Videobeelden herontdekt

Ook op TV en videogebied heeft Philips diverse hoogstandjes op zijn naam staan. Denk aan VCR, Video2000 en de diverse onverwoestbare TV chassis. Al het tele-gebabbel kan hier plaatsvinden!

Moderator: Moderators

Rob
Donateur

Ik gebruik een SLV-T2000 van Sony. Keetje met een beetje mazzel kunnen kopen voor weinig. Zit ook een HI-8 sleuf in. Voor wat ik er af en toe mee digitaliseer prima zat. Hangt wel een TBC achter en gaat via een Canopus kastje de PC in. Maar zal eens uitkijken naar een JVC. Ben wel benieuwd of ik dat verschil ga zien.

Wel leuke hobby overigens, je komt soms leuke dingen tegen en maak af en toe iemand bij als ze hun trouw video oid weer kunnen zien.
Otto

BenM schreef: 26 mei 2024, 18:42 Die kan alleen geen LP snelheid aan.
Dat is heel vaak niet compatible met andere machines dan degene waar het mee opgenomen is,
tenminste, dat is mijn ervaring.

Rob schreef: 26 mei 2024, 20:00 Maar zal eens uitkijken naar een JVC. Ben wel benieuwd of ik dat verschil ga zien.
Ja alles wat ik over dat ding zeg zorgt er voor dat de vraagprijs alleen maar stijgt :lol:
Maar dat verschil ga je zeker zien.

Voor de Philips fetisjisten is er ook een kloon. Philips VR1100.
Edit: ik zie dat daar inmiddels ook GOUD voor gevraagd wordt.

Tegenwoordig doe ik aan: Less is More.
Video > TBC > Datavideo DAC-100 aan de PC.
Vroeger had ik van alles, van waveform monitor tot vectorscope, videomixer, afkijkmonitor voor/na en een schakelkast voor verschillende video's maar dat is allemaal weg. Neemt teveel ruimte in en vreet elektriek.
Er staat alleen nog een 19'' rek met de verschillende videosystemen er in. Stekkertje ompluggen en door :mrgreen:
Digitiseert alle soorten video
TV zoals het vroeger was
Jorn99

Ik heb een paar slechte banden uit begin jaren '80 en een paar banden opgenomen in LP. Met een S-VHS met ingebouwde TBC zou ik daar nog een leuk plaatje uit kunnen krijgen. Dat zou al genoeg zijn want digitaliseren doe ik niet echt. Maar inderdaad gaan ze vaak voor woekerprijzen weg op MP. Iedereen lijkt beïnvloed te zijn door de achterlijke prijzen die op Ebay en Catawiki gevraagd worden.
Otto schreef: 26 mei 2024, 22:37 Philips VR1100.
Edit: ik zie dat daar inmiddels ook GOUD voor gevraagd wordt.
Ik houd het al een tijdje in de gaten op MP en mij valt op dat voor de JVC's beduidend meer gevraagd/geboden wordt. Laatst was ik iets te laat met bieden op een Philips VR1600. De hoogste bieder kreeg hem voor 35 euro.
BenM

Otto schreef: 26 mei 2024, 22:37
BenM schreef: 26 mei 2024, 18:42 Die kan alleen geen LP snelheid aan.
Dat is heel vaak niet compatible met andere machines dan degene waar het mee opgenomen is,
tenminste, dat is mijn ervaring.
Ja, dat is ook mijn ervaring. In dit geval ondersteund de videorecorder LP niet, alleen SP.

Onlangs heb ik een JVC multi-system VHS player voor 7.5 Euro bij de Restore (kringloop) in Ede gekocht. Ik kan nu ook de NTSC banden, die ik heb, digitaliseren :D
gromsound
Contacteer:

voor 7.5 Euro bij de Restore (kringloop)
nou gelukkig zien zij er dan nog wel handel in itt die toko waar Otto zat...
kleine moeite groot plezier, je kan hem altijd nog na 4 weken winkeldochteren wegsmijten... :roll:
lijdt aan AMHD - alles moet het doen
Otto

BenM schreef: 27 mei 2024, 12:00 Onlangs heb ik een JVC multi-system VHS player voor 7.5 Euro
Dan heb je jezelf niet bekocht 8)
NTSC is alleen afspelen, niet opnemen.
Op de HR-S9500's idem.

gromsound schreef: 27 mei 2024, 12:05
voor 7.5 Euro bij de Restore (kringloop)
nou gelukkig zien zij er dan nog wel handel in itt die toko waar Otto zat...
Ze wilde daar écht geen VHS apparaten in de winkel :oops:
Videobanden gingen ook zo de kliko in.. u snapt, die gingen gewoon met mij mee :mrgreen: (mits zelf opgenomen)
Iets met gekopieerd van tv. Hetzelfde als gekopieerde cd's, die mochten de winkel ook niet in (ergens logisch)
TV zoals het vroeger was
gromsound
Contacteer:

opnames van tv waren altijd uitdrukkelijk toegestaan voor huiselijk gebruik. stond in allle boekkiesbij. anders heeft zon ding natuurlijk geen zin.
dus die van tv opgenomen banden kunnen bij de volgende eigenaar gewoon weer conform in huiselijke kring bekeken worden. wordt wat anders als het illeale kopieen van huurteeps betreft.

wat een dodo's bij die kringloop zeg :(
mocht je de recorders ook uit de container vissen? daar is dus echt wel vraag naar. je verricht een goede daad voor de videoten als je ze voor een nette prijs verkoopt - ipv 499 eu :evil:
gromsound
Contacteer:

Met een S-VHS met ingebouwde TBC zou ik daar nog een leuk plaatje uit kunnen krijgen.
als het niet met s-vhs is opgenomen zal dat niets uitmaken, is hooguit backward compatible met standaard kwaliteit.
een slechte band wordt niet beter in een andere recorder. dropout = signaal foetsie, wordt opgevuld met de dropout compensatie in elke recorder (kopie vorige lijn) maar er zijn grenzen.

mvt LP mode dan heb ik tot op heden geluk gehad, geen problemen mee ondervonden. maar het was wel allemaal panasonic onder elkaar misschien scheelt dat. toch gek de fabrikant moet zich aan de vhs-lp standaard houden inclusief toegestane fabricage toleranties dus dat zou toch gewoon moeten werken?
Otto

gromsound schreef: 28 mei 2024, 12:21 Je verricht een goede daad voor de videoten als je ze voor een nette prijs verkoopt - ipv 499 eu :evil:
Dat soort prijzen is alles behalve serieus te nemen. Nee ik had/heb er genoeg dus zelf had ik er geen baat bij.
TV zoals het vroeger was
Otto

gromsound schreef: 28 mei 2024, 12:21 Je verricht een goede daad voor de videoten als je ze voor een nette prijs verkoopt - ipv 499 eu :evil:
Dat soort prijzen is alles behalve serieus te nemen. Nee ik had/heb er genoeg dus zelf had ik er geen baat bij.
gromsound schreef: 28 mei 2024, 12:29
Met een S-VHS met ingebouwde TBC zou ik daar nog een leuk plaatje uit kunnen krijgen.
als het niet met s-vhs is opgenomen zal dat niets uitmaken, is hooguit backward compatible met standaard kwaliteit.
een slechte band wordt niet beter in een andere recorder. dropout = signaal foetsie, wordt opgevuld met de dropout compensatie in elke recorder (kopie vorige lijn) maar er zijn grenzen.

mvt LP mode dan heb ik tot op heden geluk gehad, geen problemen mee ondervonden. maar het was wel allemaal panasonic onder elkaar misschien scheelt dat. toch gek de fabrikant moet zich aan de vhs-lp standaard houden inclusief toegestane fabricage toleranties dus dat zou toch gewoon moeten werken?
De TBC zorgt er voor dat je beeld niet scheeftrekt of gaat zwabberen. Dat bedoel ik met "strak plaatje" die werkt overigens alleen als je er een band in afspeelt. Niet in de video in > uit mode!

Wat de VHS LP betreft, er staat hier een doos van ca 50 banden op longplay. Er is er niet 1 die 100% goed matcht op de Panasonic over JVC dozen.
TV zoals het vroeger was
Otto

Gesjoemel met kilometertellers is al zo oud als de teller zelf..

Daarover een onderwerp tesamen met het gebruik van de Nationale Autopas uit Opsporing Verzocht aflevering 100 van 31-10-1991
Bron: Sony Betamax

TV zoals het vroeger was
Plaats reactie