Als jij, als spuit 11 zijnde, me nu zou vertellen dat je deze mooi gevonden had had ik me ernstig heel wat meer zorgen gemaakt

Moderator: Moderators
Als jij, als spuit 11 zijnde, me nu zou vertellen dat je deze mooi gevonden had had ik me ernstig heel wat meer zorgen gemaakt
Mooi werk hoor.Forumnaam schreef: ↑18 mar 2023, 20:55 Vandaag verder geknutseld aan mijn dagelijkse auto, laatste loodjes gelegd aan het laswerk aan de voorzijde en alles daarna afgelakt in kleur, daarna de veerpoten geasambleerd en gemonteerd met alles nieuw, van schokdempers tot remmen tot wiellagers, toplagers, stuur en fuseekogels, draagarmen enz
110_0837.jpg
110_0836.jpg
daarna de uitlijning in orde gemaaktop naar de volgende 33 jaar
![]()
110_0843.jpg
Strak en mooi gedaan. Gelukkig zijn er nog mensen die wat met hun handen kunnen.Vroeger zelf gedaan met een Oldsmobile Cutlass uit '75.Forumnaam schreef: ↑18 mar 2023, 20:55 Vandaag verder geknutseld aan mijn dagelijkse auto, laatste loodjes gelegd aan het laswerk aan de voorzijde en alles daarna afgelakt in kleur, daarna de veerpoten geasambleerd en gemonteerd met alles nieuw, van schokdempers tot remmen tot wiellagers, toplagers, stuur en fuseekogels, draagarmen enz
110_0837.jpg
110_0836.jpg
daarna de uitlijning in orde gemaaktop naar de volgende 33 jaar
![]()
110_0843.jpg
Maar ik zat niet meer op m'n plek bij mijn vorige werkgever. Ik was dus min of meer gedwongen weg te gaan want de resterende 12 jaar tot mijn pensioen uitzingen was natuurlijk geen optie.fastfolkert schreef: ↑18 mar 2023, 15:21
Ook lees ik met belangstelling je ervaringen mbt veranderen van werkgever. Het zet me wel aan het denken…..ik heb een prima baan, dito salaris en goede collega’s, maar áls ik nog eens een verandering wil moet ik niet te lang wachten![]()
sporing afstellen is heel simpel, gewoon de lengte van de spoorstang wijzigen. Wel goed meten, er is simpele apparatuur voor, maar zo gaat het ook. Uitlijnen t.o.v. de achterwielen zoals sommige bandenboeren doen is doorgaans onzin. Zoals je schrijft, camber en caster zijn een vast gegeven mits er ergens iets aan mankeert. succes.Forumnaam schreef: ↑19 mar 2023, 10:29 Bedankt Mannen voor de leuke woorden![]()
-----
BTPaul, Eerdere ervaringen leert dat ze bij de uitlijnbedrijven hier in de buurt niet verder kijken als de spoorstangkogel, of dat de data van de E-kadett niet meer in de computer staan en dan willen ze uit gaan lijnen volgens de Astra F, die een geheel ander onderstel heeft met een subframe en dergelijke.
De vorige keer zo de uitlijning afstellen resulteerde in een mooi rechtuit rijdende auto waarbij de banden geheel gelijkmatig afslijten, zowel voor als achter en er nu iets meer als 90.000km onder zitten met nog 4mm profiel over.
Wat op de foto,s niet te zien is is dat deze afstellingen bij de E-Kadett vast zijn,
Toespoor en wielvlucht worden buiten de stand van de spoorstangkogel bepaalde door de stand van de veerschotelhouders die, mits niet versleten zijn 1 vaste montage positie kennen, deze lopen schuin af om de veerpoot onder de juiste hoeken te laten inveren. (uitleg in bijgevoegd plaatje, gaat om de rood omcirkelde delen no 3 en 4)
Camber is niks aan te stellen, het toplager kan ook maar op 1 manier gemonteerd worden, geen slobgaten. fuseekogel zit geklonken dus is ook niet verstelbaar,