Stofkappen voor 22RH426

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tittah
Donateur

20 jan 2023, 21:29

Enkele maanden geleden heb ik een set 22RH426 gekocht waarvan de stofkappen van de woofers (AD8065/W4) verkruimeld waren. Onlangs een mail gestuurd naar Audiofriends om te vragen welke stofkappen ze mij kunnen aanraden. Ik krijg nu een paar vragen terug waarop ik het antwoord niet zeker weet :-).

Eerste vraag: waren de originele stofkappen luchtdoorlatend of niet? Ik vermoed van wel, maar ik heb slechts enkele kruimels teruggevonden onderin de box.

Daarnaast de vraag of de woofers als breedbanders werden gebruikt of in een setup met andere speakerunits. Daar kan ik zelf wel op antwoorden, maar ik vroeg mij af of iemand zou kunnen uitleggen welke invloed dit zou hebben op de keuze van de stofkappen.
Harry

20 jan 2023, 23:47

De originele stofkappen waren niet luchtdoorlatend maar van een hard (en uiteinde verkruimelend) materiaal, een soort kunststof. Om dat zo origineel mogelijk terug te krijgen kun je kiezen voor kunststof/plastic of papier, dat maakt niet zoveel uit.
Luchtdoorlatende stofkapjes gaan ten koste van het breedbandige gedrag, leveren wel wat meer koeling op (dus iets hogere belastbaarheid) en mogelijk wat minder compressie.
Persoonlijk zou ik voor papier gaan, in een niet te kleine maat. Dat is makkelijk te lijmen.
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
Plaats reactie