de 953 van de schilder

Receivers, grammofooncombinaties en casseivers; allemaal schitterende all-in-one hifi apparaten van Philips. Hier alle spannende combiverhalen!

Moderator: Moderators

gromsound
Contacteer:

[verplaatst naar hier wegens betere vindbaarheid voor navolgers]

============

De 953 combi van de schilder hersteld
viewtopic.php?p=279950#p279950

Die lag er alweer een tijdje, wetende dat het een rotklus is. en zon zwart plastic kraakbeest
motiveert mij niet al te zeer. Nu ja, met de verder lege feestdagen heb ik altijd mooi effe tijd
voor zoiets.

Afgestoft, uitgezogen en een nieuw pupsnaartje erop. die doet het gewoon nog
ondanks dat antieke kristalwisselnaaldelement. stekkertjes opnieuw aangesloten en op de
koptelefoon geluisterd. uiteraard schel en vervormd maar het werkt gek genoeg
wel - 2,5 gram naalddruk. wisten die lui veel van IEEC enzo... wel mooi een losse
retma schuif erbij! Even een 400je met slede eringedrukt, niks mis mee alles doettet. Next!

Stuk draad in de antennebus en afstemmen maar. radio werkt ook nog, dat valt weer mee.

Diep ademhalen en de kast open om dat flut cassettedeckie te servicen. je weet al dat dat
het meeste werk is. hij deed nog wel wat muv de opwikkelfrictie = salademachien.
uitgeprepareerd, print eraf, onderdeks de rubberhandel vervangen, verder zoeken naar de
schroefjes voor het bovendek, eindelijk los en de twee spoelschotelbandjes vervangen.
dat waren wel de laatsten: 25x19x1.5 wie weet ze te koop?
hele zooi ontvet met ethanol (ai een kleefwiskop - hij doet het nog wel), testband erin en
koppie&speed gesteld. priegelen om de schroefjes weer terug te krijgen tussen alle rommel
door, nou hehe hij kan weer dicht. 4,5 uur bezig, AMHD.

Tja wat moet je ermee, handelswaar? natuurlijk handig voor platen&K7-draaiende leken, geen geklooi
met voorversterkers alles zit er vast bedraad in. DIN-jack touwtje naar de pc om te vermuppuggen kan
er wel bij. en ik heb ook nog wel een passend setje plestik spiekertjes. maarja wat kan
je vragen voor zon ding? ben ik wel weer een element kwijt...

ik gooi hem wel terug in de opslag (maar nu boven) tot er een vers forumlid opduikt die net zo iets
zoekt. zie 4418 en 790, ken effe duren maar het komt uiteindelijk toch wel goed terecht.

Party on, combi-heads!
Bijlagen
kap los
kap los
953a.jpg (42.38 KiB) 626 keer bekeken
opoes kofferpup element
opoes kofferpup element
953b.jpg (29.99 KiB) 626 keer bekeken
nieuwe baantjies
nieuwe baantjies
953c.jpg (32.74 KiB) 626 keer bekeken
lijdt aan AMHD - alles moet het doen