Ideeëntopic Meeting 2023

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

Remi
Donateur

28 feb 2023, 23:50

HermanH schreef: 27 feb 2023, 20:45 ...Rest mij alleen nog de vraag aan allen, 'wie is ook al weer de persoon die 'vroeger' steeds met bakken vol elpees kwam'? Voor verkoop van muziekdragers ruimen we graag plaats in.
Arjen van der Pal, samen met z'n vader Allard die helaas is overleden. Ik denk dat Thomas hem misschien kan bereiken
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
HermanH

05 mar 2023, 22:05

Vandaag heeft het MFB freaks team kader komitee overleg gehad over de invulling van de MFB freaks meeting van 25 maart aanstaande.

Vanzelfsprekend bestaat de dagvulling uit de volgende onderdelen.

- Luistertest / boxenvergelijking
- Aan- en verkopen van meegebrachte apparatuur
- Demonstraties van apparatuur
- Verkoop van muziekdragers
- Plezierig samenzijn

- Luistertest / boxenvergelijking

Er worden 3 sessies voorzien. Hiervoor is inschrijving vereist. We kunnen helaas niet alle aanvragen op de gewenste tijden honoreren. De indeling is nog niet vast maar wordt 1 week voor tijd gepubliceerd.

Het staat iedereen vrij om ter plaatse meegebrachte apparatuur te verhandelen. Er zijn tafels beschikbaar om de waren uit te stallen. Waar dat precies plaatsvindt wordt op de locatie vastgesteld.

Heb je spullen die je gratis wil aanbieden? Dan wordt daar eventueel een aparte hoek voor ingericht. Er is wel de stilzwijgende afspraak dat er geen rotzooi wordt meegenomen en vervolgens verweesd wordt achtergelaten.

Verscheidene freaks zullen demonstraties willen geven van / met hun apparatuur. Als basis is er een een Erres X90 systeem beschikbaar en 1 set MFB + passief. Daarop kan verder alles worden aangekoppeld.

Een van de demo's omvat het laten horen van verschillende passieve boxen. Ik neem hiervoor een set 426 mee. Er komt ook een set Legend 1.

Wil je iets demonstreren / vergelijken / uittesten of laten beluisteren? Hoe goed of hoe slecht klinken mijn MFB's of mijn gerefoamde passievelingen? Breng ze mee en we zetten ze neer. Neem wel per pb vooraf contact op met het team.

Van hen waarvan ik al weet dat ze iets willen laten zien / horen zal ik zelf per pb contact opnemen.

In alle gevallen wordt er gedurende dag een (of meerdere) tijdslot(en) vastgesteld voor elke demonstratie.

Ook dit jaar is Arjen van der Pal weer aanwezig met een uitgebreide collectie aan muziekdragers. Heb je zelf een kleine of grote collectie die je wilt verkopen? Daar wordt graag ruimte voor geboden.

Tenslotte

Vragen over de demonstraties? Stuur mij dan een pb en dan kijken we hoe we dat in het vat kunnen gieten. We hebben nog een week of 2 om alles voor te bereiden.

Vrijwilligers zijn altijd welkom. Vooraf en aan het einde moet er nogal wat worden gesleept en verplaatst en veel handen maken licht werk. Wil je meehelpen? Stuur mij even een pb.

HermanH / Dennis
Binnenkort uitverkoop
HermanH

16 mar 2023, 21:25

Oproep:

Heeft iemand een Philips folder uit 1976? En kan die folder geleend worden voor een fotohoekje?

Sjonny neemt de apparatuur mee die op de voorpagina staat van die folder. Leuk om zelf een foto van te maken.

Zie : viewtopic.php?p=343291#p343291
Binnenkort uitverkoop
marcrolfes
Donateur

18 mar 2023, 14:42

HermanH schreef: 16 mar 2023, 21:25 Oproep:

Heeft iemand een Philips folder uit 1976? En kan die folder geleend worden voor een fotohoekje?

Sjonny neemt de apparatuur mee die op de voorpagina staat van die folder. Leuk om zelf een foto van te maken.

Zie : viewtopic.php?p=343291#p343291
Ja. Ik heb deze folder met prijslijsten van februari en april 1976. Echter staat op mijn folder een andere setting!

20230318_143647.jpg

Kun je er iets mee?
Waar zal ik nu eens een ledje in knutselen :think:
marcrolfes
Donateur

18 mar 2023, 14:45

Ik heb ook nog deze folder uit 1975. Ik kan alle apparaten zoals weergegeven wel meenemen. :lol:

20230318_144312.jpg
Waar zal ik nu eens een ledje in knutselen :think:
sjonny

18 mar 2023, 17:37

Grappig zoals de andere folder staan er 532 bij die heb ik ook.

Ik zal de setup van 76 mee nemen (heb stiekem t plateau van de 209 vast gezet/plakt ).
Leuk dat de papieren erbij mogen liggen.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Forsyth

18 mar 2023, 17:48

Je kan er de lp van de 209 ook nog bij leggen :D
Philips en wat ander spul.
motoindo
Contacteer:

20 mar 2023, 13:34

HermanH schreef: 05 mar 2023, 22:05 - Luistertest / boxenvergelijking
- Plezierig samenzijn
Zojuist met Jan Otten aan de telefoon gezeten die zich afvroeg waarom ik zaterdag niet van de partij ben dus toch maar even wat plaatsen hier.

Ik was graag van de partij geweest, alleen al omdat het voor mij hier toch pakweg 20 jaar geleden (hellup ik word oud) allemaal een beetje begonnen is maar jammergenoeg heb ik zaterdag al een familie camphuisen dag. Thomas zei al wij zijn toch ook familie en heeft daar natuurlijk helemaal gelijk in maar dit is de eerste keer sinds Corona dat alle neven en nichten weer bij elkaar komen dus we hebben nogal wat te bespreken.

Op Jan zijn vraag of ik dan niet in ieder geval een demo setje Grown/Up's beschikbaar kon stellen moet ik jammer genoeg ook nee verkopen want heb gewoon niets meer staan. Zal niet zeggen dat ze lopen als warme broodjes maar kan wel stellen dat ze hun weg naar mfb liefhebbers gevonden hebben en ik momenteel een levertijd van 3 maanden aan moet houden.

Om een lang verhaal kort te maken, ik was graag van de partij geweest om met jullie mijn mfb activiteiten te delen maar moet dit jaar jammergenoeg verstek laten gaan. Sorry!
Chris Camphuisen
mfb anno 2023
HermanH

20 mar 2023, 14:58

motoindo schreef: 20 mar 2023, 13:34 Om een lang verhaal kort te maken, ik was graag van de partij geweest om met jullie mijn mfb activiteiten te delen maar moet dit jaar jammergenoeg verstek laten gaan. Sorry!
In 202x kom ik je persoonlijk halen.
Binnenkort uitverkoop
Thomas
Site Admin
Contacteer:

20 mar 2023, 22:00

Ik ga proberen om zaterdag wat projecten en interessante dingen mee te nemen, ook al zijn die nog niet helemaal klaar voor gebruik. Denk aan enkele niet Philips MFB’s van Jamo en Restek, misschien ook van Koen en Macway. Tevens neem ik mijn zwarte N4520 mee evenals wat zelfgemaakte koppendeksel plaatjes en de 22RH544 balkjes.

Daarnaast neem ik ter verkoop cassettes mee van de Bandjesfabriek en voor de gelegenheid is een speciale cassette met muziek van de boxenvergelijking gemaakt die ook in beperkte oplage beschikbaar zal zijn.
Thomas Baur
webmaster http://www.mfbfreaks.com
De Enige Echte Philips Motional Feedback Website!
Forsyth

20 mar 2023, 23:23

Helemaal top Thomas 👍
Philips en wat ander spul.
Robertvs
Donateur

21 mar 2023, 14:56

Forumnaam schreef: 13 feb 2023, 22:26 Een Infraphil is anders een lamp waarvoor ik graag altijd plaats maak, erg handig af en toe 8) 8)
Ik heb hier een KL7500 met Geblazen lamp met fresnel lens, althans zo heb ik het begrepen.
De 150W lamp zelf is defect (gloeidraad door), deze heeft een bajonet sluiting.
Ik kan er niks meer mee, nieuwe lampen hebben een E27 fitting
Kan 'm voor je meenemen (incl. originele doos) naar den Bosch.
Mocht jij of iemand anders 'm willen hebben, laat hier ff weten.
Schermafbeelding 2023-03-21 om 14.53.26.png
https://www.retro-en-design.nl/a-674285 ... scription
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
Forumnaam
Donateur

21 mar 2023, 15:49

Beste Robert, Bedankt dat je zo een mooi aanbod doet, maar gezien ik al verschillende spullen heb die plaats innemen en door welwillende forumgenoten mee terug genomen vanuit de meeting naar Limburg (ik ben zelf helaas verhinderd de 25ste), wat ik erg tof vind, zou ik me beschaamd voelen om nog meer plek in de auto in te nemen en hun extra werk te bezorgen.

Er zijn verloopfittingen te koop voor bajonet naar e27 lampen, zo heb ik een tweetal oude burolampen van een nieuwe lichtbron voorzien :)
Philips 900-serie :bow-blue:
sjonny

21 mar 2023, 16:15

Als ik me herinner heeft de infraphil met "bajonet" niet zomaar bajonet b22 maar 1 met 3 puntjes aan de zijkant.

John
Eeeeeuh das ook leuk maar waar zal ik nu eens aan beginnen?
Robertvs
Donateur

21 mar 2023, 16:57

Klopt, is er een met 3 puntjes.
En een verloop zal qua diepte niet passen.
Als de lamp dan zo gemonteerd zit, moet er nog een witte vergrendelring vastgezet worden, en dat gaat dan niet lukken.

Nog andere liefhebbers? Alleen al vanwege decoratie zou je 'm willen. :D
Anders gaat ie naar de recycling :D
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater)
Plaats reactie