en wat heb je vandaag gedaan?

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Gebruikersavatar
Forumnaam
Donateur
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 aug 2021, 10:12
Locatie: Midden Limburg

18 mar 2023, 21:50

mthecatlover schreef: 18 mar 2023, 21:37 Ik vind die oude barrels nogal lelijk...
Als jij, als spuit 11 zijnde, me nu zou vertellen dat je deze mooi gevonden had had ik me ernstig heel wat meer zorgen gemaakt :clap: :clap:
Philips 900-serie :bow-blue:
Gebruikersavatar
Hoewie Loewie
Donateur
Berichten: 14540
Lid geworden op: 10 okt 2014, 15:12
Locatie: Veghel
Contacteer:

18 mar 2023, 21:57

Ach, hij is gewoon jaloers…… :roll:
Erres SX6393 SX6194 SR3390 SX6290 - Aristona AR8530 SG1408 CD1202 - Philips AG2230 GA160 GA202 GA212 GF403 AF977 GL565 RH423 RH426 RH532MFB FA880 FB820 RH742 CD100 CD104 CD950 AH170 AH180 N2221 en heul veul Superscope. :D www.superscopeaudio.nl
Gebruikersavatar
Forumnaam
Donateur
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 aug 2021, 10:12
Locatie: Midden Limburg

18 mar 2023, 22:04

:lol: :lol:
Philips 900-serie :bow-blue:
Gebruikersavatar
mthecatlover
Donateur
Berichten: 4653
Lid geworden op: 23 okt 2011, 23:38
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

18 mar 2023, 22:12

Jaloers? Op die oude/geen modellen? :lol: :lol:
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: Katten en muziek".
Gebruikersavatar
Henk Ockers
Donateur
Berichten: 5099
Lid geworden op: 24 feb 2013, 21:49
Locatie: zuid Limburg

18 mar 2023, 22:37

Forumnaam schreef: 18 mar 2023, 21:50 Als jij, als spuit 11 zijnde, me nu zou vertellen dat je deze mooi gevonden had had ik me ernstig heel wat meer zorgen gemaakt :clap: :clap:
Geweldig. :handgestures-thumbup: :laughing-rolling:
In de ijskast is ook nog plaats genoeg. :dance:
BTPaul
Donateur
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13 nov 2020, 22:24
Locatie: Almere e.o.

18 mar 2023, 22:39

:lol: :mrgreen: :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
PatrickVB
Donateur
Berichten: 4280
Lid geworden op: 07 mei 2007, 22:36
Locatie: Hengelo/Twente/OV/NL
Contacteer:

18 mar 2023, 22:47

:handgestures-thumbup: :laughing-rolling:
ADK2525/541(2)/544/621/742/752/762/580/690/421(2)/720/4307/4308(2)/4407/4414/4418/4510/EL3787/EL3302/N2511/EM2200(2)/GA105/GA212/GA312/GA532/CD380/CD1380/CD1482/AR9123/SX5702
VR2120/VR2220/VR2220F/VK4001/VR2350
http://www.tessatronic.nl
Gebruikersavatar
mthecatlover
Donateur
Berichten: 4653
Lid geworden op: 23 okt 2011, 23:38
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

18 mar 2023, 22:55

Spoorloze moet ook weer reageren..
"Er zijn twee mogelijkheden om de ellende van het leven te ontwijken: Katten en muziek".
snameroc
Donateur
Berichten: 7864
Lid geworden op: 01 mei 2010, 13:45

18 mar 2023, 23:46

Forumnaam schreef: 18 mar 2023, 20:55 Vandaag verder geknutseld aan mijn dagelijkse auto, laatste loodjes gelegd aan het laswerk aan de voorzijde en alles daarna afgelakt in kleur, daarna de veerpoten geasambleerd en gemonteerd met alles nieuw, van schokdempers tot remmen tot wiellagers, toplagers, stuur en fuseekogels, draagarmen enz


110_0837.jpg
110_0836.jpg

daarna de uitlijning in orde gemaakt :D op naar de volgende 33 jaar 8)

110_0843.jpg
Mooi werk hoor.
BTPaul
Donateur
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13 nov 2020, 22:24
Locatie: Almere e.o.

19 mar 2023, 09:32

HermanH schreef: 18 mar 2023, 17:24 Apparatuur testen en wat tracks uitzoeken.


20230318_171729.jpg



20230318_171743.jpg



20230318_171759.jpg
Mooi wark!
BTPaul
Donateur
Berichten: 1159
Lid geworden op: 13 nov 2020, 22:24
Locatie: Almere e.o.

19 mar 2023, 09:39

Forumnaam schreef: 18 mar 2023, 20:55 Vandaag verder geknutseld aan mijn dagelijkse auto, laatste loodjes gelegd aan het laswerk aan de voorzijde en alles daarna afgelakt in kleur, daarna de veerpoten geasambleerd en gemonteerd met alles nieuw, van schokdempers tot remmen tot wiellagers, toplagers, stuur en fuseekogels, draagarmen enz


110_0837.jpg
110_0836.jpg

daarna de uitlijning in orde gemaakt :D op naar de volgende 33 jaar 8)

110_0843.jpg
Strak en mooi gedaan. Gelukkig zijn er nog mensen die wat met hun handen kunnen.Vroeger zelf gedaan met een Oldsmobile Cutlass uit '75.

Maar dat uitlijnen, is dat niet erg grofstoffelijk op die manier.. zelfs voor een Kadett? :think:

Zo kun je toch geen toe of uitspoor afstellen? Of wielvlucht..
Gebruikersavatar
marcrolfes
Donateur
Berichten: 3599
Lid geworden op: 08 dec 2020, 07:34
Locatie: Uden

19 mar 2023, 10:08

Forumnaam schreef: 18 mar 2023, 21:50
mthecatlover schreef: 18 mar 2023, 21:37 Ik vind die oude barrels nogal lelijk...
Als jij, als spuit 11 zijnde, me nu zou vertellen dat je deze mooi gevonden had had ik me ernstig heel wat meer zorgen gemaakt :clap: :clap:
:lol:
Waar zal ik nu eens een ledje in knutselen :think:
Gebruikersavatar
Forumnaam
Donateur
Berichten: 865
Lid geworden op: 21 aug 2021, 10:12
Locatie: Midden Limburg

19 mar 2023, 10:29

Bedankt Mannen voor de leuke woorden :D
-----
BTPaul, Eerdere ervaringen leert dat ze bij de uitlijnbedrijven hier in de buurt niet verder kijken als de spoorstangkogel, of dat de data van de E-kadett niet meer in de computer staan en dan willen ze uit gaan lijnen volgens de Astra F, die een geheel ander onderstel heeft met een subframe en dergelijke.
De vorige keer zo de uitlijning afstellen resulteerde in een mooi rechtuit rijdende auto waarbij de banden geheel gelijkmatig afslijten, zowel voor als achter en er nu iets meer als 90.000km onder zitten met nog 4mm profiel over.

Wat op de foto,s niet te zien is is dat deze afstellingen bij de E-Kadett vast zijn,
Toespoor en wielvlucht worden buiten de stand van de spoorstangkogel bepaalde door de stand van de veerschotelhouders die, mits niet versleten zijn 1 vaste montage positie kennen, deze lopen schuin af om de veerpoot onder de juiste hoeken te laten inveren. (uitleg in bijgevoegd plaatje, gaat om de rood omcirkelde delen no 3 en 4)
Camber is niks aan te stellen, het toplager kan ook maar op 1 manier gemonteerd worden, geen slobgaten. fuseekogel zit geklonken dus is ook niet verstelbaar,
federbein.jpg
Veerpoot Opel Kadett E.jpg
Ophanging voorzijde.jpg
Philips 900-serie :bow-blue:
Gebruikersavatar
marcrolfes
Donateur
Berichten: 3599
Lid geworden op: 08 dec 2020, 07:34
Locatie: Uden

19 mar 2023, 10:30

fastfolkert schreef: 18 mar 2023, 15:21

Ook lees ik met belangstelling je ervaringen mbt veranderen van werkgever. Het zet me wel aan het denken…..ik heb een prima baan, dito salaris en goede collega’s, maar áls ik nog eens een verandering wil moet ik niet te lang wachten :idea:
Maar ik zat niet meer op m'n plek bij mijn vorige werkgever. Ik was dus min of meer gedwongen weg te gaan want de resterende 12 jaar tot mijn pensioen uitzingen was natuurlijk geen optie.

Als jij wel op je plek zit en met alles tevreden bent is de situatie anders. Dat gezegd hebbende, ik ben positief verrast over de hoeveelheid energie die ik er ook van krijg om met iets anders bezig te zijn. Als jij dat ook kunt bewerkstelligen door te wisselen (omdat het nu allemaal een beetje ingekakt is bijvoorbeeld), dan is het een aanrader. Moet je wel geluk hebben dat je "op je plek zit" bij je volgende werkgever. het lijkt erop dat ik dat geluk heb. Vraag het me over een paar maanden nog maar eens. :wink:
Waar zal ik nu eens een ledje in knutselen :think:
Harrie
Berichten: 9634
Lid geworden op: 25 dec 2011, 11:24
Locatie: Geldersche Achterhoek
Contacteer:

19 mar 2023, 13:04

Forumnaam schreef: 19 mar 2023, 10:29 Bedankt Mannen voor de leuke woorden :D
-----
BTPaul, Eerdere ervaringen leert dat ze bij de uitlijnbedrijven hier in de buurt niet verder kijken als de spoorstangkogel, of dat de data van de E-kadett niet meer in de computer staan en dan willen ze uit gaan lijnen volgens de Astra F, die een geheel ander onderstel heeft met een subframe en dergelijke.
De vorige keer zo de uitlijning afstellen resulteerde in een mooi rechtuit rijdende auto waarbij de banden geheel gelijkmatig afslijten, zowel voor als achter en er nu iets meer als 90.000km onder zitten met nog 4mm profiel over.

Wat op de foto,s niet te zien is is dat deze afstellingen bij de E-Kadett vast zijn,
Toespoor en wielvlucht worden buiten de stand van de spoorstangkogel bepaalde door de stand van de veerschotelhouders die, mits niet versleten zijn 1 vaste montage positie kennen, deze lopen schuin af om de veerpoot onder de juiste hoeken te laten inveren. (uitleg in bijgevoegd plaatje, gaat om de rood omcirkelde delen no 3 en 4)
Camber is niks aan te stellen, het toplager kan ook maar op 1 manier gemonteerd worden, geen slobgaten. fuseekogel zit geklonken dus is ook niet verstelbaar,
sporing afstellen is heel simpel, gewoon de lengte van de spoorstang wijzigen. Wel goed meten, er is simpele apparatuur voor, maar zo gaat het ook. Uitlijnen t.o.v. de achterwielen zoals sommige bandenboeren doen is doorgaans onzin. Zoals je schrijft, camber en caster zijn een vast gegeven mits er ergens iets aan mankeert. succes.
F7215,AH103,AH109+209+309,AH305,AH306,N5431,N2554,N5846,N7300,EW5506,N6330,22AH109,
CD104,CD204,RH831,RH732,RH720,AH794,VR2340,VR600,CD670,CD582,CDR760,CD930,CD100,
DCC951,DCC900,CDi210,VLP720, 2xAH489, 2xJBLG7, 4xAH492H, 2xMFB 587, 4xMFB544, 4xMFB541
Plaats reactie