Tandwieltjes vervangen manual N5756
Moderator: Moderators
Na een succesvol revisie project van de Akai GX67, inclusief snaren enz, wil ik mijn toendertijds nieuw aangeschafte N5756 beet pakken, nu dacht ik pas een handleiding te zien omtrent het vervangen van die 2 oranje boefjes (die in korrels door de gehele behuizing liggen) maar kan dit niet terug vinden. Het lijkt of ik er zo bij kan, maar verwacht dat de overblijfselen redelijk vast rond de asjes zitten. Heeft iemand hier documentatie over?
de oude busjes waar het vergane tandwiel op zat kan je het best in de lengte as doorslijpen om ze van het asje te krijgen. daarna druk je het nieuwe tandwiel weer op het asje. gaat allemaal het gemakkelijkst met een klein bankschroefje
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
De tandwieltjes zijn er af, de nieuwe waren half zo breed als de oude oranje en onderling 1 tand verschil en ook de snaartjes waren helaas geen van alle de juiste lengte, maar de oude zijn nog in prima staat.
Na het aansluiten werkt geen van de acties meer zoals afspelen of spoelen, rest staat netjes onder spanning.
Iemand een idee?
Na het aansluiten werkt geen van de acties meer zoals afspelen of spoelen, rest staat netjes onder spanning.
Iemand een idee?
- Thomas
- Site Admin
- Contacteer:
Mooi dat het gelukt is! De nieuwe wieltjes zijn inderdaad smaller en dunner dan de oude, maar wel veel steviger. Dat moet dus zeker weer een hele tijd goed gaan.
Wat betreft die riempjes, wat mankeert eraan? Het zijn er twee die bijna even groot zijn.
Wat betreft die riempjes, wat mankeert eraan? Het zijn er twee die bijna even groot zijn.