forumoverzicht knop defect?

In dit gedeelte lees je alles over werkzaamheden aan de website. Ook lees je over de laatste updates en kun je zelf suggesties voor verbetering/verandering doen.

Moderator: Moderators

ChromeMaximaII
Donateur

Omdat koekjes er niet alleen zijn om je het leven gemakkelijker te maken.
mae
Donateur
Contacteer:

Stel je lust geen stroopwafels (dus op de hema-site accepteer je sowieso geen cookies) maar zandgebakjes vind je heerlijk. Gooi je dan na elke middagthee alle overgebleven koekjes, incusief de zandgebakjes, weg terwijl je weet dat je de volgende dag in elk geval weer zandgebakjes wilt eten?
Harry

Is er dan ook een simpele browser-optie om alle koekjes behalve die zandgebakjes weg te gooien?
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
ChromeMaximaII
Donateur

mae schreef: 04 mei 2024, 11:54 Stel je lust geen stroopwafels (dus op de hema-site accepteer je sowieso geen cookies) maar zandgebakjes vind je heerlijk. Gooi je dan na elke middagthee alle overgebleven koekjes, incusief de zandgebakjes, weg terwijl je weet dat je de volgende dag in elk geval weer zandgebakjes wilt eten?
Ja. Je kunt er vrij zeker van zijn dat anderen stiekem aan de overgebleven wafels, gebakjes en koekjes hebben gelikt.
Will
Donateur
Contacteer:

Bijvoorbeeld JijTV. Als ik een keertje een site van een krant of locale omroep bezoek, stelt JijTV ineens filmpjes van die krant of omroep voor. En afhankelijk van hoeveel die site betaald ben je daar dan voorlopig nog niet van af.
1984...
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
El torro

Will schreef: 04 mei 2024, 13:10 Bijvoorbeeld JijTV. Als ik een keertje een site van een krant of locale omroep bezoek, stelt JijTV ineens filmpjes van die krant of omroep voor. En afhankelijk van hoeveel die site betaald ben je daar dan voorlopig nog niet van af.
1984...
Anders wordt er wel wat anders voorgesteld, dus wat maakt dat uit?
snameroc
Donateur

Zo oud als ik ben heb ik nog nooit cookies verwijderd uit eigen beweging. En als je het dan toch doet om iets op te lossen blijkt dat dat niet helpt, maar als je hulp vraagt moet je wel luisteren anders moet je geen hulp vragen.
Voor mij zitten de cookies niet in de weg en ik zie ze als hulp voor mij.
Will
Donateur
Contacteer:

El torro schreef: 04 mei 2024, 13:29
Will schreef: 04 mei 2024, 13:10 Bijvoorbeeld JijTV. Als ik een keertje een site van een krant of locale omroep bezoek, stelt JijTV ineens filmpjes van die krant of omroep voor. En afhankelijk van hoeveel die site betaald ben je daar dan voorlopig nog niet van af.
1984...
Anders wordt er wel wat anders voorgesteld, dus wat maakt dat uit?
Gewoon om aan te geven dat "anderen aan je koekjes snuffelen en likken" zoals Duncan schreef.
Ik ben ook niet zo geneigd om cookies te wissen. Voor de rest is het ieders keuze.

Apropos: die "defecte knop" heb ik nog niet gehad.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
mae
Donateur
Contacteer:

Harry schreef: 04 mei 2024, 12:47 Is er dan ook een simpele browser-optie om alle koekjes behalve die zandgebakjes weg te gooien?
Externe pakketten zoals Ccleaner hebben een optie om selectief koekjes te wissen. Ik gebruik zelf Ghostery als browser-plugin. Er zijn ongetwijfeld betere alternatieven maar het werkt wel.

Wat ik ook doe is bij sites die ik vaker bezoek, mijn cookievoorkeuren in te stellen. Die worden dan weer wel in een cookie bewaard maar die site zal dan geen cookies zetten die je niet blieft.

En als ik soms op een site wil inloggen of juist oningelogd wil testen zonder mijn eigen cookies te verstoren, doe ik dat in een anoniem venster. Dan zijn de cookies sowieso niet aanwezig en de nieuwe meteen weer weg als je het venster sluit.
Laatst gewijzigd door mae op 04 mei 2024, 14:37, 1 keer totaal gewijzigd.
mae
Donateur
Contacteer:

snameroc schreef: 04 mei 2024, 13:33 Zo oud als ik ben heb ik nog nooit cookies verwijderd uit eigen beweging. En als je het dan toch doet om iets op te lossen blijkt dat dat niet helpt, maar als je hulp vraagt moet je wel luisteren anders moet je geen hulp vragen.
Voor mij zitten de cookies niet in de weg en ik zie ze als hulp voor mij.
Daar zijn cookies vaak ook voor. Toch zijn het juist die behulpzame cookies die soms stukgaan en dan wel degelijk inlogproblemen e.d. kunnen veroorzaken. Ik wis net als jij meestal niet uit eigen beweging maar heb het toch wel eens in de zoveel tijd nodig als er iets stuk is.

Bij onbekende problemen is het wissen van cookies een minstens zo valide advies als de computer opnieuw opstarten. Beiden helpen niet altijd en soms is ook wel te voorspellen dat het niet werkt, maar het zijn in andere gevallen wel essentiële diagnose- of oplossingsstappen.
Plaats reactie