Canon printer ip4950 probleempje

Stort je hart uit in de MFBfreaks Koffiekorner. Alles mag, en niets moet!

Moderator: Moderators

Robertvs
Donateur

Ik zocht voor m'n broer een 1ste hulp filmpje, om 'm weer aan de gang te krijgen...
Hij had nl. last van een error die werd aangegeven door een knipperende Led.
Nou dat was 'n makkie :lol:

maar ik ga er morgen eerst ff langs.. 8)
https://www.canon-europe.com/support/co ... =errorcode
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater) CD104, 204, 304-1, en nog wat Onkyo en Marantz spul
En nog een lieve vrouw , 2kids, fijne Opel en fijn huis.... what else :lol:
Robertvs
Donateur

2 uur mee zitten klooien, heeft het even gedaan, uiteindelijk rijp voor de hammertrick
Nu een met flatbadscanner (50 euro) besteld, 2 mL cartridges erbij geleverd, meteen neppers 15 mL bijbesteld (124inkt.nl)
Dat is namelijk het verdienmodel bij die lui, printertje goedkoop, cartridges schreeuwend duur
In het verleden een boel gedoe vanwege copyright enzo, ingebakken chips, maar schijnt nu te werken.
Je krijgt nog wel een warranty melding bij gebruik.. boeiuhh
541, 544, 585, (F9638 unrefurbished in dit theater) CD104, 204, 304-1, en nog wat Onkyo en Marantz spul
HermanH

Ik heb een PH A3 printer. Werkt prima op PrintAbout huismerk cartridges. Maar onze Sister all-in-one lust niet graag toner van buiten de familie.
Met een kleinere auto neem je minder mee
mae
Donateur
Contacteer:

Robertvs schreef: 14 mei 2024, 16:55 2 uur mee zitten klooien, heeft het even gedaan, uiteindelijk rijp voor de hammertrick
Nu een met flatbadscanner (50 euro) besteld, 2 mL cartridges erbij geleverd, meteen neppers 15 mL bijbesteld (124inkt.nl)
Dat is namelijk het verdienmodel bij die lui, printertje goedkoop, cartridges schreeuwend duur
In het verleden een boel gedoe vanwege copyright enzo, ingebakken chips, maar schijnt nu te werken.
Je krijgt nog wel een warranty melding bij gebruik.. boeiuhh
Dat is heel fatsoenlijk vergeleken bij HP. Die pushen tegenwoordig naar een abonnementmodel. Als hij bijna leeg is krijg je een nieuwe cartridge opgestuurd en je betaalt een maandbedrag aan de hand van het aantal printjes dat je denkt te gaan maken (dus ook als je ze niet maakt).... Als je je abonnement opzegt stopt je printer, ook als er nog inkt in zit.
Will
Donateur
Contacteer:

Deze praktijken hebben mij doen besluiten om geen printer meer te kopen.
Als ik nu wat wil afdrukken zet ik het in een pdf en loop ik even naar de sigaren- en bladenwinkel, of naar de supermarkt en print het daar uit.

Veel goedkoper als je maar af en toe wat print.
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
Robertvs
Donateur

mae schreef: 15 mei 2024, 00:37 Die (HP) pushen tegenwoordig naar een abonnementmodel.
klopt, dat noemen ze "instant ink" , maar als je er niet mee in zee gaat kun je gewoon cartridges kopen in de winkel en gewoon verder printen :dance:
ik heb zelf ook al een paar jaartjes zo'n HP model
Harry

Een simpele zwart/wit laserprinter blijft m.i. toch het handigste. Even een iets grotere investering maar dan jarenlang geen kosten meer :)
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
ChromeMaximaII
Donateur

mae schreef: 15 mei 2024, 00:37 Dat is heel fatsoenlijk vergeleken bij HP. Die pushen tegenwoordig naar een abonnementmodel. Als hij bijna leeg is krijg je een nieuwe cartridge opgestuurd en je betaalt een maandbedrag aan de hand van het aantal printjes dat je denkt te gaan maken (dus ook als je ze niet maakt).... Als je je abonnement opzegt stopt je printer, ook als er nog inkt in zit.
En dan dat soort constructies altijd met gepaste arrogantie weten te brengen dat het "voor u heel gemakkelijk is".
Will
Donateur
Contacteer:

Nu we toch lekker bezig zijn :mrgreen:

gromsound
Contacteer:

grappig, onlangs exact hetzelfde gedaan, de allerlaatste canon 3 in 1 usb only zonder dradenloze grappen. enige nadeeltje is dat ze er geen linuxdriver voor hebben, dus saven en printen op de FW7 peecee. ik heb me trouwens zitten verbazen over de printsnelheid van zon ding, wel 4x zo snel als de vorige (HPdj350 - doetetnog maar geen cartridges meer voor). en als scanner is ie ook behoorlijk goed. en nou maar aftellen tot ie instort, tis wel RUC.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Donateur
Contacteer:

gromsound schreef: 15 mei 2024, 13:47 (HPdj350 - doetetnog maar geen cartridges meer voor)
klikklik

Remi
Donateur

Ik heb een paar jaar geleden zo'n Epson Ecotank A3 printer gekocht, ben er blij mee. Bijvullen met een interval van 1 of 2 jaar, dat is wel fijn.
"Hoezo nu wel genoeg? D'r is toch nog plek!" jaja, waar dan? "Ha! d'r kan nog wat in de auto!"
mae
Donateur
Contacteer:

Harry schreef: 15 mei 2024, 09:55 Een simpele zwart/wit laserprinter blijft m.i. toch het handigste. Even een iets grotere investering maar dan jarenlang geen kosten meer :)
Jep, zo los ik het ook op. Prima ervaringen met Samsung. Helaas maken die nu de laserprinters onder een exclusieve (?) deal met HP. Kennelijk was Kanon te duur en hebben ze die afgevuurd. Kan je weer niet om HP heen.
gromsound
Contacteer:

(HPdj350 - doetetnog maar geen cartridges meer voor)
ja leuk die klikklik maar die lui hebben ze echt niet meer. ik heb 3 van die aanbieders gemaild -tot in belgie aan toe- maar noppes, uit de handel. ook de refurbished want geen originelen meer om te bewerken. en de laatste lege die ik had wilden ze er niet voor gebruiken. poging tot zelf bijvullen met zon uni refillset was ook niet succesvol. dus dan toch maar een nieuwe gekocht, maar nooit meer een HP.
ach het ding was nog geen 4 tientjes, hopen dat ie het een tijdje volhoudt. hij weegt haast niks dus weinig afval down the line.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Will
Donateur
Contacteer:

gromsound schreef: 16 mei 2024, 10:29 ja leuk die klikklik maar die lui hebben ze echt niet meer.
Wat raar dat zowel origineel als namaak nog in de webshop staan, ik heb de ervaring dat ze hun aanbod heel goed bijhouden.
Maar goed, voor mij helemaal geen printer meer, oh ja toch wel. Ik heb een tijdje geleden een Brother labelprinter gekocht en die lust ook 123 tapes. In tegenstelling tot Dymo die ook de HP tactiek gebruikt.

Plaats reactie