22AH280 Voedingsperikelen

Wat hang jij aan het andere eind van de kabel? Alle over voor-, eind- en geïntegreerde versterkers hier.

Moderator: Moderators

Regenpak
Donateur
Contacteer:

Vuursteen schreef: 23 apr 2024, 10:18 De stroom door R641 is 400mV
Dat kan niet, een stroom is nooit een spanning. Als het inderdaad spanning is dan is de stroom 0.40/0.82=0.49 A. Die 0.8 V is veel te laag voor twee V(be) overgangen. Meet de V(be) van beide eindtorrenpaartjes eens. Misschien is er één kortgesloten en wordt de driver nu helemaal kapotgestookt.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Vuursteen
Donateur

Is ook zo 400mV is spanning en geen stroom. Soms schrijf ik andere dingen dan ik denk. Zal de leeftijd wel zijn :mrgreen:

Nadat ik de Vbe'n heb opgemeten van de eindtorren rechts (die allemaal ca. 0,6V waren) zag ik opeens dat het LEDje "heat" aan de voorzijde niet was aangesloten (zie foto 1). Hierna opnieuw de rustspanning over R641b gemeten en wat denk je? Ik zag een normale waarde in de orde van 40mV die ik ook nog eens omlaag kon regelen. Sla mij maar dood? Hoe kan dat nou? Losse solderingen ergens? Dat is niet fijn, ik heb liever een duidelijk oorzaak.

Daarnaast zag ik iets opmerkelijks. Zoals in het schema te zien is zitten er twee in serie geschakelde diodes (KB262) tussen de collector TS606 en collector TS 607. Ik zie aan beide zijden een diode (waarschijnlijk een 1N4148) in serie geschakeld met een KB262 druppel. Geen idee of ik dat op advies er in heb geprakt (2 jaar geleden). Ik heb ze nu verwijderd (door midden geknipt), is dat verstandig of had dit een duidelijke functie?
Bijlagen
HEAT.jpg
druppel met diode.jpg
schema 380.jpg
Kennis is macht, kennis delen is kracht
Regenpak
Donateur
Contacteer:

Vuursteen schreef: 23 apr 2024, 14:49is dat verstandig of had dit een duidelijke functie?
Fuck if I know... Misschien om eventueel kraken van die potmeter op te vangen. Volgens mij zijn we daar al eens overheen geweest.

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
ChromeMaximaII
Donateur

Misschien beter een nieuw draadje openen, of je eigen oude draadje afstoffen. :roll:
Regenpak
Donateur
Contacteer:

ChromeMaximaII schreef: 23 apr 2024, 15:27 Misschien beter een nieuw draadje openen, of je eigen oude draadje afstoffen. :roll:
Prima plan. Ik was al in het schema aan het zoeken van de 22AH280...

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Vuursteen
Donateur

Goed idee ik zal een korte samenvatting maken van het 22AH380 "probleem". :D
Kennis is macht, kennis delen is kracht
Plaats reactie