Dank voor de uiteenzetting. Leerzaam project zo vwb de werking en afstemming van componenten op elkaar en de functie. Nu snap ik jullie beter en kan ik de mods beter linken aan het resultaat en de wijzigingen die ik doorvoer.
Van de resonantie en de holle klank zijn we idd af. Of je dat voor elke harmonische wil..

Dan wordt het wel erg doods. Maar met als meetinstrument het menselijk oor kom je ook een eind. En dat zegt dat het ok is tot nu toe.
Het laag lijkt minder door te lopen als voorheen. Geen idee wanneer een mid het normaliter overneemt vh laag maar hier pakt het gereduceerde laag in ieder geval beter uit als voorheen met de 22µF bip elco.
De (bip) elco's...daar zijn boeken over volgeschreven en al heel wat discussies over uitgevochten...
Ik heb niet de sheet erbij gepakt hoe te meten maar op de DMM meetten de oude ca. +20% hoger. Overigens is het geen eigenwijzigheid om de MKP's niet te willen proberen. Zaten alleen niet in het bakje. Nu ik de eigenschap voor dit filter beter begrijp en wat ze met het stereobeeld (MT-HT) doen, gaan ze mee in de volgende bestelling. Dank voor de extra uitleg in deze context.
De mods die ik tot nu toe doorgevoerd heb, gaven allemaal een kleinere of een grotere verbetering. Wat dat betreft prima. Kijken of we nog wat kunnen finetunen.
Ik zal zelf in ieder geval eens proberen of ik de simulatie van Christiaan ook in Everycircuit voor elkaar krijg.
Mss de weerstand in het hoog nog 1-2 Ohm vergroten (of zoals Harry al aangaf links voor C727 nog een extra weerstand plaatsen).
Mogelijk zijn de MKP's voldoende om nog wat meer detail erin te brengen voor het midhoog en is de upgrade naar een andere MT niet nodig..
Het laag...daar ga ik nog eens goed naar luisteren. Met een echte jaren 70-80 LP gewoon ok. Met modernere muziek....

....kan mss nog wat beter...