Philips zelfbouw mengpaneel mengversterker

Hier kun je terecht met alle vragen, opmerkingen en suggesties wat betreft losse Philips units. Een interessant project gebouwd of op zoek naar specs? Meldt U hier!

Moderator: Moderators

E.Eliveld
Contacteer:

Thomas schreef: 13 nov 2019, 20:00 Enfin, MBLE is natuurlijk een zeer waarschijnlijke bron aangezien zij ook mengpaneel units hadden onder de naam Polykit (zie deze interessante website).
Internetmaatje ecc802 heb ik een aantal jaren geleden digitaal ontmoet . En deze heeft veel kennis van MBLE/Polykit. Het kan zeker interessant zijn contact met ecc802 op te nemen.

EE
Laatst gewijzigd door E.Eliveld op 19 mei 2020, 13:48, 2 keer totaal gewijzigd.
mae
Donateur
Contacteer:

E.Eliveld schreef: 15 dec 2019, 14:27
mae schreef: 10 nov 2019, 15:20 Ik geloof dat de moderatoren er hier niet zo actief op reageren als op bijvoorbeeld circuitsonline (waar het ronduit forumvandalisme wordt genoemd), maar ik zou wel graag tegen je zeggen "with great power, comes great responsibility". Oftewel omdat je hier als gebruiker het voorrecht hebt om je berichten achteraf te bewerken, heb je ook de verantwoordelijkheid om daar voorzichtig mee om te gaan en dus geen context sloopt voor de andere reageerders en latere teruglezers.

Reden dat ik daar toch even wat van weg zelfs als er niet direct op gemodereerd wordt, is dat ik een paar langlopende topics heb, waar die mogelijkheid tot bewerken essentieel is voor het bijhouden van lijsten. Ik zou het vervelend vinden als die mogelijkheid ooit eens verdwijnt omdat iemand er slordig mee omgaat.
Beste,

omdat ik wel wat vindt van uw reactie heb ik u een PB gestuurd. Dit soort zaken dienen m.i. via PB's te worden uitgewisseld en niet publiek.
Dank voor de reactie, altijd bereid tot uitwisselen van gedachten! Ik hoop hem straks even te lezen en zo spoedig mogelijk terug te reageren.

Overigens voor de goede orde is mijn bovenstaande bericht niet als verwijt bedoeld, maar als practische overweging zoals die door forumbeheerders en gebruikers op de diverse fora gemaakt wordt - vandaar dat ik de reactie ook gewoon hier had geplaatst. Ik beheer zelf een forum waar die editmogelijkheid uit staat en daar hoor ik verder niemand over. Alleen topics waar ik zelf de startpost moet kunnen aanpassen start ik derhalve uitsluitend hier of op circuitsonline, waar de editmogelijkheid wel aanstaat.
mae
Donateur
Contacteer:

Ik heb E.Eliveld in antwoord op zijn PM beloofd hier nog even wat van mijn reactie te zeggen.

Ik vind mijn reactie als ik hem zo nog een paar keer teruglees niet te scherp of zelfs belerend, en dacht hem van onnodige emoties ontdaan te hebben maar het woord vandalisme is achteraf te kort door de bocht. Ik gebruikte het in referentie aan circuitsonline waar het op heethoofden slaat die achteraf hun gelijk willen halen of een discussie doelbewust waardeloos willen maken.

Daar was hier geen sprake van en wilde er alleen met een korte uitleg op wijzen dat- en waarom het in mijn ogen ongewenst is om je berichten die gelezen en beantwoord zijn uit een discussie te verwijderen en dat het best wel bijzonder is dat het hier ueberhaupt kan.

Kortom ik bedoelde E.Eliveld niet voor vandaal uit te maken, zelfs niet impliciet, waarvoor mijn excuses! Voor het overige denk ik niet dat mijn reactie ongepast was.
E.Eliveld
Contacteer:

Case closed, gaan we nu weer on-topic.

EE
Laatst gewijzigd door E.Eliveld op 22 mei 2020, 20:49, 1 keer totaal gewijzigd.
suretrak

Okee on topic maar weer

Hmmm..., ff een sneek pre-view van mijn vorderingen:
DSC_0129.JPG
En HIER kan je het verhaal lezen met de details.
Afbeelding
Albert900
Donateur

Mooi verslag! :clap: :handgestures-thumbupleft:
CD304,FA920,FT930,FT950,FV930,CD931,CD940,CD950,FC931,FC950,DCC900,DCC951,DSC950,
DSS930,CDI220,CD753,DCC730,FC870,EQ670,SX6090/190/290/390/5877,AH489,CD614,AF977,
DAT850 (en z'n JVC halfbroer). 4x RH541,2 xRH544/00R,2xRH544/78R,2xAH586 en 2xAH587.
rob040

@suretrak: Mooi gemaakt, ziet er indrukwekkend uit! :clap:
Enige wat ik (vanaf het begin) niet zo mooi vind aan die mengpaneel bouwdoosjes is het kleurverschil van de frontjes. Beetje een Philips kwaal, bij de vissenoog versterkers was het klepje van de dinpluggen ook altijd net ff anders. :cry:
audioot0

Het is al weer jaren stil in dit draadje, maar ik vond nog een paar doosjes restmaterialen uit mijn eigen bouwtijd.
Ik ga die nooit meer gebruiken dus ... Thomas, meenemen binnenkort? ;)

Tekst op doosje klopt niet meer met inhoud hoor, en vnl gebruik gemaakt van eigen (ge-etste) printen.
Bijlagen
20240112_151755.jpg
Philips: N4520, PRO-12 (3x), GA212, AF685, F7215, CD624
TEAC: A3440 (2x), TASCAM 112B, V-450X,
Sony: PS-T1, MDS-JE530, CDP-XE220
Pioneer: A-115 (2x)
Afluisteren op Audiolab , Wharfedale en zelfbouwers
E.Eliveld
Contacteer:

Altijd leuk om te hebben liggen.

Grtz, Eli
Regenpak
Donateur
Contacteer:

Vinnut geen geld. 't Is dat ik er geen emplooi voor heb anders had ik het wel geweten...

Tjerk
aka Dr. F.M. Tuner
Vonkentrekker

Niet mijn advertentie, in 1980 een compleet mengpaneel gemaakt voor een piraat in Groningen.
Was een redelijk uitgebreide versie. In het begin Mono dus de stereo kanalen maar met een weerstandje naar de zender. Pas ergens in 1983 kwam er een stereocoder in actie volgens mij een schema uit de FRM.

Ik zat met een kameraad op de MTS, daar mocht je in je eigen tijd wel printjes etsen. Fotoprinten kochten we bij Telec in de Steenstilstraat.
Wat later meer in het piraten circuit rond gewandeld kwamen we door de school welke ook radio techniek behandelde dat preemphasis noodzakelijk was. Mijn kameraad was een ster in ontwerpen en bedacht hier een schakeling voor. Het FM geluid was nu een stuk beter.
Bij dezelfde piraat stond ook al een Pioneer SG9500 equalizer.

Later stonden we nog met ons 2 massaal stentor zenders na te maken om ons zakgeld aan te vullen. De schoolbegeleider vroeg eens wat we maakten omdat we zoveel uurtjes in onze vrije tijd op school waren, o zei mijn kameraad nogal droog VERSTERKERS. In zekere zin klopte dat natuurlijk wel.
J.S.
Donateur

:clap: Geweldig :D
Allemaal zo herkenbaar een heerlijke tijd die jaren 80.
Het FRM was de bijbel wat mij betreft.
Hier moet ook nog ergens de stereocoder en de 10Watt met BLX liniair op zolder liggen. :pray:
Het begon natuurlijk zoals bij de meesten met buizen, en na een flinke klap, de Stentor oftewel de stoortor. :mrgreen:
Daarna toen we doorkregen dat: bandbreedte, de 75Khz frequentiezwaai belangrijk waren, gingen we over op RVR. :shhh:
> Ook die oude wijze uil, was ooit eens een uilskuiken ;)
Plaats reactie