Gespot bij de kringloop

Ben je uitgekeken op je huidige collectie, of beginnen relatieproblemen op te spelen? Bied hier je MFB spulletjes aan de verzamelaars aan.

Moderator: Moderators

gromsound
Contacteer:

yep:
viewtopic.php?p=108288#p108288
rechtsonder "apelle moi Roller'"

bedankt voor de televonken info dat had ik niet verwacht, dat ze zelf al die moderniteiten hadden toegevoegd. :roll: duidelijk een antwoord op de N4500 met die eveneens toegevoegde 'verlichte indicatoren' voor duo en multiplay en 'nussbaum decor' ipv grijs kippeleer. de specs zijn verder gelijk aan de 203 lees ik.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Donateur
Contacteer:

Eerlijk gezegd vermoed ik dat Philips Telefunken na-aapte. De recorders zijn in elk geval beiden van ca 1970. Al had de N4408 uit 1967/68 ook al lichtjes, dus misschien toch...
Met bandrecorders lag Telefunken mijlenver voor op andere merken. Zij zijn in Europa een van de eersten geweest op dat gebied.
Laatst gewijzigd door Will op 14 apr 2024, 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
gromsound
Contacteer:

je weet het nooit met styling wie het eerste was, hangt ook af van hoelang een product in ontwikkeling is. net zo als met autos (fiat en nsu die razendsnel de corvair basisvorm overnamen). vaak is het een gelijktijdige reactie op een proto of stylingstudie van iemand anders. en dan is Braun voor bruingoed eigenlijk leidend in die tijd.

de n4408/4500 heeft bv van Braun gekopieerde schakelaars, van die rechtopstaande schijven met een nokkeltje erop. en de n4307/4308 zijn wel heel erg Magnetophon kloons t/m de loopwerktoetsen aan toe. gelukkig dat vanaf de magnocontrollers philips weer een eigen gezicht had. alhoewel dat bij de plasticfantastics grandioos mis ging... om daarna snel weer de op dat moment toonaangevende jaapanners te kopieren. (rampenkubi en loerus).

ik heb dit ooit in mijn eerste 'vragen aan de Bovenmeester' aan de orde gesteld maar nooit antwoord gekregen. eigenlijk ook meer iets voor meneer 'Iemand' die echter niet met ons wenst te communiceren.
(ook eens een briefje gestuurd zonder reply). jammer maar helaas, ik respecteer uiteraard die keuze.
gromsound
Contacteer:

kijk nou, foto van plipsie. er is ook een Berolina versie van de m201/203 (eerste heeft maar 1 snelheid, verder gelijk) :
Bijlagen
berolina203.jpg
berolina203.jpg (39.39 KiB) 446 keer bekeken
Laatst gewijzigd door gromsound op 21 apr 2024, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
Plips

Foto van Plipsie inderdaad maar niet mijn recorder hoor 😬. Daar waar de historische TET bus 38 staat is naast een kunstenaarscollectief die de duvel en z’n ouwe moer verzamelen om kunstwerken van wisselend succes van te fabriceren.
Zo dus ook dit eenvoudige machientje en verder nog een Frans Philips radiootje en een onduidelijke (japanischer) militairylook Transistorradio.
Hier stond "vroeger" een hele opsomming apparatuur, helaas kunnen er maar 255 tekens...
gromsound
Contacteer:

op de kap na is ie compleet zo te zien. stel het ze eens voor 'een geluidsondersteund kunstwerk', doneer een teepie en een microfoon. doet het ding tenminste nog waar ie voor gemaakt is.
druk er een n6400 en een diaprojector bij en ze gaan helemaal loos die boys :lol: wie kent dat nog?

dr zit een mono eindversterker in en een spieker (plus nog een externe bus) dus ze hebben alleen 220v nodig. de televonken snaren verdrabben niet ze worden alleen slap. dikke kans dat ie het gewoon doet.
knarF
Donateur

De kenners weten genoeg: gespot bij de kringloopwinkel.
943469A0-5FA3-4445-9067-B819411FA8A5.jpeg
gromsound
Contacteer:

tip van een oud collega:

Philips
reis platenspeler
€25
De Waar
Emmen
Bijlagen
puppie-emmen.jpg