DSS930 SE op marktplaats!

Het digitale broertje van onze MFB; Digital Speaker System. In de jaren '90 bouwt Philips voor de lol wederom een aantal actieve speakers van superklasse.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HiFi-ve

29 jan 2024, 12:09

Voor de liefhebber: https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... al-edition

De uiterlijke staat is niet al te best maar wie van opknappen houdt….
HermanH

29 jan 2024, 14:08

Een zekere bekende van hier heeft zijn oog daar al op laten vallen.
Met een kleinere auto neem je minder mee
Harry

29 jan 2024, 14:21

Klopt ;) Maar vermoedelijk wordt de prijs (veel) te hoog voor mij.
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
Remi
Donateur

29 jan 2024, 17:15

wat is er met die lak gebeurd?
Bijzonder dat er twee verschillende type stickers op zitten terwijl ze wel opvolgende serienrs hebben.
De scheurtjes in de zijkant van het MDF van het front moet je ook goed bekijken, als het de lak is ok, als het het MDF zelf is komt het rooster los van de kast.
Wel mooi dat het aangeboden wordt, je ziet ze niet vaak
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
mae
Donateur
Contacteer:

29 jan 2024, 21:58

Kennelijk zit er onder de SE sticker een gewone DSS930 opdruk op de achterwand. Bij een van de exemplaren ontbreekt de sticker die over de gewone opdruk is geplakt.

De feitelijke typesticker met het typenummer en serienummer zit lager en komt bij beide boxen overeen - en vermeldt bij geen van beide dat het om SE modellen gaat. Ik neem aan dat je dat verder vooral aan het spijkertje aan de voorkant ziet? (en aan het serienummer, maar niet overduidelijk)

Als het goed is zit er ook nog een plaatje met een SE nummer erin gegraveerd... Ik zie dat op de foto's niet echt duidelijk. Als iemand van hier ze koopt ben ik benieuwd of dat erop zit en wat er op staat.
Remi
Donateur

29 jan 2024, 22:40

dat plaatje staat op foto 3, op de achterkant in het hart iets onder het midden, staat een 4 -cijferig nr op

Ja de spijker aan de voorkant, stof over de grill én een andere tweeter dan normaal.
Weet het type zo even niet maar bij deze kan je het frontje wegnemen en is een metalen behuizing waar de gewone 930 er een van plastic heeft.
én er zit een andere Eprom in
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
HiFi-ve

07 feb 2024, 21:50

…. Uiteindelijk kon ik de hobby/hebzucht/verzamelaarsdrang/hifi virus niet weerstaan en ben ik nu zelf de trotse eigenaar van deze set DSS930SE :D

Ik heb de speakers eerst met een heel licht vochtig doekje goed schoon gemaakt en nu zien ze er weer een stuk knapper uit!
Ik vermoed dat ze heel lang ergens op zolder gestaan hebben.
Aan de buitenkant is de ene speaker vrijwel helemaal gaaf, maar bij de andere is de zij en bovenkant dus helemaal gebarsten.
Omdat het zwart is zie je dat niet heel erg, maar zeker wel iets om een keer naar te kijken. Geen idee of je dat folie/fineer uberhaupt zou kunnen vervangen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Speakers spelen allebei, maar hebben wel een revisie nodig.
Tweeter komt pas bij hogere volumes erbij en de set klinkt nog wat doffer en matter dan mijn andere (gereviseerde) DSS930s. Kan ze nu namelijk heel mooi in A/B vergelijken.
Ook klikt het relais niet echt hoorbaar als je ze aan zet.

@Remi: ik kom dus binnenkort weer even bij je in de lucht of je zin en tijd hebt voor een DSS930SE revisie projectje. :D
En @mae, op jouw speciale verzoek ook even een foto van het gegraveerde plaatje. Set 217 dus.

IMG_1651.jpeg
IMG_1653.jpeg
IMG_1654.jpeg
Remi
Donateur

07 feb 2024, 22:00

Leuk, ik heb nr 244 :)
Plaats reactie