Vliegdekschip 22rh752 MFB-out
Moderator: Moderators
Wat is dat, Tjerk? Verleng je daarmee het bereik van het “standaardmodel” 752 van 104 naar 108 MHz?
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
Klopt. Ik frommel er 4 MHz bij aan het eind van de schaal met intactlating van de rest van de schaal. Die 4 MHz is dus in elkaar gedrukt om het passend te krijgen. Overigens gaat het om een 742 maar die is qua tuner identiek volgens mij. Vind in de doc daarvan niks over 108 MHz.
Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
- Will
- Donateur
- Contacteer:
Wat heb je in de hogedrukpan klaargestoomd?
Ik zie een zener(?) , drie weerstanden en een chippie (opamp?) en ik ben even te lui om het zelf uit te vinden of achteruit ontwerpen.
Dus can we have the schematic pleazzzze?
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.
Es ‘t good is moste ‘t good laote.
- Cassettebandje
- Contacteer:
Ik heb dit weekend de 752 eens opengemaakt en gekeken en ik trof een volledig onverprutst apparaat aan. Alle lampjes nog origineel en werkend. Het enige smetje op het blazoen was de signaalsterktemeter die was vastgelopen. Na deze weer gangbaar te hebben gemaakt, mankeert er helemaal niets aan. Electronic tuning werkt ook. Hoe graag ik die 1v MFB-out wel wilde hebben, vind ik het eigenlijk enorm zonde om eraan te gaan knutselen, wetende dat alles weer ongedaan gemaakt zou kunnen worden. Uiteraard stel ik de hier vergaarde suggesties zeer op prijs, desondanks heb ik toch besloten het toestel volledig origineel te laten. Mocht ik de modificatie alsnog uit willen voeren, weet ik in ieder geval waar ik rekening mee moet houden.
De 752 is inmiddels verhuisd naar zijn nieuwe vaste stek op het werk in het klaslokaal waar hij gekoppeld staat aan een setje 532. Die laatsten heb ik nu afgeknepen op de hoogste stand en het klinkt niet verkeerd. Het bakbeest had veel bekijks. "Wat is dat nou weer voor een keyboard?" Juist ja. De blauwtand generatie... Nu nog een bandrecorder ernaast en de tijdreis kan echt beginnen.
De 752 is inmiddels verhuisd naar zijn nieuwe vaste stek op het werk in het klaslokaal waar hij gekoppeld staat aan een setje 532. Die laatsten heb ik nu afgeknepen op de hoogste stand en het klinkt niet verkeerd. Het bakbeest had veel bekijks. "Wat is dat nou weer voor een keyboard?" Juist ja. De blauwtand generatie... Nu nog een bandrecorder ernaast en de tijdreis kan echt beginnen.
Laatst gewijzigd door Cassettebandje op 12 sep 2023, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
MFB 541,541,532,532,532,544,544,544,sx6544,567,567,567 Heel veel luisterplezier.
- Will
- Donateur
- Contacteer:
Mooi.
Als bandrecorder bij voorkeur een N4506 joekel of een N4504 uitvoering. Dan heb je een fijne tijdgetrouwe opstelling en heel veel verbaasde blikken.
En in een ander lokaal dan een opstelling met een RH720 en een N4450 of een N4510

Als bandrecorder bij voorkeur een N4506 joekel of een N4504 uitvoering. Dan heb je een fijne tijdgetrouwe opstelling en heel veel verbaasde blikken.
En in een ander lokaal dan een opstelling met een RH720 en een N4450 of een N4510

Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.