Legend IIC

Ben je uitgekeken op je huidige collectie, of beginnen relatieproblemen op te spelen? Bied hier je MFB spulletjes aan de verzamelaars aan.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Tittah
Donateur

Heeft iemand meer informatie over de Legend IIC speakers? Het enige wat ik vind hier op het forum is dat ze als center speaker bij een driedelige set horen. Maar dan is het vreemd dat ze toch als paar verkocht worden in deze aanbieding?
Harry

Mmm, dat is een interessante vraag inderdaad :think:
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
Tittah
Donateur

Ik heb de verkoper de vraag gesteld of hij er meer kan over vertellen.
Tittah
Donateur

Verkoper heeft geen bijkomende info buiten dat er 1 in de keuken en 1 in de woonkamer stond. Aangesloten op een Kenwood toren.

Foto van de typesticker:
be-yams-7c45fdf963fb4c639b9df6cce0ec09ab-image.jpg

En er hebben volgens de verkoper nooit zwarte fronten op gestaan. Kan dat kloppen?
Harry

Dat lijkt me een standaard typesticker, sowieso zie ik niet iets wat deze exemplaren onderscheidt van de “gewone” modellen?
En wat betreft de fronts, is de huidige verkoper ook de eerste eigenaar? Fronts raken nog wel eens zoek hè ;)
Audiophiles don’t use their equipment to listen to music, audiophiles use music to listen to their equipment. (© Alan Parsons)
snameroc
Donateur

Er zij er ook met aluminium dopjes in de gaatjes waar normaal het doek inzit.
image0.png
Tittah
Donateur

Harry schreef: 11 jun 2024, 21:15 Fronts raken nog wel eens zoek hè
Dat is ook weer waar. Maar de verkoper was wel duidelijker: Er hebben nooit zwarte fronten op gestaan.

En dan klopt het wellicht wat Snameroc zegt van die aluminium dopjes. Maar wanneer je op de link naar de aanbieding klikt, dan zie je dat er 3 dopjes ontbreken :shock: . En het is niet heel goed zichtbaar, maar de rand onderaan van de rechtse box is mogelijk vergaan. Ik ga deze laten passeren...
Harry

Deze woofers hebben foamranden, vervangen daarvan is bij een originele set eigenlijk altijd aan de orde.
Karsten

Dat lijkt bij deze al eens te zijn gedaan want als ik me goed herinner zit de rand origineel tegen de achterkant van de conus geplakt... :think:
Meten is weten en weten wat je meet.
Plaats reactie