De WK '74 Tapes

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

mae
Donateur
Contacteer:

Een N1502 of N1512 lijkt me ook een betere keus als je de shortplay VCR tapes wilt afspelen. N1500 en N1501 zijn wat onderhoudsgevoeliger.

Met een N1700 zul je alleen de twee nieuwere tapes kunnen afspelen.
BenM

Nou Jorn, dit is je kans : https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... deo-banden

Ik zie dat er al een bod is uitgebracht. En die bieder kan soms hele hoge bedragen bieden op MP heb ik gezien/ervaren.
gromsound
Contacteer:

je kan je afvragen hoe groot de markt is voor deze set.

1) wie kan nog N150x goed afspelen en digitaliseren. uitbesteden = hoge kosten.
2) je zal het NOOIT ergens kunnen publiceren, de fifa achtervolgt je met hun advocaten tot in de videohel zelfs voor een stukje van 10 seconden vraag Otto maar es... (het zat ik die VCR demoteep)
3) dus alleen voor 'huiselijke kring' evt een uitgenodigd groepje medeliefhebbers in je huiskamer (groupbuy?).
4) of als statisch tentoonstellingsstuk achter glas in een voetbal- of video/omroepmuseum, dat lijkt me nog het waarschijnlijkst. ter plekke een gedigitaliseerd beeld laten zien mag ook niet want = openbare gelegenheid.

de huidige eigenaar zal het al wel hebben gedigitaliseerd (die set die Otto in 2013 onder handen had wellicht viewtopic.php?p=84850#p84850) voorzichzelf? of het is een erfgenaam van een WK voetballer die nu gaat ca$hen. B&G had toch ook al een set? benieuwd waar het eindigt. niet bij Jorn vrees ik...
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
BenM

gromsound schreef: 20 mei 2024, 12:53 je kan je afvragen hoe groot de markt is voor deze set.

1) wie kan nog N150x goed afspelen en digitaliseren. uitbesteden = hoge kosten.
De aanbieder zie ik op MP regelmatig VCR apparatuur aanbieden en er op bieden. Neem aan dat hij/zij die mogelijkheid heeft.
gromsound schreef: 20 mei 2024, 12:53 2) je zal het NOOIT ergens kunnen publiceren, de fifa achtervolgt je met hun advocaten tot in de videohel zelfs voor een stukje van 10 seconden vraag Otto maar es... (het zat ik die VCR demoteep)
Ik weet ervan. In dit filmpje zat origineel ook wat beeld, wat eruit gehaald moest worden (kreeg ik als melding een paar dagen nadat ik 't geplaatst had).
gromsound schreef: 20 mei 2024, 12:53 benieuwd waar het eindigt. niet bij Jorn vrees ik...
Inmiddels is er weer een nieuw (hoger) bod uitgebracht.
mikey

online zeker ook nog nergens vindbaar? en de fifa plaatst het zelf ook niet zeker?
Zo jammer dat daarom oude uitzendingen niet meer zichtbaar zijn.
Bestaat er medicatie voor het stapel virus :?:
Helaas nog niet :pray:
Daarom dus veel Philips en JVC stapels die langzaam maar zeker groeien :shock:
Gezocht JVC TD V1050
gromsound
Contacteer:

De aanbieder zie ik op MP regelmatig VCR apparatuur aanbieden
op de fotos staat zelfs een n1512 onder de teeps. het gaat natuurlijk niet om de aanbieder maar de potentiele afnemer. heeft die die spullen?

of hij moet die N1512 erbij verkopen natuurlijk, plus een AV kabeltje/adapter vcr-platscherm of vcr-pc want RF en zelfs scart kent ook geen hond meer...

de deelverzameling {historisch voetbalfriek} [and] {eigenaar van werkende vcr} lijkt me aardig leeg. :D

het zijn 15 banden en een koffertje, tientje per band bij het huidige bod dat valt eigenlijk nog mee als het je echt boeit. je weet ditkeer wel wat erop staat :lol:
Laatst gewijzigd door gromsound op 21 mei 2024, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
gromsound
Contacteer:

en de fifa plaatst het zelf ook niet zeker?
aar joe kreezie, die verdienen dankzij hun monopolie aan elke deel herhaling op tv. zo erg dat er al scenes worden nagespeeld -laatst in die nl wk74 film- om onder die idiotie uit te komen.

eigenlijk is de NOS eigenaar van de opnamen zij hebben alles immers gerealiseerd, maar er zal wel een fraai wurgcontract aan vast zitten. geldt overigens ook voor het ioc, die houden ook alle registraties klem onder de pet.
de wondere wereld van de spochtrechten, houderoverop :(
Jorn99

BenM schreef: 19 mei 2024, 16:33 Nou Jorn, dit is je kans : https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... deo-banden

Ik zie dat er al een bod is uitgebracht. En die bieder kan soms hele hoge bedragen bieden op MP heb ik gezien/ervaren.
Ik had hem langs zien komen gisteren :D Helaas was er toen al 150 euro geboden. Na mijn eerdere VCR banden avontuur ben ik iets voorzichtiger. Op de foto's is inderdaad een N1512 te zien zoals Grom al opmerkte. Heb meteen een berichtje gestuurd naar de verkoper met de vraag of hij de banden bekeken heeft, tot op heden nog geen reactie. Ik vreesde al dat er zulke bedragen geboden zouden worden, er zijn er maar zo'n 30 van. Nou ben ik niet meteen een grote verzamelaar van voetbalartikelen, dus 200 euro bieden vind ik wat te hoog. Ik ben immers maar op zoek naar 3 halve wedstrijden. De 4 andere heb ik al compleet met NL commentaar.
gromsound
Contacteer:

dus 200 euro bieden vind ik wat te hoog.
151,- mag ook hoor :lol: het stokt al.

ken je geen lotgenoten voor een groupbuy? als het eenmaal in je hut staat kan je ermee doen wat je wilt :mrgreen:
zolang je het niet ergens op t net gooit.... [fifa alert]
ik zou het op vhsjes zetten dat kan geen hond traceren. en dan op naar de volgende kijker.
BenM

Die N1512 zou best wel 's de recorder kunnen zijn, die onlangs op MP stond en waar ik 50 Euro op had geboden. Ik kreeg een e-mail van de verkoopster dat ze mijn bod geaccepteerd had. Vervolgens bood HFV 75 Euro en zweeg de verkoper naar mij in alle talen ;)

Het verbaast me wat dat niemand hier HFV lijkt te kennen. Ik zie hem op MP al geruime tijd op allerlei (oudere formaten) video-apparaten bieden.
Jorn99

Nog geen reactie gehad van HFV helaas :(

Ik ken wel een paar lotgenoten op YouTube, die ook nog op zoek waren naar wedstrijden uit de jaren '70. Het irritante aan YouTube is dat wanneer ik contactgegevens wil achterlaten, mijn comment meteen verwijderd wordt :evil:

Ik ben vooral op zoek naar de inhoud van de banden, maar dat koffertje zelf hebben zou eigenlijk ook wel gaaf zijn :lol: zeker gezien de connectie met VCR. Bedacht me net dat ik eigenlijk toch wel een redelijke WK'74 collectie heb. Allerlei boeken, DVDs, Voetbal International en Kick tijdschriften uit 1974 en originele tickets van alle wedstrijden.
Otto

Ik heb de koffer destijds op verzoek digitaal gemaakt in combi met nog wat andere wedstrijden die men zelf van TV had geteept. Het geheel (toen nog) op DVD's geperst en retour gedaan aan de aanbieder. Het materiaal heb ik niet bewaard want onnodige harddiskruimte :mrgreen:
Het kwam zo, de aanbieder beweerde dat hij bewegend beeld had van een voetballende Johan D. Die beelden heb ik helaas niet gevonden, dat zou wel een goeie bak geweest zijn aangezien meneer altijd roept "van mij is geen bewegend beeld"

Wat André zegt klopt. Als je iets op YouTube zet waar 3 seconden voetbal in zit heb je meteen een auteursrechtenclaim aan je broek. Iets met wurgcontracten enzo dus publiceren is kansloos.

Voorbeeld:
De VCR 1500 demo band waarin de voordelen van zo'n ding uitgebreid beproken worden...
- avondje uit en ondertussen de wedstrijd opnemen- leverde mij na upload ook een claim op.
Nouja, dan blijft die band in de kast
Digitiseert alle soorten video
TV zoals het vroeger was
Jorn99

Otto schreef: 22 mei 2024, 19:51 bewegend beeld had van een voetballende Johan D.
Dat zou wel leuk zijn geweest om te zien :D Volgens mij zijn dit zover bekend de enige bewegende beelden van Derksen aan het werk:
gromsound
Contacteer:

Nouja, dan blijft die band in de kast
gewoon die paar seconden vervangen door een stukkie 'fc modderkluit' incl het geluid, dan maken ze je niks :lol: en het filmpie blijft scenetechnisch intact.

jammer dat je de eigen hd kopieen gewist hebt dat was geweldige illegale teephandel geweest. vooral niet digitaal om de bekende reden. als ooit iemand dan zijn vhs kopie digitaliseert staat de fifa bij hem in huis :lol:

MP verkopers die 'verdwijnen' na een hoger buitenboordbod boven jouw geaccepteerde bod is ook zon klassieker ja. ook wel een paar keer meegemaakt. je zou een mp klaagknop moeten hebben voor die lui, na 2x verbannen. maar ik vrees dat de voorwaarden geen commercieel bindende afspraak vastleggen dat zou teveel werk worden voor mp.

mogelijk is de WKteepsaanbieder dan toch een professionele overzetter die per toeval zon koffertje mocht houden (of goeikoop heeft overgenomen na gedane digitalisering). en die buitenom afgesnoepte n1512 was dan speciaal voor dit project gekocht. eigenlijk zou ie Jorn dan uit coulance voorrang mogen geven...
Otto

gromsound schreef: 23 mei 2024, 10:14
jammer dat je de eigen hd kopieen gewist hebt dat was geweldige illegale teephandel geweest. vooral niet digitaal om de bekende reden. als ooit iemand dan zijn vhs kopie digitaliseert staat de fifa bij hem in huis :lol:
Ik zie geen waarde in het bewaren van spocht :wink:
gromsound schreef: 23 mei 2024, 10:14 eigenlijk zou ie Jorn dan uit coulance voorrang mogen geven...
Markplaats verkopers gaan altijd voor het maximaal haalbare is mijn ervaring.
Ik heb in het verleden ook wel eens ergens op geboden, vervolgens een afhaalafspraak gemaakt en toen kwam er een hoger bod. Daarna ontving ik de vraag: Wilt u mee gaan? NEE! We heben immers een afspraak. Uiteindelijk ging de deal niet door want de verkoper zwichtte voor het hogere bod.
Digitiseert alle soorten video
TV zoals het vroeger was
Plaats reactie