22rh590

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
deboshond

Bij mijn twee 22rh590 versterkers is er een flinke “inschakel” ruis, bij de ene versterker zelfs dusdanig, dat ik het niet prettig vind voor de boxen(eerder een knal). Het lijkt aan de powerschakelaar te liggen, want als ik de versterker aanzet door gewoon de stekker erin te steken is er geen probleem, ligt dan niet aan de voeding lijkt mij.

Een paar keer de powerschakelaar in/uit (zonder stekker in het stopcontact) maakt het beter, maar een paar dagen later is het weer terug. Schakelaar vervuild? Ik heb de schakelaar eruit gehaald, maar deze zit helemaal dicht, heeft iemand ervaring met het schoonmaken van zoiets? Een gaatje erin boren ofozo, of is hij toch open te wippen? Zijn er alternative schakelaars? De powerschakelaar uit de webshop lijkt er wat op, maar die in de 590 heeft veel meer aansluitdraden….
snameroc
Donateur

Dat zijn koppel condensators die dc door laten. Waarschijnlijk reageert hij ook heel erg op de volumeknop net na inschakelen.
correltje
Donateur

De schakelaar heeft aansluitingen die het audio pad kortsluiten, als de versterker uitgezet wordt, dat zijn de extra draden, die je ziet.
Het is vreemd, dat het verwijderen van de stekker uit het stopcontact, geen bijgeluiden veroorzaakt, want daar zijn op de schakelaar juist die extra contacten voor....

Anyway, je zou de schakelaar in een ultrasoon bad met alcohol kunnen doen, om hem schoon te spoelen.
Hopelijk is daarna het probleem verholpen.
Gebruik iig geen contactspray zonder verdere nabehandeling; contactspray laat een residu achter, die de contacten aantast. Na het gebruik van contact spray moet je altijd goed naspoelen, om dit residu te verwijderen.

Grtz,
Cor
MFB servicepunt in het zuiden van het land.
Plaats reactie