Will schreef: ↑25 sep 2023, 18:54
Zo moet het toch kloppen.
Zit dat dunne zwarte draadje wel vast?
Probeer dan eerst eens met de aarddraad los van de versterker.
Probeer daarna eens als je de grijze draad met de afscherming van de twee draden doorverbindt. Dan dat nog eens met en zonder aarddraad aan de versterker.
Edit: ik vrees toch dat die kabel niet afgeschermd is en de "afscherming" een draadje tussen mantel en kern is.
Meet eens met de ohmmeter of de "tulp" van de twee pluggen wel met de "afscherming" verbonden is.
De buitenmantels doortrekken met de aarde maakt geen verschil. Sterker nog, ik kom er net achter dat het aarden van de platenspeler helemaal geen verschil maakt op de brom
Zou die tulpkabel zo ruk zijn, dat ie vanalles “ontvangt”?
Edit: Zwarte draadje zit vast op de print. De 2 aders van de “video”kabel zijn aan elkaar gesoldeerd, en meet op continuïteit prima. Ohms heb ik weinig verstand van
Edit2: De kabel is inderdaad niet afgeschermd… Zou dat de issue zijn? Het is echt alleen de binnenkabel & buitenmantel, zit niks tussen…
Edit3: Met m’n voltmeter op Ohm (2k) meet ik op de kabel aan de Philips 1.350, doe ik dit bij m’n Pioneer meet ik ongeveer 0.600, op nog een andere platenspeler 0.650. Zou dit het zijn?