Mfb 587 knettert

Alles over onze geliefde MFB boxen in deze categorie.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Riesch

19 sep 2023, 21:56

Hallo allen,

Na lange tijd ben ik weer in het bezit van een paar mfb speakers.
Ik was helemaal vergeten hoe goed ze klinken en ze verbazen me elke keer weer als ik muziek luister.
Helaas is bij 1 speaker na een maand of 2 probleemloos draaien een vervelende knetter/ruis begonnen.
In het begin deed hij het heel soms, maar nu is het bijna constant. Het is een soort geknetter/ruis. Op alle speakers in de cabinet te horen. De input is ruisvrij. Wanneer ik de schakelaars bedien veranderd er niets aan het ruis/geknetter. Zover ik aan de print kan zien is alles nog origineel. Weet iemand wat dit kan zijn of een reparatiebedrijf in het noorden van Nederland?
Remi
Donateur

19 sep 2023, 22:50

Welkom hier!
Goeie kans dat er een transistor aan het spoken is, ik heb het ook eens gehad met een 587, die gaf harde knallen met een enorme woofer uitslag.
Bleek in dit geval de 1e transistor na het MFB element te zijn, dus dat was mazzel en snel opgelost.

voor de servicepunten: https://mfbfreaks.com/reparatie-en-serv ... icepunten/
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
Riesch

19 sep 2023, 22:59

Het geluid is niet heel erg hard en hoor het vooral in de hoog en middentoner.
De servicepunten zitten niet echt in de buurt. Ik woon in het noorden van Groningen. Lochem is opzich wel te doen maar toch nog 2 uurtjes enkele reis.
Robertvs
Donateur

24 sep 2023, 13:37

Medeforumgenoot "vonkentrekker" zit ook in Uithuizen, misschien kan hij wat voor je betekenen?
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater) CD104, 204, 304-1, en nog wat Onkyo en Marantz spul
En nog een lieve vrouw , 2kids, fijne Opel en fijn huis.... what else :lol:
Plaats reactie