FP455 verbouwen

Sommigen zijn blij dat ze van die "knetterende haardvuren" af zijn, terwijl anderen bewust nog nieuw vinyl kopen.

Moderator: Moderators

gromsound
Contacteer:

zoals Remi terecht zegt het is opzettelijk zachtrubber spul om dreun te dempen. in cassetterecordertjes zit het helaas ook, je kan alles na 1976 vroeg of laat afschrijven om die reden. zie de diverse topics hier over tandwieltjes, gele tandwielpest etc :?
we kunnen ze wel nagieten maar dat rubberig spul is tot op heden nog niet als giethars gevonden. ik ben wel dichtbij gekomen inmiddels, met tandwieltjes voor de N440x tellers.

succes!
(toch maar liever een klassieke pickup kopen?)
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Janvb

Dank voor alle reacties!

Op het moment draait er een FP650 z'n rondjes, voornamelijk omdat ie mooi bij de CD604 past.

Ik ben wel een FP440 op het spoor voor een vervangend tandwieltje...
Wat fijn zo´n begripvolle vriendin! :-)
JoostAB

Ben nu pas lid geworden vandaar dat ik deze thread nu pas lees. Heb ook een FP455 binnen gekregen en zit met hetzelfde probleem. Nu las ik onderstaande:
Janvb schreef: 05 jan 2014, 13:54 Dankjewel Harry!

Vervolgens met behulp van de schema´s uitgevogeld welk draadje wat is, en de boel aangesloten, maar geen geluid.... :(

Nog eens wat gepoerd in het schema, en het bleek dat een ICtje ergens tussen het element en DIN plug geen voeding had.
Nou ja, niet tov de massa, wel tov de signaal massa.
Schema van de versterker er bijgezocht, en ja hoor, in de versterker zitten die doorverbonden!
Aldus gedaan en HERRIE! :-) Er komt dus gewoon lijn signaal uit dat gekke ding. :lol:

Nu nog een 15V adapter er bij zoeken uit De Grote Bak Met Incourante Goederen!
Wordt hier bedoeld dat in de versterker de signaal massa en voeding massa zijn doorverbonden?

Gr., Joost
Mr-cool

Ja. In de versterker zijn deze doorverbonden. Zal wel zijn om aardlussen te voorkomen.
Ik heb trouwens de bijbehorende versterker en tuner ook thuis staan. Deze staat te koop op MP.
RH541-RH544-FC566-GA222-FT561-NL6923 pre amp - NL312H - FM16 - Zelfbouw Prelude XL en Digitaal FM tuner met als basis de 22AH180 - N2544 met DNL
Thomas
Site Admin
Contacteer:

Je weet dat we dit tandwiel in de webshop hebben staan?

https://shop.mfbfreaks.com/product/tand ... ade-fp455/
Thomas Baur
20 jaar MFBfreaks: 2003 - 2023

Home: http://www.mfbfreaks.com
Shop: http://shop.mfbfreaks.com

4-4-2024: Over de Philips Big Sound Drive In Show!
JoostAB

Mr-cool schreef: 24 mei 2024, 21:50 Ja. In de versterker zijn deze doorverbonden. Zal wel zijn om aardlussen te voorkomen.
Top, thx. Ga ik daar naar kijken.
Mr-cool schreef: 24 mei 2024, 21:50 Ik heb trouwens de bijbehorende versterker en tuner ook thuis staan. Deze staat te koop op MP.
Volgens mij heb ik die gezien ja, maar ik wil hem juist op een bestaande versterker hebben. A, omdat die er al staat en B, gewoon voor de uitdaging ;)
Thomas schreef: 26 mei 2024, 10:19 Je weet dat we dit tandwiel in de webshop hebben staan?
Heb ik gezien ja, weet nog niet of ik hem nodig heb.
Xan

Even aan het meelezen.

Heb ook zo een speler zonder de originele versterker.

Maar zie geen foto van de contacten.

Zou iemand aan de hand van deze foto de contacten kunnen benoemen?

:D

Van boven naar beneden

Blauw
Groen
Rood
Geel
Zwart
Grijs
Rood-wit gestreept
Bijlagen
Contacten printplaat
Contacten printplaat