Tandberg 9100X (9141X, eigenlijk) Rifarotjes en Frakos

Natuurlijk is er meer in de wereld dan alleen vaderlands trots. Waar stoeien we nog meer mee? Laat het hier zien!

Moderator: Moderators

gromsound
Contacteer:

dank voor de update, wordt al duidelijker zo. ik was echt bang een fout te hebben gemaakt maar dat kon eigenlijk niet gezien de voorafgaande in/out richtingtest op mijn visoogversterker...
"line in/out phono" (wat is het verschil met de "monitor"-aansluiting?
monitor is alleen uitgang, om naband te kunnen meeluisteren op een versterker met een monitor knopje. normaal doe je dat op de koptelefoon.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Ickxsz
Donateur

Voortgangsrapport:

Dezelfde versterker heeft ook een MD-aansluiting.
Die heb ik met de DIN-cinch-kabel gebruikt met de EW5512 en dan kan ik voor de opnames de 'level'-knop wel opendraaien tot 6 [van de 8] voor een gemiddelde in de buurt van 0 dB. De tape-aansluiting van de versterker is dus verdacht.
Hierna ga ik het met dezelfde kabel voor de grap eens proberen met een Ynos TC-377. Kiek'n wat 't wordt ...

Wordt vervolgd!

Dirk
Niks mis met een dwangneurose.
Will
Donateur
Contacteer:

De MD aansluiting is normaal gesproken toch een ingang voor een platenspeler. Daar kun je niks mee als je een bandrecorder aansluit. Niet voor opname en niet voor weergave.

Over welke versterker heb je het eigenlijk? Merk en type?
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
Ickxsz
Donateur

@Will,

Excuses, ik had iets vollediger moeten zijn: de (4 x cinch-)aansluiting op de versterker heet voluit "MD/Aux", MiniDisc dus.
Het gaat om een (instap-)Denon UPA-F07 van een mini-set.

Weergave van de TC-377 via de DIN-kabel: helemaal niks, geen geluid. Opnemen heb ik niet geprobeerd.
Niet erg, maar dat weten we dan ook weer. Via de cinch-kabels (natuurlijk) weergave en opname wel goed.

Volgende halte: de Tandberg via de DIN aan een Akai AM-U22 met twee tape-aansluitingen met monitor-schakelaars.
Omdat het kan!

Dirk
Niks mis met een dwangneurose.
Will
Donateur
Contacteer:

Die Denon heeft waarschijnlijk 1V in en uitgangen, dus niet een beetje, maar veel te hoog voor een DIN aansluiting. Die 1V is min of meer de "standaard" bij apparaten vanaf die tijd.
Helaas is de documentatie van die Denon zo helder als modder in een boerensloot.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
Plaats reactie