FB 825 nieuw

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

piet2401
Donateur

Met ook maar 1 weergave systeem, de DSS825's is het bij mij makkelijker, die mogen altijd. :mrgreen:
Natuurlijk wel de mogelijkheid om eens van versterkers te wisselen.
Normaal de X i120 op het laag, maar als deze nu eens het mid en hoog mag doen........... in klasse A want dat speelt hij tot ~15W.
De X i120 is dan ook veel neutraler in klank dan de X i50BT, ook wat beter in dat mid en hoog dan de Audiolab, zolang het klasse A blijft.
Nou dat gaat hem wel worden, de Audiolab had al bewezen erg goed te zijn in het onder controle te houden van de woofers.
Nog wel even fine tunen met de gain want de Audiolab komt 1 of 2 dB tekort tov de X i120.
We luisteren weer verder. 8)
piet2401
Donateur

De Audiolab DAC is veel vergevings gezinder dan de Advance. Die laatste is genadeloos met slechte opnamen en rips.
In het begin gebruikte ik een "slechte" ripper tegenwoordig EAC en die doet het veel beter en dat hoor ik nu goed.
Gebruikte drive will ook wel verschil maken las ik laatst. Plextor rules nog steeds........
Het valt wel het meeste op met de wat betere opnamen CD's.
Toch maar weer eens opnieuw gaan rippen of een alternative download zoeken
Deev Eedeez
Donateur

Klinkt allemaal heel bekend mbt rippen: daar kom je ook vanzelf achter als je bijv. een kopie van een CD-i wil maken: dat lukt alleen met bepaalde Plextor drives en speciale (non Red book) bit voor bit rippers, die ik daar dan ook voor gebruik.
Maar ik was er eerder bij toeval al vroeg achter dat Plextors ook heel goed zijn voor audio CD rips: ik had toen iets van 13(!) PCs en eentje had een toen dure Plextor. Bij alle andere PCs mislukte een RIP nog wel eens, bij die met de Plextor nooit. Die laatste werd dan ook snel de dedicated ripper, maar dan praten we toch al gauw over vanaf 25 jaar geleden?
EAC gebruikte ik op een gegeven moment ook standaard, daarvóór was het toch veelal Nero, die bleek nl. veel minder vaak rips af te breken. Wel met niet-standaard settings, die van de rip-scene natuurlijk, een bit voor bit raw rip setting en slow speed, max. 4x, soms 2x slechts. Duurde het wel lang, maar was dan wel goed en zonder fouten (je kon een rip na rippen door Nero bit voor bit laten vergelijken (verify): bij hogere snelheden kreeg je afwijkingen…moest je de zojuist gemaakte nieuwe rip dus in een tweede drive stoppen of beter nog: eerst naar een image dumpen en die vergelijken met het origineel: in de regel maakte ik alleen 1:1 images, ook al was het toen voor mij nog lang geen NAS tijd…).
Bijna altijd druk met heel veel en uitsluitend Philips Hifi- en videoapparatuur, vanaf vintage tot en met 2005 (aangevuld met Stage Accompany spul voor de Home Cinema).
Karsten

Ik hou nog altijd een Vista-machien in leven met Nero. De Sony OptiArc-brander is lezer-van-dienst omdat deze jitter correction ondersteunt. Daarbij varieert de leessnelheid tussen 6 en 10x en valt de verificatie altijd goed uit. Zo zet ik standaard alle CD's op een speciaal daarvoor bestemde HD als 16/44-wave's.
Voor het maken van kopieën maak ik alleen van Nero gebruik om de gehele schijf te kopiëren naar de Philips-brander. Als ik alle tracks van het origineel selecteer op de HD en daar een audio-CD van maak dan klinkt die minder goed dan "gehele schijf kopiëren" vanaf de originele CD terwijl ik gebruik maak van dezelfde drives voor lezen en schrijven. Nu zijn er voor het samenstellen van een audio-CD bepaalde beïnvloedingsmogelijkheden dus misschien zitten die dan in de signaalweg met kwaliteitsverlies tot gevolg ook al gebruikik ze niet... :think:

Met de HD direct op de USB-poort van de Pearl is er geen verschil tussen origineel en HD dus is mijn conclusie dat het inlezen naar HD middels de OptArc-met-jitter-correctie goed is.

Onverslaanbaar voor het kopiëren van audio-CD's blijft de combinatie van een goede speler als de CD634 en de Marantz CDR620-audioCDrecorder. 8)

Sorry voor het afdwalen, Piet. :oops:
Meten is weten en weten wat je meet.
piet2401
Donateur

Geeft niets, wel leuk al die inzichten.
Ik merk dat verschillende programma's die converteren ook fouten introduceren.
Als ik vergeet in Flac op te slaan in EAC en de Wav dan later converteer met een gratis convertor heb ik ineens ook hoorbare fouten.
Zelfs met Audacity gebeurt dat wel eens.
Ik zag dat Plextor nog steeds drives maakt, heb er maar eens een besteld.
Mijn Asus in de PC geeft tegenwoordig wel erg vaak veel rode blokjes in EAC als ik rip.

De Audiolab nu dus voor de wat mindere opgeslagen Flac's en de Advance voor de goede.
Even bijhouden welke slecht geript zijn en die dan straks met de Plextor en EAC maar weer eens doen.
Karsten

piet2401 schreef: 16 apr 2024, 14:49 Mijn Asus in de PC geeft tegenwoordig wel erg vaak veel rode blokjes in EAC als ik rip.
Misschien is het tijd voor een wattenstaafje en een peut Kontakt67 om het stof van- en uit het laser-koppie te verwijderen... :think:
Meten is weten en weten wat je meet.
piet2401
Donateur

Al eens gedaan, denk dat hij zachtjes op raakt.
Heeft meer als de helft van mijn cd's geript, ~450 stuks of zo.
Schermafbeelding 2024-04-16 171211.png
Is denk wel toe aan vervanging.
piet2401
Donateur

De Plextor is geinstaleerd en de eerste CD alweer geript.
Heel veel stiller en met maar een paar rode blokjes in EAC. :D 8) Dus maar heel weinig foutcorrectie nodig gehad.
Verder luisteren en op zoek naar slechte rips.
Heel de verzameling cd rips door.......... effe voor nodig.
Verdachten zijn van de laatste paar jaar gelukkig, dat zijn er niet zo heel veel.
Plaats reactie