wie kan met veel geduld in J en J iets verduidelijken omtrent wattage en gevoeligheid en nog wat.....

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

Regenpak
Donateur
Contacteer:

kez schreef: 14 feb 2024, 16:42Dit stopcontact moet bij dezelfde stroomgroep horen als je router
In ieder geval dezelfde fase. Het is nogal een brak protocol omdat er hoogfrequent energie over een medium met veel verlies wordt verstuurd. En dat veroorzaakt nogal wat storing.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Will
Donateur
Contacteer:

Regenpak schreef: 14 feb 2024, 17:43Het is nogal een brak protocol omdat er hoogfrequent energie over een medium met veel verlies wordt verstuurd. En dat veroorzaakt nogal wat storing.
Storing in de communicatie inderdaad, het leunt zwaar op foutcorrectie en het is eigenlijk heel erg knap dat je over een elektriciteitsnetwerk nog zulke bruikbare snelheden haalt. Dus zo brak vind ik dat protocol nog niet.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
kez

Ik heb m'n schoonpa net ff gevraagd en die zei dat het 1 fase is wat wij hebben, 220V. En 2 fasen is 380V krachtstroom.
Dus hier in huis (en 98% van alle huizen) zal dus gewoon 1 en dezelfde fase zijn dan...

Jah, jullie hadden toch niet gedacht dat ik meteen wist wat jullie bedoelden he... :wink:
kez

Will schreef: 14 feb 2024, 17:58
Regenpak schreef: 14 feb 2024, 17:43Het is nogal een brak protocol omdat er hoogfrequent energie over een medium met veel verlies wordt verstuurd. En dat veroorzaakt nogal wat storing.
Storing in de communicatie inderdaad, het leunt zwaar op foutcorrectie en het is eigenlijk heel erg knap dat je over een elektriciteitsnetwerk nog zulke bruikbare snelheden haalt. Dus zo brak vind ik dat protocol nog niet.

Nu zou ik alsnog kunnen gaan twijfelen of ik zo'n powerline moet hebben.....of een wifiversterker waar je n lan in kan duwen!? Daar zal dan, zoals zo vaak, ook wel geen eenduidigheid over bestaan...
Ook raar eigenlijk.. Er komt internet met n kabel binnen in huis. Dat zet je middels een modem om in wifi. Dat versterk je dan ergens in n andere ruimte....en vervolgens maak je daar weer bekabeld internet van..
Ach ja...als t functioneert wel zo handig. Vraag me alleen steeds vaker af wat al die straling met n mens doet... :shock:

Iets anders....maar bijbehorend....over die bruikbare snelheid,

Die adapters hebben allemaal een opgegeven snelheid. Zoals......tot wel 1000 Mbps.

CD-kwaliteit is rond de 1400kbps. Dat is 1,4mbps. Stel dat ik alleen cd's wil gebruiken zou een adapter met 5mbps dan eigenlijk gewoon genoeg zijn of haal ik dan zaken door elkaar?
kez

Nou, dat laatste heeft m'n mediamarktconnectie al bevestigd.. :ugeek:

Ging daar heen voor een wifiversterker met geïntegreerd stopcontact en Lan-aansluiting. Blijkt dat ze die niet hebben. Alleen powerlines, maar gezien t beperkte aantal stopcontacten op kamer van zoon was dat geen optie. Maar die versterker bestaat wel, heb een gevonden bij amazone en die gaan we daluk ns testen. Zodat ik dat verhaal kan afsluiten en alles uit de woonkamer hier weg kan..

Hij heeft trouwens 300Mbps dus voor wat audio te spelen ruim genoeg....hoop ik. Benieuwd of t nu eindelijk allemaal opgelost gaat zijn... :roll:
Tittah
Donateur

Die 300 mbps is de theoretisch maximale snelheid. In de praktijk haal je die niet. En als het een versterker (of extender) is, is die (denk ik) half- duplex waardoor je slechts de helft haalt. Maar het moet al raar lopen dat je onvoldoende snelheid haalt om audio te streamen.

Een powerline bestaat toch ook in een combi LAN/WiFi uitvoering. Had MM die niet? Of enkel zonder socket?
kez

Ja, die hadden ze wel. Maar er was te weinig plaats ivm met de stopcontacten..
kez

Nou, ik heb alles aan de praat gekregen, maar wat n ellende met die moderne crap! :?
De wps van die wifi-versterker deed t ook niet. Uiteindelijk heeft m'n vriendin een tetherapp gedownload en alles wat daarbij hoort. Nahja, wa ever, tis gelukt maar tis dat ik al grijze haren had.. En overal waar je info vandaan wilt halen gaan ze ervan uit dat je n millenial bent en op een ict-opleiding zit geloof ik.

En nu moet ik nog op zoek naar iets voor mezelf zodat ik juke.nl en tidal kan gaan afspelen.
Maar of dat dan een streamer moet zijn...of een mediaplayer ...of een networkspeler...ook daar geen kant en klare antwoorden. De een zegt dit , de ander weer dat..Dus zit je weer uren/dagen op het internet rond te struinen... verheug me er al op.

Moet op zoek naar een klaagforum denk ik.. 8)

kez schreef: 13 feb 2024, 20:53
mthecatlover schreef: 13 feb 2024, 20:44 Verder loopt dit topic way off...
non est mea culpa
Hier wil ik even op terug komen.

Ik heb op pagina 10 gevraagd waar ik een topic over streamen kon openen maar helaas, geen suggesties. Aangezien je met de zoekfunctie op streamen ook maar 250 hits kreeg was t mij niet duidelijk waar dat nu t beste kon. Dus mijn eigen topic maar vervuild. Maar ja, dat leek toch al meer op: Help Kez de winter door!". :mrgreen:
Vuursteen
Donateur

kez schreef: 14 feb 2024, 19:51 Ik heb m'n schoonpa net ff gevraagd en die zei dat het 1 fase is wat wij hebben, 220V.
Was dat maar waar. Dat is niet dus niet meer zo!
Kennis is macht, kennis delen is kracht
Plaats reactie