nieuwe delen Hamelen gevonden

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Oxytachus

BenM schreef: 16 mei 2024, 16:26Maar ook bij de BBC zijn keuzes gemaakt, waar niet iedereen blij mee was en zijn ook waardevolle opnamen gewist (denk 's aan al die afleveringen van Top of the Pops en Lift Off With Ayshea om er maar twee te noemen. Maar ook daar waren er een BBC technicus die zelf videobanden met opnamen bewaarde, er was een BBC medewerker die Super 8 filmpjes maakte van Top of the Pops uitzendingen en er werden Top of the Pops afleveringen opgenomen op "computertape".

...

En zelfs in Duitsland, waar men echt heel veel bewaard heeft, ontbreken afleveringen van Hits a GoGo, Starparade or er maar twee te noemen.
Welja! Ik heb wel eens iets aangevraagd voor thuiskopie in Duitsland, dat kan daar gewoon, maar het gold als "verschollen" = SORRY GEWIST!
Alleen, van de BBC merken we het beter, omdat hun shows zo goed waren, dat we ze achteraf terug willen.

Het énige dat de BBC verder anders maakt, is dat ze veel meer filmkopieën hadden, zgn. telerecordings, voor de export naar de voormalige koloniën (het zgn. Gemenebest). Daar is heel veel van weggegooid.
In Nederland (en Duitsland??) is filmmateriaal (van de TV) meestal bewaard. Want je had het nu eenmaal toch liggen, en je kan het niet overtapen.

Curieus genoeg heeft de internationale arm van de BBC soms nog dingen verkocht, die op dat moment al 'verloren' waren. Déze uitzending uit 1991 van een Engelse serie van midden jaren zeventig is van de vroegste jaren van RTL4, kijk maar naar het logo.
Één week later, én één week eerder, was het een aflevering die niet meer compleet bestaat. Titels staan in de TV gids en alles (Half Hot Mum/Moeder wat is het heet, afleveringen Wise child en Star is born).

Officieel gewist, en toch daarna nog op televisie geweest! Ik heb de uploader nog gevraagd, of hij niet... Maar hij had geen systeem in zijn banden, en daarom had hij geen enkel idee of hij dit een week eerder en/of later ook opgenomen had. (En alle herhalingen vanaf de late jaren negentig waren zónder die twee afleveringen.)
Omroepersnl
Contacteer:

De serie Oh, moeder wat is het heet is uitgezonden door RTL-Veronique in de zomer van 1990. Het witte logo leek veel op de Duitse RTL.
Digitaliseren / Research / Producties
www.micamedia.nl / [email protected]
Oxytachus

Omroepersnl schreef: 16 mei 2024, 22:39 De serie Oh, moeder wat is het heet is uitgezonden door RTL-Veronique in de zomer van 1990. Het witte logo leek veel op de Duitse RTL.
Tja 1991 was de laatst bekende uitzending van de twee verloren afleveringen; deze band kan idd. ook evengoed uit 1990 zijn.

Het ging me meer erom, dat de BBC in het buitenland nog dingen verkocht, die bij hen intern officieel al lang opgegeven waren! Dat is toch een van die curieuze dingetjes.
(Overigens was er bij Schiphol in de buurt een depot van de BBC, van waaruit ze materiaal verstuurden naar omroepen binnen Europa zodra die iets aangekocht hadden. Wanneer dat opgeheven werd, weet ik niet.)

Maar goed, we hadden het eigenlijk over Hamelen geloof ik... :oops:
Otto

gromsound schreef: 16 mei 2024, 15:15
zie ik dat nu goed, video op gewone kwartinch audioteep?? en dan ook nog BASF!! :shock:
1/4 Ja. Audiotape Neen!
BASF maakte in die dagen ook High Density chrome videotape voor oa AKAI systemen.
BASF.jpg

Oxytachus schreef: 16 mei 2024, 23:24 Maar goed, we hadden het eigenlijk over Hamelen geloof ik... :oops:
Je begint zelf over BBC :wink:
Digitiseert alle soorten video
TV zoals het vroeger was
gromsound
Contacteer:

BASF maakte in die dagen ook High Density chrome videotape
kijkesaan zit ook in een andere luxere doos. maar die van Hamelen in dat filmpje zitten toch in de gewone audio BASF grijs-met-witte-klep plastic archiefdoos? het vierkante extra label zit er wel op:
Bijlagen
screenknip beeld&geluid
screenknip beeld&geluid
Laatst gewijzigd door gromsound op 17 mei 2024, 10:46, 2 keer totaal gewijzigd.
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Otto

gromsound schreef: 17 mei 2024, 10:39
BASF maakte in die dagen ook High Density chrome videotape
kijkesaan zit ook in een andere luxere doos. maar die van Hamelen in dat filmpje zitten toch in de gewone audio BASF grijs-met-witte-klep plastic archiefdoos? misschien werkte het ook wel, allicht slechter beeld maar veel goedkoper...
Die klapdozen waren ook los in de handel en naast elkaar te zetten / aan elkaar te schakelen.
Kijk maar goed in de video ik zie daar duidelijk zwarte tape. Daar is weinig koffiebruin bij 8-)
Audiotape op een Akai VT machine gaat niet werken. Bovendien vernaggel je de videkoppen door de aanlooptape. Zo zijn er heel wat naar de eeuwige ruisvelden geholpen.
TV zoals het vroeger was
gromsound
Contacteer:

dank voor de winstwaarschuwing :D

nog twee vragen nav het filmpje:
1) ik zie Q+Q op dozen staan, die zijn toch wel allemaal bewaard?
2) er is sprake van een 'externe partij' die deze VT100's digitaliseert. nou dacht ik dat jij de eerste keus was van B&G voor dat werk, de spullen heb je er zeker voor. geheimhoudingsplicht of gepasseerd?
Will
Donateur
Contacteer:

gromsound schreef: 18 mei 2024, 12:19 1) ik zie Q+Q op dozen staan, die zijn toch wel allemaal bewaard?
Jawel. Inmiddels al (minstens) twee keer herhaald en ook op DVD uitgegeven, volgens de fan-website.
Intussen staan ze ook op JijTV: QenQ playlist
Door een bekende van hier 8)
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
BenM

gromsound schreef: 18 mei 2024, 12:19 2) er is sprake van een 'externe partij' die deze VT100's digitaliseert.
Mijn eerste gedachte was dat het over deze partij ging : https://www.inn-archive.com/
Otto

gromsound schreef: 18 mei 2024, 12:19 dank voor de winstwaarschuwing :D

nog twee vragen nav het filmpje:
1) ik zie Q+Q op dozen staan, die zijn toch wel allemaal bewaard?
2) er is sprake van een 'externe partij' die deze VT100's digitaliseert. nou dacht ik dat jij de eerste keus was van B&G voor dat werk, de spullen heb je er zeker voor. geheimhoudingsplicht of gepasseerd?

1: Van Q&Q is alles bewaard, ik heb de DVD boxen hier. Maar daar is iets geks mee.
Bij de eerste serie zie je oa bij aflevering 6 en 7 het oude KRO Nederland 1 logo in beeld.
Slordigheid of effe gauw in elkaar gezet, geen idee?

2: Ik deed op privéverzoek van iemand die daar werkzaam was/is een een LDL teepje omdat er geen werkende machine voorhanden was op dat moment :wink:

Akai VT 700 heb ik staan maar heeft al effe niet meer gelopen, die zal het vast nog wel doen. Daar twijfel ik niet aan.

Q&Q plee-list:
Will schreef: 18 mei 2024, 13:12 Jawel. Inmiddels al (minstens) twee keer herhaald en ook op DVD uitgegeven, volgens de fan-website.
Intussen staan ze ook op JijTV: QenQ playlist
Door een bekende van hier 8)
Dat was bij gebrek aan beter nog VHS werk, inmiddels zijn de dvd boxen ook aangespoeld.
TV zoals het vroeger was
Rob
Donateur

Mijn dochter viste een paar jaar terug de Q&Q serie uit een kringloop. Heeft dat zitten bingewatchen :D
Oxytachus

Otto schreef: 18 mei 2024, 17:121: Van Q&Q is alles bewaard, ik heb de DVD boxen hier. Maar daar is iets geks mee.
Bij de eerste serie zie je oa bij aflevering 6 en 7 het oude KRO Nederland 1 logo in beeld.
Bedoel je als eerste beeld, en dan "fade-over" naar de aflevering? (Dus niet als logo in een hoekje?)
Otto

Oxytachus schreef: 19 mei 2024, 15:45
Otto schreef: 18 mei 2024, 17:121: Van Q&Q is alles bewaard, ik heb de DVD boxen hier. Maar daar is iets geks mee.
Bedoel je als eerste beeld, en dan "fade-over" naar de aflevering? (Dus niet als logo in een hoekje?)

Exact zoals het er staat. KRO Nederland 1 logo in beeld alsof het van TV geteept is.
TV zoals het vroeger was
gromsound
Contacteer:

he kijk nou dit was al eens eerder aan de orde:
viewtopic.php?p=89097#p89097
Oxytachus

Otto schreef: 20 mei 2024, 00:38
Oxytachus schreef: 19 mei 2024, 15:45

Exact zoals het er staat. KRO Nederland 1 logo in beeld alsof het van TV geteept is.
Ik vroeg dat, om dat er wel een digitale kopie is zoals ik net beschreef - maar zonder logo. En dat bedoelde je dus ook niet, zo te horen.

Da's wel maf dan. Zal wel te maken hebben met het omzetten van de oude drager. Ik zie flink wat aan analoge materialen in de catalogus staan. Eh, bijvoorbeeld, ik zeg maar wat: Er was een BCN met dat logo, maar ze hadden eigenlijk de film moeten gebruiken??
Plaats reactie