Sony SLV-757 start niet.

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Regenpak
Donateur
Contacteer:

nolan schreef: 02 sep 2023, 16:13 Wat zou ik nog kunnen meten op die print?
Clock micro, reset micro. Als die OK zijn is je micro waarschijnlijk toast en ben je SOL. Als je heel veel mazzel hebt staat je micro gewoon ergens op te wachten en doet-ie niks voordat dat is gebeurd. De mazzel ligt erin dat je dat zou kunnen vinden.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
nolan

Zou het mogelijk aan de backup condensator C010 0,22 Farad 5,5V kunnen liggen?

Ik heb deze verwijderd omdat deze veel minder capaciteit had dan die 0,22 Farad die hij zou moeten hebben.

Kortsluiting heeft deze niet, maar de spanning houdt hij in ieder geval niet lang vast.
Regenpak
Donateur
Contacteer:

nolan schreef: 03 sep 2023, 19:18 Kortsluiting heeft deze niet, maar de spanning houdt hij in ieder geval niet lang vast.
Als dat zo is kan het erop duiden dat je micro kassiewijle is. Test hem eens buiten circuit.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
mae
Donateur
Contacteer:

Als je toch met de condensator bezig bent, kan het geen kwaad om die even verder te testen, maar staar je er niet blind op. De kans dat deze het mankement veroorzaakt is niet heel groot. De handigste manier om nu verder te gaan, is denk ik te meten wat de spanningen op de oscillator en resetaansluitingen van de processor zijn. Liefst met een scope, maar met een voltmeter kom je al een heel eind.
Plaats reactie