Ik heb het VFD display eruit gehaald en pin 1 en 16 doorverbonden zodat de 12V van D471 intact blijft. Segment outputs rechtstreeks naar de led segmenten die allemaal op een stukje gaatjesboard. zitten. De strobes zijn even tricky want die zijn hoog actief en moeten laag actief worden, want, common cathode segmenten en dus circuit sluiten naar massa. Daarvoor in eerste instantie een tweetal HEF4093 gebruikt naar voorbeeld van dit circuit:
De segmenten lichten keurig op maar alle digits knipperen tegelijk alsof ze permanent strobe signaal krijgen. Hm, gek. Wellicht dat die 4093 onvoldoende kan "sinken" en dus die eruit en simpelweg met fets gaan schakelen. Zo gezegd, zo gedaan, maar exact hetzelfde resultaat. Alle digits geven hetzelfde weer, namelijk alle info van alle digits door elkaar heen.
Kijk ik naar het strobe signaal dat uit het Mostek IC komt, dan zie ik op de scoop een "treintje" pulsen die los van elkaar veranderen als ik counter pulses aan het IC aanbied. Dus niet, wat je zou denken, alleen de puls die voor dat digit nodig is. Nu ben ik het spoor een beetje bijster. Als alle digits hetzelfde cijfer weergeven, ziet het er keurig uit

Wellicht dat iemand ziet wat ik hier mis?