mijn beschikking, dus die verificatie kan ik helaas niet uitvoeren.

Trouwens, ik heb vandaag naar Radio 4 zitten luisteren en heb het storen niet gehoord. Tijdens de reclame zelfs nog even het volume dichtgezet, maar niks te horen. Deze avond maar eens plaatjes draaien om te horen of ik het nu wel kan horen, want ik snap even niet waarom ik vandaag niks hoorde en het gisteren toch echt nog hoorde. Eerder was het storen er namelijk constant.

De perfectionist in mij wil het storen er helemaal uit hebben. Maar aan de andere kant staat de pragmaticus te trekken die zegt: als het niet hinderlijk is, laat lekker gaan. Eerst nog maar eens goed luisteren of ik het nu wel hoor.
mae
Donateur
Contacteer:

Regenpak schreef: 16 nov 2022, 22:30 Aswo moet je inloggen om producten te zien. Ga ik dus niet doen. Meneer Breda is peperduur. Die outlet is wel OK dus dat zou nog kunnen. Wel grappig dat die chip nog gewoon is te krijgen. Had ik niet verwacht.
Ik geloof dat hij ook in de K12 zat, daar is hij wel in grote aantallen gebruikt. Kan alleen wel zijn dat daar de Q-versie inzat, dus dan klopt die verklaring toch weer niet. Wel meen ik dat het IC ook in het assortiment zat van HFO of andere Oost-Europese fabrikanten, dus dat zou een mogelijke bron geweest kunnen zijn nadat ze bij Philips op waren.

Het plaatje bij Aswo laat een Philipsexemplaar uit 1980 zien, dat zal toch wel niet zijn wat ze leveren. Ook vreemd dat hij met een levertijd beschikbaar is. Dat betekent dat Aswo hem ergens bestelt, en dat is voor een incourant onderdeel heel ongebruikelijk.

Ook apart is dat electronicpartsoutlet een redelijke prijs vraagt en een andere winkel juist een flink hogere; meestal is dat andersom.
Plaats reactie