EL3402

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Filmmuseum

Oxytachus schreef: 18 mei 2024, 23:12 Als we dan toch de mieren gaan verwennen, familieprojector is toch óók zonder spatie. (Tenzij "Projector" de achternaam is van een gezin...!)
Filmmuseum

Volgens Van Dale is filmprojector geen bestaand woord.
Maar geen punt want ik zet er nu een achter. (.)
Oxytachus

Filmmuseum schreef: 19 mei 2024, 10:58 Volgens Van Dale is filmprojector geen bestaand woord.
Maar geen punt want ik zet er nu een achter. (.)
Het is een combinatie van twee (zelfstandige naam)woorden, daar hoort in het Nederlands geen spatie tussen (wanneer het één klemtoon heeft).
Alleen, niet alle combinaties zullen in het woordenboek staan. Familieprojector vast ook niet?
Familie heeft zo'n "thuis in de woonkamer"-gevoel, maar dat past niet echt bij 35mm toch?

Ach, we zullen het pas écht zeker weten, wanneer er een document boven komt drijven van Philips, waar het in staat.
mae
Donateur
Contacteer:

Oxytachus schreef: 18 mei 2024, 23:12 Als we dan toch de mieren gaan verwennen, familieprojector is toch óók zonder spatie. (Tenzij "Projector" de achternaam is van een gezin...!)

[..]

Er staan nog wel enkele onderhoudshandleidingen op internet, maar die doen geen uitspraak. Overigens levert philips + "familie( )projector" (of met een -k-) echt geen enkel zoekresultaat op, dus dan neig ik zelf toch naar filmprojector.
Typenummers van Philips bevatten "nooit" puntjes. Dat zal wel een artefact van de advertentieschrijver of van de zetter zijn.

Als de FP-reeks een overgenomen productlijn is, dan zou het wellicht kunnen dat de EL-modellen daar de opvolgers van zijn, in huis door Philips ELA ontwikkeld? Iemand enig idee in welke fabriek(en) de projectoren (FP en EL) gemaakt werden?
Oxytachus

mae schreef: 19 mei 2024, 14:22Als de FP-reeks een overgenomen productlijn is, dan zou het wellicht kunnen dat de EL-modellen daar de opvolgers van zijn, in huis door Philips ELA ontwikkeld? Iemand enig idee in welke fabriek(en) de projectoren (FP en EL) gemaakt werden?
Hier kan ik náást zitten, maar die twee groepen lijken niet echt op elkaar.

Er zat vast wel veel documentatie bij die apparatuur, íemand moet dat nog hebben. Misschien weet EYE iets?
Will
Donateur
Contacteer:

Voor wat het waard is en misschien niet van toepassing: twee folders van Philips projectoren.

Philips equipos de proyeccion cinematografica
Philips automatische filmprojectie 1974

En een aantal (service-)manuals
Klik
IMG_3535.jpeg
Een verzamelaar ziet niet wat hij al heeft, hij ziet alleen wat hij nog mist.

Es ‘t good is moste ‘t good laote.
gromsound
Contacteer:

volgens Nostatech staat mijn opgeschoonde manual nu online bij hem. enjoy zou ik zeggen :D
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Plaats reactie